Marketing i Biznes E-commerce #15 Prasówka e-commerce – już 13% Polaków robi zakupy spożywcze w sieci, jest coraz więcej skarg na zagranicznych sprzedawców!

#15 Prasówka e-commerce – już 13% Polaków robi zakupy spożywcze w sieci, jest coraz więcej skarg na zagranicznych sprzedawców!

#15 Prasówka e-commerce – już 13% Polaków robi zakupy spożywcze w sieci, jest coraz więcej skarg na zagranicznych sprzedawców!

Prowadzisz firmę? Ucz się od najlepszych w branży i weź udział w najbardziej przedsiębiorczej konferencji w Polsce, Founders Mind 🧠

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Polska

E-delikatesy tylko w dużych miastach?

Według Eurostatu, 13% Polaków chociaż raz zrobiło zakupy spożywcze w e-delikatesach. Jest to dwuprocentowy skok względem roku poprzedniego. Jednocześnie łatwo zauważyć, że zainteresowanie tego typu zakupami jest największe w najgęściej zaludnionych częściach kraju. To duże aglomeracje cieszą się lojalnymi i często powracającymi klientami. W mniejszych miastach i na terenach słabiej zaludnionych odsetek osób robiących zakupy online w delikatesach spada do około 7%.

Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.

Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:

Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę

Zawsze na kluczowych pozycjach

Zawsze opłacalna biznesowo

    Co ciekawe, chociaż z rynku zniknęła Alma24, a Tesco zaczęło mocno ograniczać nakłady na e-commerce w wielu miastach (między innymi przez wyłączenie usługi „click & collect” w niektórych placówkach), to analitycy nadal uważają, że ten segment ma ogromny potencjał. Wszystko będzie zależało  tylko od strategii oraz usług dodatkowych, które przekonają klientów do skorzystania z oferty.

    Polscy sprzedawcy będą promowani w serwisie eBay

    Na platformę eBay wprowadzono nowy dział – Home & Garden. Tam pojawiać się będą oferty, które pozwolą upiększyć dom lub zadbać o ogród. Ponadto, ciekawą wiadomością jest to, że w tej kategorii oferty polskich sprzedawców będą promowane na ponad 30 europejskich rynkach. Ułatwieniem wyszukiwania ma być system oparty na wizualizacji oraz podziale na pomieszczenia.

    Do końca marca wybrani polscy sprzedawcy mogą prezentować swoje oferty w dedykowanym dziale Home & Garden bez dodatkowych opłat. Krok ten ma ułatwić im dotarcie do europejskich klientów. Sprzedaż transgraniczna e-commerce w Polsce nadal jest niska. Z tego powodu różne instytucje, w tym Komisja Europejska, a także platformy Amazon oraz eBay starają się wdrażać dyrektywy i rozwiązania, które wpłyną na rozwój tego kanału sprzedaży.

    Rozwiązanie zaproponowane przez eBay umożliwia kupującym nowoczesne wyszukiwanie, oparte o wizualizacje wystroju wnętrz z podziałem na pokoje (jadalnia, sypialnia, łazienka, czy pokój dziecięcy), jak również pojedyncze produkty. Nowy dział Dom i Ogród będzie dostępny dla kupujących z 30 europejskich rynków, między innymi: Węgier, Białorusi, Szwecji, Czech, Rumunii i Chorwacji. Wszystkim kupującym prezentowane będą oferty z wysyłką do ich kraju i cenami w ich krajowej walucie.

    Program lojalnościowy Empik generuje 40% sprzedaży

    Minęło 6 miesięcy od wdrożenia programu lojalnościowego sieci Empik. Już po pierwszych 100 dniach kartę klubu posiadało 1 mln osób, obecnie ilość jej posiadaczy zbliża się do 1,6 mln. Wśród danych udostępnionych przez zarząd sieci, można znaleźć między innymi informację, że 40% wszystkich zakupów dokonywanych jest wraz z kartą „Mój Empik”, a średni koszyk jest nawet o 20% wyższy niż u klientów, którzy takiej karty nie posiadają.

