Marketing i Biznes Biznes Czy mikrofaktoring poprawia konkurencyjność firmy?

Czy mikrofaktoring poprawia konkurencyjność firmy?

Czy mikrofaktoring poprawia konkurencyjność firmy?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Krótkie terminy realizacji, wysoka jakość produktów, obsługa klienta na najwyższym poziomie – to działania, które prowadzisz w celu zdobycia przewagi konkurencyjnej? Chociaż faktycznie w ten sposób możesz wyprzedzić konkurencję, warto pójść o krok dalej. Postaw na rozwój przedsiębiorstwa, podpisując intratne kontrakty dużymi korporacjami. Dowiedz się, jak osiągnąć ten cel.

Współpraca z dużymi korporacjami często oznacza pracę na wiele lat. Problem w tym, że takie przedsiębiorstwa wymagają wystawiania faktur z odroczonym terminem płatności. Dla małej firmy stanowi to poważną przeszkodę, ponieważ zbyt długi czas oczekiwania na uregulowanie należności może prowadzić do zatorów płatniczych. Rozwiązaniem tych problemów może okazać się mikrofaktoring.

Mikrofaktoring, czyli co?

Mikrofaktoring działa na identycznej zasadzie jak klasyczny faktoring. Istotą jest wykupienie przez firmę faktoringową nieprzeterminowanych należności wynikających z faktur wystawionych z odroczonym terminem płatności. Dzięki temu przedsiębiorca otrzymuje środki dużo wcześniej niż wynika to z daty płatności i może z nich skorzystać w dowolnym celu. Takie rozwiązanie skraca cykl rotacji środków, co przekłada się na zachowanie płynności finansowej.

Zasada działania mikrofaktoringu jest prosta. W przypadku usługi oferowanej przez Idea Money sprowadza się do zaledwie kilku kroków:

  • wykonujesz usługę i wystawiasz fakturę,
  • umieszczasz fakturę w systemie, przekazując ją w ten sposób faktorowi,
  • otrzymujesz pieniądze z faktury, mogąc z nich korzystać od razu.

Firma faktoringowa czeka na płatność od Twojego klienta, który reguluje zobowiązanie w wyznaczonym terminie – nawet w ciągu 90 dni od momentu wystawienia faktury.

Wpływ mikrofaktoringu na konkurencyjność przedsiębiorstwa

Zastanawiasz się, jak mikrofaktoring może poprawić konkurencyjność firmy? Pozytywny wpływ widoczny jest na kilku płaszczyznach jednocześnie.

  • Możliwość współpracy z korporacjami

Podpisanie kontraktu z korporacjami może oznaczać długofalową współpracę na korzystnych warunkach finansowych. Zwykle przeszkodą są wymagane odroczone terminy płatności, których nie są w stanie zapewnić niektóre małe firmy – z obawy o zachwianie płynności finansowej.

Korzystając z faktoringu, wystawianie faktur z datą płatności wynoszącą nawet 60 czy 90 dni nie będzie żadnym ryzykiem. Przedsiębiorstwo i tak otrzyma środki od firmy faktoringowej – nawet w dniu wystawienia dokumentu.

Dzięki tej zewnętrznej formie finansowania, mała firma będzie mogła podpisać kontrakty nawet z kilkoma korporacjami – w przeciwieństwie do wielu innych małych przedsiębiorstw obawiających się np. o zatory płatnicze.

  • Rozpoczęcie działań zmierzających do rozwoju firmy

Firma może zdobyć przewagę konkurencyjną na przykład poprzez wprowadzanie innowacyjnych produktów czy stosowanie zaawansowanych technologii. Nie jest to jednak możliwe m.in. bez zakupu nowocześniejszego sprzętu, rozbudowy linii produkcyjnych. Potrzebne są na to środki, których często brakuje.

Faktoring pozwala uzyskać pieniądze znacznie wcześniej niż wynika to z terminu płatności na fakturze. Firma dysponuje więc środkami, które może przeznaczyć na swój rozwój – bez ryzyka zachwiania płynnością finansową.

  • Poprawa wizerunku i zdobycie wiarygodności

Świadczenie wysokiej jakości usług oraz dobry wizerunek może wpłynąć na przewagę konkurencyjną. W osiągnięciu tego pomoże faktoring, który – dając dostęp do środków – pozwala regulować własne należności z wyprzedzeniem. Dzięki temu przedsiębiorstwo jawi się jako godne zaufania i wiarygodne, a właśnie z takimi firmami każdy chce współpracować.

Ile kosztuje mikrofaktoring?

Trudno jednoznacznie określić, ile kosztuje usługa mikrofaktoringu. Wiele zależy od samej firmy faktoringowej, a także wybranej formy rozliczenia. W przypadku Idea Money dużą popularnością cieszy się prowizja dzienna typowa dla faktoringu online.

Jak to wygląda w praktyce? Załóżmy, że osoba prowadząca jednoosobową działalność uzyskała limit w wysokości 10 000 zł. Faktoringiem chce sfinansować fakturę na kwotę 5000 zł. Opłata za finansowanie wynosi 0,078%/dzień. Jeśli faktura została wprowadzona do systemu pierwszego dnia miesiąca, a termin płatności wynosi 30 dni, przedsiębiorca poniesie koszt w wysokości 117 zł.

Mikrofaktoring – to się opłaca

Mikrofaktoring to zewnętrzna forma finansowania, która daje nie tylko przewagę konkurencyjną. Niesie za sobą wiele innych korzyści, m.in. przyczyniając się do zwiększenia obrotów, sprzedaży. Uwalnia bowiem środki, które normalnie byłyby zamrożone w fakturach z odroczonym terminem płatności. Mając do nich dostęp w znacznie krótszym czasie, można realizować nowe inwestycje, podejmować nowe zlecenia i działać w inny sposób, aby rozwijać firmę.


Artykuł sponsorowany

 

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl