3 miliony złotych za CDP.PL
Topmall za 3 miliony złotych nabywa prawa ochronne do znaku towarowego CDP.pl w Polsce, prawa z rejestracji Znaku Towarowego na terenie Unii Europejskiej, prawa do domeny internetowej – cdp.pl oraz geezmo.pl, autorskie prawa majątkowe oraz prawa zależne do Layoutu strony internetowej cdp.pl oraz geezmo.pl, treści umieszczonych na przedmiotowych stronach internetowych, Corporate Identity – zasady stosowania znaku towarowego w zakresie i na polach eksploatacji określonych w umowie, licencję na korzystanie z platformy softwarowej zapewniającej obsługę sklepu. Umowa zakładała płatność za powyższe elementy do 21 kwietnia 2017 roku. Warto przypomnieć, że 100% udziałów w Topmall ma Spółka Admassive Group, czyli obecnie Merlin Group.
Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.
Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:
Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę
Zawsze na kluczowych pozycjach
Zawsze opłacalna biznesowo
Sprzedaż ta odbiła się jednak na klientach, którzy zakupili w cdp.pl swoje produkty. W piątek pojawiły się bowiem głosy, że konsumenci stracą swoje „wirtualne półki”, na których przechowują gry, filmy, ebooki. Według maila rozsyłanego do kupujących mieli oni 9 dni na pobranie wszystkich zakupionych dotychczas produktów. Po dość ostrej reakcji klientów sklepu w kanałach social media, cdp.pl wycofało się z tego pomysłu, informując, że wiadomości zostały wysłane przypadkowo i powinny trafić tylko do wąskiej, wybranej grupy klientów.
Co minutę na Allegro sprzedaje się 13 książek
Allegro chwali się liczbą sprzedawanych na portalu książek. W samym 2016 roku poprzez tę platformę klienci zakupili 6,9 miliona egzemplarzy. Dobrym znakiem jest to, że pomimo spadku ilości ofert, których obecnie jest 8,5 miliona, a było 10,2 miliona, sprzedaż nadal rośnie. Jednym z czynników tego stanu rzeczy jest zmniejszenie się liczby księgarni w Polsce. 69% wszystkich aukcji pochodzi od księgarzy i dystrybutorów. Najczęściej sprzedawane są książki nowe, używane to mniej niż 1/3 całego wolumenu. Książki na Allegro kupuje 51% kobiet i 49% mężczyzn. Jak rok wcześniej, co minutę sprzedawanych jest 13 egzemplarzy.
81% internautów korzysta z programów lojalnościowych
Z badania przeprowadzonego na zlecenie 2take.it wynika, że aż 81% internautów korzysta z programów lojalnościowych, z czego 74% deklaruje używanie do tego celu plastikowej karty lojalnościowej, niewiele ponad 30% korzysta z opcji internetowej lub posługuje się kuponami promocyjnymi. Najmniejszym zainteresowaniem według raportu cieszą się aplikacje, których używa tylko 19% klientów. Ponad 2/3 badanych osób stwierdziło, że programy zachęcają do kolejnych zakupów, a opinię przeciwną wyraziło 24% ankietowanych. W badaniu znaleźć można jeszcze ciekawostki dotyczące zakupów i poleceń. 50% kobiet kupuje kosmetyki pod wpływem opinii znajomych i bliskich, dla porównania robi to tylko 15% mężczyzn. W przypadku smartfonów jest już inaczej. Tutaj przewagę mają mężczyźni -16,8% do 8,8% kobiet.
Poczta Polska wyda 400 milionów rocznie na inwestycje związane z logistyką
Nowa strategia rozwoju Poczty Polskiej na lata 2017-2021 zakłada inwestycje rzędu 400 milionów złotych rocznie na działania związane z obsługą rynku e-commerce oraz koordynację logistyki dla handlu międzynarodowego. Spółka skoncentruje się na pozyskiwaniu nowych źródeł przychodów, otwieraniu kolejnych placówek i zwiększaniu zatrudnienia. Jednym z głównych powodów działań jest wycofanie się z walki z Pocztą Polską głównego konkurenta, czyli InPostu. Dodatkowo odrzucone zostały plany upublicznienia spółki, obecne w poprzedniej strategii, co oznacza, że firma pozostanie w 100% Spółką Skarbu Państwa.
Świat
Amazon szuka 1300 magazynów w całej Europie
Amerykański gigant ecommerce szuka 1300 małych magazynów, które umiejscowione są w pobliżu dużych miast. Magazyny te mają obsługiwać etap „ostatniej mili”, który często jest najważniejszy w realizacji zamówień. Dzięki temu, że magazyny położone są w pobliżu dużych miast, ułatwi to wykonanie dostaw „premium” dla użytkowników Amazon Prime. 40% tych klientów wydaje rocznie ponad 1000 euro na zakupy na platformie. Dla porównania, tylko 8% konsumentów, którzy nie są w programie, wydaje podobne kwoty. Ostatnia mila to najważniejsza część procesu zakupowego, o której zapomina wiele e-sklepów. To właśnie sposób, w jaki do klienta dociera przesyłka, ma ogromny wpływ na jego odczucia i ocenę całej transakcji.
Ecommerce w Holandii wart ponad 20 miliardów w 2016 roku
Według EcommerceWiki oraz thuiswinkel.org w 2017 roku wartość ecommerce w Holandii wzrośnie z obecnych 20 milionów do 24 milionów euro. Wpływ na to ma między innymi dostęp do Internetu, który posiada 94% mieszkańców tego kraju. Co ciekawe, z 20 milionów wydanych online, 75% to zakupy usług, wycieczek i ubezpieczeń. Badania pokazują, że transakcji dokonało ponad 15 milionów klientów, a średnia wielkość pojedynczego koszyka wynosiła 116 euro. W holenderskim Chamber of Commerce zarejestrowane są 32 tysiące e-sklepów, ale mówi się, że ich liczba na tym rynku przekracza ponad 50 tysięcy. 26% Holendrów kupuje w sklepach zagranicznych i ceni sobie zakupy między innymi na Zalando oraz Amazon.
Prasówka powstaje dzięki:
Czytaj również:
Prasówka biznes #3 – Czy karta moja biedronka okazała się sukcesem?
https://marketingibiznes.pl/e-commerce/najpierw-merlin-teraz-matras-czyli-gryzie-branze-ksiegarska
Zostaw komentarz