Marketing i Biznes E-commerce Dostawa same day delivery

Dostawa same day delivery

Dostawa same day delivery

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Gigantyczny skok logistyki

Nie ulega wątpliwości, że sektor logistyki przeżywa ostatnimi czasy gigantyczny skok. Jest to trend ogólnoświatowy, który zauważamy na każdej płaszczyźnie życia. Mówiąc „my”, mam na myśli wszystkich konsumentów, którzy wymagają coraz więcej i coraz szybciej od drugiej strony transakcji. Jest to duże wyzwanie dla każdej firmy, która zaangażowana jest w łańcuch dostaw. Idąc dalej, te wyzwania co jakiś czas rodzą nowe gałęzie sektora logistyki, które wymagają osobnych rozwiązań i osobnych modeli. Jednym z takich gałęzi jest optymalizacja procesu dostawostatniej mili”, dostarczanych tak jak „my”, konsumenci, byśmy najbardziej chcieli – mowa tu o dostawach tego samego dnia, czyli same day delivery – bo oczywistym jest to, że „im szybciej, tym lepiej”. Tu pojawia się problem, ponieważ pochodną słowa „szybciej” są słowa „drożej” i „nie dla wszystkich”. Tutaj chciałbym postawić sobie najważniejsze pytanie – czy rzeczywiście w tym przypadku też tak musi być?

Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.

Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:

Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę

Zawsze na kluczowych pozycjach

Zawsze opłacalna biznesowo

    Dostawa tego samego dnia

    Dostawy tego samego dnia są istotą tego, co oferuje konsumentom Internet. Są jego dopełnieniem – klient chce, zamawia, natychmiastowo otrzymuje. Sama usługa jest oferowana przez takich gigantów jak Amazon czy Alibaba, którzy ochoczo podchodzą do tematu i oferta ta staje się powoli (bardzo powoli) standardem. Spoglądając na rynki, które są prekursorami tego typu usług, widzimy, jak duże wzrosty notuje popularny „same-day”. Za przykład może posłużyć kolebka innowacji, Stany Zjednoczone. Według raportu BI rynek ten ma w planach osiągnąć wycenę 4 miliardów dolarów, w 2019 zaczynając od lewie 0,1 miliarda w 2014 roku. Ta estymacja jasno pokazuje zapotrzebowanie na przesyłki tego samego dnia, a jeśli dodatkowo spojrzymy na prognozy rynku e-commerce, możemy wyobrazić sobie tylko kierunki rozwoju. Są bardziej niż obiecujące. Wartym zaznaczenia jest fakt, że Europa nie odstaje za tym trendem. W Wielkiej Brytanii Tesco planuje niebawem zacząć dostarczać produkty tego samego dnia na całym obszarze kraju, a na naszym rodzimym terenie gigant Auchan zapowiedział wprowadzenie dostaw same day delivery.

    Reasumując

    Wnioskiem, który możemy łatwo wysnuć, jest to, że, niestety, tylko giganci mogą sobie pozwolić na tego typu usługi i klasyfikowane są one bardziej jako usługi premium. Ale czy rzeczywiście tak musi być? Prowadząc start-up działający dokładnie w tym obszarze zauważam, że chcąc zagwarantować tego typu usługi, musimy nieco odejść od klasyfikowania się jako usługa premium. Oczywiście, nie w każdym przypadku, jednak chcąc tworzyć nowe standardy, powinniśmy nie tyle robić z „same-daya” swojej jedynej przewagi konkurencyjnej, a wartość dodaną, która wynika sama z siebie i nie kosztuje drugie tyle, co sam produkt jak często to spotykamy w sklepach internetowych. Jest to naturalny postęp wykluwania się następnej generacji usług kurierskich. Moją tezę potwierdził Łukasz Bura, właściciel sklepu z grami Ultima.pl, który po implementacji dostawy tego samego dnia o cenie znacznie odstępującej od normalnej, nie zauważył wzrostu zamówień. Z drugiej strony jednak, według raportu przeprowadzonego przez McKinsey w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji i Szwecji aż 50% badanych wykazało, że są chętni dopłacić do otrzymania paczki tego samego dnia. Ważnym zaznaczenia jest, że dopłacić różni się od zapłacić drugie tyle. Dlatego też ciągła optymalizacja i automatyzacja wynikająca z inwestycji technologicznych procesów dostaw ostatniej mili jest tak ważna, a kontynuując tę drogę usługi kurierskie będą mogły wejść poziom wyżej.

    Podziel się

    Zostaw komentarz

    Najnowsze

    Powered by: unstudio.pl