Patenty na share’a – czyli co zrobić, aby o twoich wpisach usłyszały tłumy?

27.05.2016 AUTOR: REDAKCJA

Z pewnością chcesz, by udostępniony przez ciebie wpis przyciągał spojrzenia i zatrzymywał uwagę odbiorców. Zastanawiasz się, jakie ruchy wykonać, aby był  atrakcyjny i rozprzestrzeniał się w szybkim tempie? Stosując się do prostych wskazówek, możesz zwiększyć zainteresowanie swoim wpisem i sprawić, że dotrze do szerokiego grona odbiorców.

Sharowanie to recepta na wciąż malejący zasięg organiczny. Zamiast stosować płatne formy reklamy, lepiej zadbaj o to, aby wpis przez swoją formę i tematykę sam prosił się o udostępnienie. Jak powinien wyglądać taki wpis? Poznaj kilka sprawdzonych patentów.

Content, który prosi się o share’a

Opracowując strategię Content Marketingu w mediach społecznościowych, przygotuj treści bazujące na wszelkiego rodzaju listach, rankingach oraz wpisach stanowiących odpowiedź na konkretny problem – tak zwane „Why-Posts”. Według badań przeprowadzonych przez Buzz Stream i Fractl, wpisy tego typu generują największą liczbę udostępnień. Dlaczego? Ponieważ odpowiadają obecnym przyzwyczajeniom czytelników – są przejrzyste i zwięzłe. Dają obietnicę na szybką, konkretną odpowiedź i wyjaśnienie problemu, zawartego w samym tytule.

social media

http://www.socialbutterflynaples.com/news/

Dostosuj temat do odpowiedniego kanału

Każdy z kanałów społecznościowych rządzi się innymi prawami, dedykowany jest innemu rodzajowi treści, a korzystający z niego użytkownicy reprezentują różne grupy społeczne. Dlatego zamiast publikować ten sam wpis na wszystkich kanałach, zastanów się, na którym z portali zostanie on najbardziej doceniony i to właśnie na nim skoncentruj działania. Według raportu ShareThis (Social Sharing Report 2014) najchętniej rozpowszechnianą kategorią na Facebooku jest zdrowie. W przypadku Pinteresta, repinowane są przede wszystkim treści związane z branżą Beauty & Fitness, natomiast na Twitterze króluje sport.

social media

http://www.iab.net/media/file/CSTR_Q42014_Jan2015.pdf

It’s share time!

W jakich godzinach użytkownicy najchętniej udostępniają treści? Wszystko zależy od grupy docelowej oraz specyfiki danego portalu społecznościowego. Niektóre z nich największy ruch odnotowują w dni robocze, inne oblężenie przeżywają weekendami. Z zestawienia opracowanego przez Quick Sprout wynika, że na największą liczbę udostępnień na Facebooku możemy liczyć koło godziny 13:00. Dla Instagrama i Pinteresta są to godzinny wieczorne, natomiast w przypadku Twittera najwięcej retweetów możemy uzyskać koło godziny 17:00.

social media

http://quicksprout.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2015/01/BestTime_Infographic.jpg

Profesjonalizm godny rozpowszechnienia

Jeżeli udostępniasz nowy wpis, dopilnuj, aby w mediach społecznościowych wyglądał on profesjonalnie. Im więcej serca włożysz w jego dopracowanie, tym większa przyjemność z jego udostępnienia. Zadbaj przede wszystkim o odpowiedni tytuł i opis. Powinien on stanowić jasną zapowiedź, tego, co czeka użytkowników po kliknięciu. Najlepiej sprawdzą się krótkie formy ze słowami kluczowymi. Nie pozostawiaj także długich linków, które wpływają na obniżenie walorów estetycznych. Po skróceniu URL, na przykład przy pomocy Bitly,, dopilnuj, aby wpisowi towarzyszył ciekawy obraz. To on w dużej mierze przyciągnie uwagę odbiorcy – w przypadku tweeta, tekst ze zdjęciem angażuje 150% bardziej aniżeli sam tekst.

Zaangażuj pracowników

Wizytówką firmy są jej właściciele i pracownicy. Jeśli utożsamiają się oni z firmą i jej wartościami, to właśnie oni, jako jedni z pierwszych, powinni rozpocząć udostępnianie wpisów na swoich profilach. W dużej mierze dotyczą one przecież ich samych. Warto opracować schemat działań i strategię dotyczącą aktywności pracowników w firmowych mediach społecznościowych, nie zapominając o uszanowaniu decyzji o zachowaniu prywatnego charakteru konta. Im więcej pracowników zaangażuje się w rozpowszechnianie treści, tym większe szanse na pozytywny szum wokół firmy.

Jeżeli weźmiesz do serca powyższe wskazówki, twoje wpisy zyskają nie tylko na atrakcyjności, ale przede wszystkim dodatkowym zasięgu, opłaconemu nie reklamami, a uznaniem ze strony społeczności. Do dzieła!

Katarzyna Pełeszuk

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/marketing/generowanie-leadow-dla-opornych

Klucz do sukcesu: Zalando, największy sklep internetowy w Europie

Internet rzeczy w pigułce

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail