Marketing i Biznes E-commerce Dzięki grzywnie EU, Google Shopping przestaje faworyzować usługi Google. Prasówka e-commerce #78

Dzięki grzywnie EU, Google Shopping przestaje faworyzować usługi Google. Prasówka e-commerce #78

Dzięki grzywnie EU, Google Shopping przestaje faworyzować usługi Google. Prasówka e-commerce #78

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Dzięki grzywnie EU, Google Shopping przestaje faworyzować usługi Google

Google Shopping to porównywarka cenowa opracowana przez największą przeglądarkę na świecie. Okazała się jednak nie być tak obiektywna jak chciała przedstawić ją korporacja. Google Shopping faworyzowała usługi należące do przedsiębiorstwa jednocześnie dyskryminując konkurencję. Oferty wystawiane przez zależne spółki zazwyczaj otrzymywały lepszą pozycję w wynikach wyświetlanych użytkownikom. Komisja Europejska wykazała, że Google Shopping naruszało prawa antymonopolowe i nałożyła na korporacją grzywnę wynoszącą dwa miliardy czterysta milionów euro, grożąc jednocześnie, że jeżeli sytuacja nie ulegnie poprawie, to firmę czekają kolejne kary finansowe.

Z niedawno przeprowadzonych badań przez Komisję wynika, że grzywna zmusiła korporację do zmiany sposobu działania Google Shopping. Od kiedy grzywna została nałożona widać ciągły wzrost obecności konkurencji w wynikach wyszukiwania. W marcu tylko 15% wyników wyświetlanych konsumentom należało do niezwiązanych z monopolistą firm. Przez ostatni rok odsetek ten zwiększył się do jednej trzeciej. Współczynnik klikalności tego typu ofert także wzrósł. Zwiększył się od lutego z 2,5% do 6,1%.

Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.

Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:

Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę

Zawsze na kluczowych pozycjach

Zawsze opłacalna biznesowo

    Google przeraziło się grzywny w wysokości 5% przychodów, która zostanie nałożona jeżeli korporacja dalej będzie łamała prawa antymonopolowe. Jak na razie przewodnicząca Komisji Margrethe Vestager nie zdecydowała, czy zmiany wprowadzone w Google Shopping są wystarczające, żeby uniknąć dalszych kar finansowych. Dostrzega ona jednak pozytywny kierunek zmian wprowadzonych przez korporację.

    Google Shopping odpowiada za jedną piątą przychodów, które przedsiębiorstwo czerpie z reklam.

    Połowa polskich e-sklepów działa w zaledwie trzech województwach

    Platforma Shoper przeprowadziła badanie wśród sklepów korzystających z jej usług. Okazało się, że mimo tego, że lokalizacja wydaje się nie mieć większego znaczenia dla sklepu internetowego to i tak istnieje koncentracja tego typu działalności w najbogatszych województwach kraju. We trzech województwach swoje siedziby ma ponad połowa sklepów internetowych. Najwięcej, bo 23% jest na Mazowszu, dalej jest Małopolska z 13,3%, a następnie Śląskie z 13%.

    Poniżej 2% sklepów znajduje się w województwach: podlaskim, świętokrzyskim, lubuskim, opolskim i warmińsko-mazurskim.

    Z czego wynikają tego typu różnice pomiędzy różnymi rejonami kraju? Jednym z ważniejszych powodów jest logistyka, która sprawia, że prowadzenie biznesu w lepiej rozwiniętych województwach jest znacznie łatwiejsze. Lepszy dostęp do dystrybutorów także nie pozostaje tutaj bez wpływu. W bogatszych rejonach znajduje się więcej zamożnych osób posiadających kapitał, co sprawia że zdecydowanie łatwiej jest im otworzyć własną działalność gospodarczą.

