Do prowadzenia bloga firmowego, ciągle jest w Polsce bardzo ciężko przekonać, wszystko dlatego, że niewiele firm, widzi w tym potencjał, ale czy słusznie? Blogowanie dostało łatkę pamiętników, czy modowych wyrazów swojego artystycznego ja, ale spójrzmy proszę na firmy, które weszły w blogowanie, tworząc w ten sposób wizerunek eksperckości, profesjonalizmu i generując lead-y i ułatwiając handlowcom domykanie sprzedaży.
Blog firmowy a ruch na stronie
Nie jest już żadną tajemnicą, że aby zwiększać ruch organiczny na stronie , nie wystarczy linkować. Dziś na pierwszym miejscu stoi content i to wysokojakościowy content. Blogi doskonale sprawdzają się zarówno w segmencie B2B jak i B2C, gdzie możemy tworzyć treść, w oparciu o analizę słów kluczowych i trendy Google. Dzięki temu dostarczamy stargetowany traffic, nie musimy błądzić na ślepo. Regularne prowadzenie bloga pozwala zwiększać z miesiąca na miesiąc ruch na stronie, co sprawdza się zupełnie inaczej niż Google Adwords. W przypadku budżetu na adwordsy 1000 zł, gdzie średnie kliknięcie wynosi 1 zł, możemy wygenerować 1000 wejść miesięcznie. Takie sufitu nie ma w przypadku tego samego budżetu na prowadzenie bloga. Być może w pierwszych 3-4 miesiącach nie będziemy wstanie wygenerować takiego samego trafficu na stronie, ale za to za jakiś czas możemy liczyć na stały rozrost ruchu. Załóżmy, że w pierwszym miesiącu generujemy 500 wejść z bloga, a wzrost ruchu to +30%. Bardzo łatwo policzyć, że po kilku miesiącach przy takim samym budżecie, dużo więcej wyciągamy z inwestowania w blog firmowy.
Blog firmowy jako call to action
Mało osób i firm wykorzystuje blogi jako ostateczny trigger, wykorzystywany aby przekuć zainteresowaną osobę w klienta. Załóżmy, że jestem zainteresowany zakupem sokowirówki, która miałaby pomóc mi w odchudzaniu. Jest bardzo duża szansa, że gdybym był zapisany na newsletter bloga, który systematycznie pokazywałby mi różne rzeczy, jakie mogę uzyskać za sprawą sokowirówki, jest dużo większa szansa, że dokonałbym zakupu właśnie w sklepie, który zadał sobie trud uczenia mnie.
Blog firmowy a edukacja
A skoro już mowa o edukacji, na pewno nie możemy pominąć aspektu jakim jest edukująca rola prowadzenia bloga firmowego. Wiele firm prowadzi blogi, ale nastawia się na kanał sprzedażowy. Jest to błąd i to całkiem spory, dlatego, że klient wyedukowany, który miał kilkanaście kontaktów z marką, jest bardziej przygotowany do zakupu. Edukując nie tracimy nic, rozdając wiedzę nie uczymy konkurencji, choć takie argumenty przeciw prowadzeniu bloga się słyszy. Edukując podgrzewamy, przygotowujemy do zakupu.
Blog firmowy w lejku sprzedażowym
A kto mówił, że bloga firmowego nie możemy wykorzystać do generowania sprzedaży? Nikt tego nie mówił, ale nie możemy o tym mówić wprost. W sieci można znaleźć blogi firmowe, które prowadzone są w sposób w 100% bezmyślny. Blogowy post, w którym w sposób nachalny nagabujemy na zakup, to najgorsza rzecz jaką możemy zrobić. Jak zatem wykorzystać bloga w generowaniu sprzedaży? Zachęć czytelnika do zapisu na newsletter, pytaj o czym chce się dowiedzieć, przeczytać i twórz dla swojej społeczności spersonalizowane wpisy. Dzięki temu treści są użyteczne, bo przecież skonsultowane z tym, czego oczekują potencjalni klienci. Pamiętaj, że na blogu możesz też rozwiązywać problemy osób, które są w Twoim lejku sprzedaży, dzięki temu zwiększasz zaufanie do siebie i tym samym podnosisz szansę sprzedażową.
Dystrybucja firmowej treści
Największą obawą polskich e-przedsiębiorców jest fakt, że blogi mają niewielkie dotarcie, że mało osób przeczyta merytoryczny tekst etc. Wszystkie te argumenty można zbić i wszystko sprowadza się do mądrego planu dystrybucji treści. Jeżeli treść jest wartościowa możesz pokazać ją:
– na grupach tematycznych na Linkedin oraz Facebook
– pokazać na forum tematycznym
– wysłać do influencerów w danej branży, być może jeżeli faktycznie content jest wartościowy, zgodzą się go udostępnić dalej
– stworzyć płatną reklamę w facebook ads
– stworzyć płatną reklamę w content streamie.
– wysłać do własnych subskrybentów, klientów
Warto pamiętać o buttonie z opcją prostego szerowania. To znacznie ułatwi dalsze udostępnianie stworzonych treści.
Czytaj również:
https://marketingibiznes.pl/content-marketing/blog-firmowy-forteca-dzialan-seo
https://marketingibiznes.pl/biznes/zycie-po-etacie
Statystyki oraz wskaźniki, które powinien znać każdy przedsiębiorca działający w modelu SaaS
Zostaw komentarz