Przeczytaliśmy za ciebie raport Gemiusa o e-commerce w PL: 3 najważniejsze wnioski

Przeczytaliśmy za ciebie raport Gemiusa o e-commerce w PL: 3 najważniejsze wnioski

Przeanalizowaliśmy najnowszy raport „E-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”. Wiemy już kto kupuje w sieci, a kto wciąż nie ufa tej formie. Wiemy w jaki sposób wybieramy dany e-sklep i co najważniejsze – co można zrobić, by przekonać sceptyków zakupów online.


Kto kupuje w sieci?

Blisko 80 proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat korzysta z Internetu. Ponad połowa z nich (53 proc.) kupuje w polskich e-sklepach. Przy 38 milionowej populacji to niezła pula potencjalnych klientów. Najczęściej przez Internet zamawiają osoby ze średnim wykształceniem (47 proc.), z miast do 200 tys. mieszkańców (44 proc.) oraz o średnich i dobrych zarobkach (odpowiednio 41 proc. i 51 proc.).

Najczęściej kupujemy ubrania, dodatki i akcesoria. Natomiast uczestnicy badania pytani o to, co planują kupić w najbliższym czasie, najczęściej wymieniali książki, płyty i filmy. Warto dodać, że rynek e-commerce w Polsce zdążył się już na tyle mocno ugruntować, że osoby kupujące online są bardzo mocno świadome ofert, jakie pojawiają się w Internecie.

Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.

Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:

Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę

Zawsze na kluczowych pozycjach

Zawsze opłacalna biznesowo

    Jak wybieramy e-sklep?

    Jesteśmy wygodni. Chcemy aby kurier wniósł nasze zakupy do domu, 67 proc. kupujących wskazuje takie udogodnienie, jako ważne przy wyborze e-sklepu. Natomiast 55 proc. osób przyznaje, że ceni możliwość darmowego odesłania towarów za pośrednictwem kuriera (door-to-door). Ważny jest również sposób płatności, 65 proc. kupujących wskazuje PayU, jako najwygodniejszy.

    Jeśli prowadzimy sklep internetowy, warto zainwestować również w marketing szeptany. Połowa osób kupujących w Internecie wskazuje, że opinie o danym sklepie dostępne w sieci, są dla nich bardzo ważne.  Produkty, o których najczęściej szukamy opinii to sprzęty RTV AGD, samochody, materiały budowlane i telefony.

    Ufamy tym sklepom, które mają dobre opinie (50 proc. osób wskazało ten czynnik, jako budujący zaufanie do e-sklepu), w których możemy płacić przy odbiorze (31 proc.) i które przedstawiają czytelną informację o zwrotach i reklamacjach (29 proc.). Natomiast to co nas najbardziej zachęca do wyboru danego sklepu to dobre ceny (47 proc.), niskie koszty dostawy (42 proc.) oraz dobre wcześniejsze doświadczenie z danym sklepem (40 proc.).

    Czynniki, które najmocniej wpływają na naszą decyzję w wyborze e-sklepu w kolejności od najważniejszych:

    • opinie na forach,
    • wyniki z porównywarek cenowych,
    • możliwość odbioru np. w kiosku,
    • opinie w portalach społecznościowych,
    • kody rabatowe,
    • dane firmy na stronie,
    • sposób prezentacji produktów,
    • wygląd strony,
    • opinie poza Internetem,
    • obsługa klienta (call center),
    • dłuższy termin na zwrot bez podania przyczyny,
    • ciekawy blog lub fanpage.

    Kto nie kupuje w sieci?

    Wciąż 46 proc. internautów nie dokonuje zakupów online. To dużo, jednak z roku na rok takich osób jest coraz mniej (w 2016 roku 52 proc.).  Kim są te osoby? Aż 41 proc. niekupujących to osoby z niższym wykształceniem, pochodzące z miast do 200 tys. mieszkańców (42 proc.) i o średniej sytuacji materialnej (41 proc.).

    Głównym problemem dla tych osób jest fakt, że nie mogą obejrzeć danego produktu przed kupnem.  Poza tym, osoby te nie chcą czekać na produkt i mają obawy o bezpieczeństwo zakupów w sieci.  Jak przekonać tę grupę do zakupów online? Osoby biorące udział w badaniu na pytanie, co by ich zachęciło do zakupów w e-sklepach, najczęściej wymieniały: niższą cenę produktów, niższe koszty dostawy oraz szybszą dostawę.

    Postępująca smartfonizacja sprawiła, że jesteśmy konsumentami, dla których dostęp do oferty 24/7 już nie jest opcją, a coraz bardziej koniecznością. Wybrane miejsce i odpowiadający nam czas to czynniki, za które lubimy zakupy online z dostawą kurierską bezpośrednio do domu lub miejsca pracy. To jasny sygnał dla sprzedawców, którzy powinni skupić się na rozwoju modelu omnichannel, który gwarantuje optymalizację procesu zakupowego z maksymalizacją wygody dla klienta, który jak wiemy jest dziś wielokanałowy – komentarz z raportu, Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

    Podsumowując, rynek e-commerce w Polsce cały czas rośnie. Jednocześnie internauci są świadomymi konsumentami online, których oczekiwania są jasno określone. Prowadząc e-sklep musimy przede wszystkim dbać o jego opinie w sieci, które są dla internautów kluczowe. Jest o co powalczyć, bo wciąż blisko połowa internautów jeszcze się nie przekonała do zakupów online.

    Podziel się

    Zostaw komentarz

    Najnowsze

    Powered by: unstudio.pl