    Google Shopping

    Kolejne dane na temat skutków zakazu w niedzielę

    Mamy za sobą już dziesięć niedziel niehandlowych, co sprawia, że badania wpływu ustawy o zakazie handlu w niedziele stają się bardziej miarodajne niż miało to miejsce w pierwszych tygodniach od wprowadzenia jej w życie. Platforma Shoper opublikowała właśnie najnowsze dane dotyczące korzystających z jej usług sklepów internetowych. Podczas ostatnich kilku miesięcy liczba osób odwiedzających witryny e-sklepów w niedziele zwiększyła się o 62% w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku. Jeżeli zaś chodzi o porównanie niedziel handlowych z niehandlowymi, to w te ostatnie liczba transakcji zwiększyła się o 12% , a przychody urosły o 7%.

    Co ciekawe, okazało się, że napływ klientów niekoniecznie idzie w parze z większą liczbą transakcji. Wielu z nich przegląda zawartość sklepów internetowych bez dokonania jakiegokolwiek zakupu.

    Google Shooping

    PayPal kupuje iZettle

    PayPal niedawno dokonał swojego największego przejęcia. Za dwa miliardy dwieście milionów euro amerykańska korporacja przejęła szwedzki startup iZettle. Powodem dokonania przejęcia jest ekspertyza iZettle w obsługiwaniu płatności małych biznesów oraz w prowadzeniu marketingu internetowego.

    iZettle została założona w 2010 roku w Stockholmie. Przedsiębiorstwo zaczęło swoją działalność od tworzenia oprogramowania służącego do przetwarzania płatności poprzez urządzenia mobilne. Firma stworzyła także miniaturowego chipa służącego do czytania kart płatniczych. Ze stworzonych przez szwedzki startup rozwiązań korzysta przeszło pół miliona handlowców pochodzących z dwunastu krajów.

    Google Shopping

     

    Prasówka powstaje dzięki:

    Rzetelny Regulamin

    Firma świadcząca kompleksowe usługi doradcze w zakresie prawa gospodarczego, prawa spółek handlowych, prawa konsumenckiego, praw autorskich oraz ochrony danych osobowych. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów z branży e-commerce, nowoczesnych technologii IT oraz prowadzących szeroko rozumianą działalność w internecie.

    Rzetelną Grupę tworzą doświadczeni eksperci, radcy prawni, prawnicy oraz menedżerowie, którzy wspierają przedsiębiorców w prowadzeniu bezpiecznego e-biznesu, zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa i najlepszymi praktykami.

    Rzetelna Grupa posiada w swoim portfolio sześć marek – produktów, które precyzyjnie definiują świadczone przez firmę usługi.

    Agencja Marketing i Biznes

    Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

    GetResponse

    Oferty biznesowe: sales@getresponse.com

    Kontakt dla mediów: marketing@getresponse.com

    Do tej pory zaufało nam ponad 350 000 klientów ze 182 krajów, a platforma GetResponse dostępna jest w 21 językach. Ponad 300 naszych profesjonalistów pracuje w biurach w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Malezji, Indiach i Rosji.

    Nieprzerwanie od 15 lat dostarczamy najwyższej jakości rozwiązania dla online marketerów, które umacniają pozycję przedsiębiorców i pomagają w rozwoju biznesu.

    INIS

    INIS to kompleksowa obsługa kampanii reklamowych online nastawionych na efekt. Nie jesteśmy jednym z wielu pośredników. Posiadamy własne zasoby bazodanowe, system mailingowy oraz autorskie narzędzie, pozwalające na automatyczną emisję, analizę i optymalizację kampanii w czasie rzeczywistym.

    Codziennie realizujemy ponad 30 mln wysyłek do osób o określonych cechach demograficznych i zainteresowaniach.

    W naszej ofercie znajdziesz:

    • kampanie emailingowe i display

    • email retargeting, video mailing, responsive email design

    • display remarketing w RTB, hiperpersonalizację, tagowanie, tracking

    • geotargetowanie i targetowanie: demograficzne, behawioralne, na urządzenia mobilne

    Podziel się

    Zostaw komentarz

    Najnowsze

    Powered by: unstudio.pl