Marketing i Biznes Biznes Jak stworzyć tekst 'O NAS’ na stronę www?

Jak stworzyć tekst 'O NAS’ na stronę www?

Jak stworzyć tekst 'O NAS’ na stronę www?

🚀 Rozpocznij 2024 z przytupem! Wyjedź do Wilna z innymi przedsiębiorcami

Wypełnij niezobowiązujący formularz

Często na stronach www, w zakładkach O NAS możemy przeczytać o czymś wzniosłym, ale czy na pewno dobrze oddającym charakter danej firmy? Opieranie się na schematach czy powtarzanie narracji konkurencji tylko wypełni miejsce „jakąś” treścią, zamiast kształtować wizerunek firmy i przyciągać do niej właściwych klientów.

Chcąc uniknąć zbytniej górnolotności, tworząc zakładkę O NAS / O FIRMIE należy stworzyć w sposób rzeczowy i swobodny.

Czemu służy zakładka O NAS?

Zakładka O NAS tudzież O FIRMIE służy zaprezentowaniu firmy, przybliżeniu jej potencjalnym i obecnym klientom. To właśnie w tym miejscu mamy okazje pokazać „ducha” firmy – wartości, które stoją za marką, ideę, która przyświeca działalności oraz kulturę organizacyjną – czyli sposób działania. To w tych kilku linijkach mamy szansę przekazać klientowi, w jaki sposób możemy mu pomóc i jakie problemy rozwiązujemy. Treść pod hasłem O NAS powinna być przede wszystkim przemyślana. Warto postawić na ukazaniu klientom rezultatów, do których doprowadzacie.

Zakładka O NAS pomaga uwiarygodnić swoje działania poprzez zilustrowanie tego, czym dana jednostka się kieruje. Wpływa ona także na wzbudzenie zaufania potencjalnych klientów.

Czym się kierować przy tworzeniu zakładki O FIRMIE?

Zacznij od zrozumiałej komunikacji

W dobie niebywałej wręcz konkurencyjności należy postawić na taki model komunikacji i styl wypowiedzi, jaki jest najbliższy Waszym klientom. Nie próbujecie się zbytnio wzorować na konkurencji czy próbować dorównać.

Owszem, w przestrzeni O NAS można się trochę pochwalić, czy zareklamować – powiedzieć o sukcesach czy kluczowych klientach, ale należy mieć na uwadze czemu komunikat ma służyć. To nie pean na rzecz wspaniałości firmy, a miejsce ukazujące dlaczego warto oprzeć się na doświadczeniu i spojrzeniu danej firmy.

Pisz dla swoich klientów. Postaw się w ich roli. Co może ich przekonać? Co konkretnie zrobi na nich wrażenie?

Zadbaj o to, by treść nie przerosła formy, a forma treści

Forma

Już wiesz, jak podejść do komunikacji. Język, którym piszesz powinien przekonywać Twoich klientów, nie Ciebie. Takie aspekty, jak układ czy architektura treści również wpływają na pozytywny odbiór komunikatu. Wyeksponuj najważniejsze informacje przyjaznym czytelnikom formatowaniem tekstu. Zdecydowana większość odwiedzających strony www tylko omiata je wzrokiem. Wyróżniając najważniejsze informacje upewnisz się, że na pewno je zauważą.

Jeszcze lepszy efekt uzyskasz równoważąc ciekawą treść z przemyślaną grafiką. Nie bój się umieszczać tematycznych ikon oraz zdjęć. One ożywią twoją zakładkę i zatrzymają klienta na dłużej. Zadbaj o spójność grafiki z narracją.

Treść

Teraz rozważmy kwestię treści. Zanim cokolwiek opublikujesz, zrób sobie notatki na brudno, z których będziesz czerpał. Rozbierz swoją firmę na czynniki pierwsze.