    Duże znaczenie w programie ma jego algorytm, który „uczy się” zachowań klientów i proponuje oferty specjalnie dla nich dobrane. Połączenie wszystkich działań on- i offline sprawia, że jasne zasady i personalizacja „trafiają” do kupującego.

    Program Empik jest przykładem na to, że zbudowanie interesującego i dającego profity programu lojalnościowego jest możliwe.

    Świat

    Lidl – gra mobilna wspiera sprzedaż

    Mobilna gra My Lidl Shop jest testowana w Portugalii, docelowo ma być wprowadzana także na kolejnych rynkach. Zadaniem aplikacji jest nie tylko zapewnienie rozrywki, ale także połączenie działań online i offline, by finalnie zapewnić jak najwyższy poziom Customer Experience. Gra składa się z trzech etapów, a jej założeniem jest przekształcenie małego sklepiku w duży hipermarket. Trzeba kupować wyposażenie lokalu, wózki, budować parking i dbać o zaopatrzenie. Na wszystko potrzebna jest wirtualna waluta, którą można zdobyć, skanując kody kreskowe produktów znajdujących się w realnej ofercie sieci Lidl. Tak naprawdę gra nie tylko daje rozrywkę, ale pozwala też na zebranie pewnych informacji o zachowaniach odbiorców.

    W Polsce było dostępne rozwiązanie zaproponowane przez sieć Tesco. Mobilna gra Moje Małe Tesco została pobrana przez użytkowników smartfonów ponad 100 tys. razy. Jak widać, nawet takie rozwiązania mogą sprawić, że klienci inaczej popatrzą na naszą sieć.

    Amazon i wejście na australijski rynek

    Amerykański gigant e-commerce nie zamierza odpuszczać swojej ekspansji. Kolejnym celem jest rynek australijski. To właśnie tam sieć chce otworzyć centrum logistyczne. Ten krok ma ogromne znaczenie dla klientów tego rynku. Dzięki umiejscowieniu magazynów w tym miejscu dostawy będą szybsze, a ceny niektórych produktów na pewno niższe. Rynek australijski jest specyficzny i trudniejszy w obsłudze, między innymi przez gęstość zaludnienia.

    Skargi na zagranicznych sprzedawców i usługodawców w 2016 roku

    Według danych sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net), w 2016 roku aż 91 367 konsumentów zgłosiło swoje uwagi co do przeprowadzanych na terenie Europy transakcji, aż 75% z nich dotyczyło umów zawieranych przez Internet.

    Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) obejmuje 30 centrów we wszystkich 28 państwach członkowskich UE, a także Islandii i Norwegii. Celem Sieci ECC-Net jest zapewnianie konsumentom informacji o ich prawach związanych z dokonywanymi przez nich zakupami transgranicznymi towarów i usług, doradzanie im w przypadku problemów, wspomaganie ich w składaniu reklamacji. Wszystko po to, aby w pełni umożliwić im korzystanie z rynku wewnętrznego.

    Ilość skarg, która dotarła do centrów w 2016 roku, była dwukrotnie wyższa niż w roku poprzednim. Wzrost ten można tłumaczyć rozwojem e-commerce, swobodnymi podróżami klientów po Europie, a także większą świadomością swoich praw przez kupujących. Najwięcej zgłoszeń na rynku brytyjskim dotyczyło reklamacji odzieży, w tym obuwia. Wśród konsumentów, którzy skarżą polskich przedsiębiorców, zdecydowanie przodowały Finlandia oraz Wielka Brytania. Skargi fińskich konsumentów w dużej mierze dotyczyły zakupu suplementów diety.

    ECC-Net to czasem ostatnia deska ratunku dla klientów, którzy poczuli się oszukani lub zawiedzeni zakupem.

    Prasówka powstaje dzięki:

         

    Podziel się

    Zostaw komentarz

    Najnowsze

    Powered by: unstudio.pl