  1. Wypunktuj wszystkie fakty, które świadczą o tym, że Twoja firma ma już jakąś pozycję na rynku. Co wpływa na to, że warto jej zaufać?
  2. Wynotuj elementy, które stanowią Twoje wyróżniki. Co jest Twoją przewagą konkurencyjną? Co doceniają klienci?
  3. W krótkich słowach scharakteryzuj swoje usługi. Strona O NAS powinna zawierać także swoisty „wyciąg” z oferty.

Postaw na autentyczność

To Twoja firma. Najlepiej wiesz, dlaczego działacie i co Was napędza. Nie próbuj zrobić wrażenia na potencjalnych klientach, bo efekt będzie odwrotny. Po prostu – opowiedz. Opowiedz o swoich początkach, atmosferze pracy w biurze albo zarzuć ciekawą anegdotką. Miej na uwadze to, że zakładka O NAS ma za zadanie wzbudzić sympatie. Celem tekstu jest sprawienie, by klient zechciał zostawić swoje pieniądze u Was. I nigdzie indziej.

Historia

Jaka jest Twoja historia? Jak to się wszystko zaczęło? Opowiedz klientom, jak się poświęcałaś/eś, do czego to doprowadziło i jak bardzo dumni jesteście (jako zespół) z efektów swojej pracy. Firma to przede wszystkim oferta, zyski i bilans, ale bez tej „otoczki” autentyczności, przekonania i „osobistych” wątków jest tylko jedną z wielu na rynku. Modnym trendem jest storytelling – czyli opowiadanie historii, która odda potencjał i ducha firmy, wpłynie na jej zapamiętywalność. Niemniej jednak, nie wymyślaj historii na siłę. To da się wyczuć. Oprzyj się na tym, co naprawdę się wydarzyło. Sięgnij do źródeł. Może wszystko zaczęło się od spontanicznej kawy albo hasła, które padło od niechcenia?

Zespół

Przedstaw swój zespół, zaakcentuj ich skuteczność w realizowanych projektach. Zaznacz, w czym się sprawdzają i powiedz, za jakiego rodzaju projekty odpowiadają w Twojej firmie. Klient powinien wiedzieć, że powierza swoje interesy odpowiedzialnym ludziom z doświadczeniem i podejściem, któremu warto zaufać. Nie bądź jednak zbyt sztywny, nie wklejaj CV swojego zespołu. Pokaż „ludzką twarz” biznesu, mów o potencjale i pasji swoich ludzi.

Przewagi konkurencyjne

Mów o tym, w czym jesteście lepsi od konkurencji – jakie oferujecie przewagi. Cenicie się, ale w zamian klient może liczyć na niecodzienne rozwiązania? Nie przemilczcie tego. Kategoria O NAS to miejsce na ukazanie wyróżników, wyjątkowych czynników, dla których warto podpisać umowę właśnie z Wami, a nie z konkurencją.

Podsumowując – pamiętaj o idei, ale nie zapominaj o użyteczności

Treść stworzona na potrzeby firmy powinna generować zyski. Niemniej jednak „ludzka” twarz biznesu w opisie Twojej firmy sprawi, że będzie ona lepiej i autentyczniej zapamiętana. Przyczyni się do tego, że o współpracę wystąpią właściwi klienci.

Potraktuj przygotowanie zakładki O NAS, jak powrót do marzeń o niej. Jakie miałeś/aś cele przy tworzeniu jej? Odpowiedz o celach, jakie firma realizuje. Dodaj do tego efekty, z których jest dumna. Zmieszaj to z wątkami osobistymi. Proszę – oto przepis na rzeczową i harmonijną zakładkę 'O NAS’.

Czytaj również:

Dobry storytelling podstawą skutecznej kampanii

DLACZEGO TWOJA FIRMA NIE SPRZEDAJE? KILKATYSIĘCY SŁÓW O TYM JAK SKUTECZNIE SPRZEDAWAĆ OPROGRAMOWANIE DLA BIZNESU ORAZ USŁUGI B2B

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl