Marketing i Biznes Biznes Co chciałbyś usłyszeć zanim założyłeś swoją pierwszą firmę

Co chciałbyś usłyszeć zanim założyłeś swoją pierwszą firmę

Co chciałbyś usłyszeć zanim założyłeś swoją pierwszą firmę

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Jeśli zakładasz właśnie swoją pierwszą firmę – Prawdopodobnie ją położysz.

To zdanie powinno być pierwszą rzeczą jaką usłyszysz od każdego komu udało się osiągnąć sukces w biznesie.

Prawda jest taka, że 9 na 10 startupów ponosi porażkę, chociaż wiedza o tym jak skutecznie prowadzić firmę jest w internecie ogólnodostępna.

Dlaczego?

Myślę, że to dlatego, że w 80-90% przypadków prowadzenia biznesu nie da się nauczyć z książek czy artykułów znalezionych w sieci. Zaczynasz rozumieć prowadzenie firmy i to jak budować udaną firmę dopiero popełniając własne błędy.

Bardzo trafnie opisuje to cytat z jednego numeru Limp Bizkit – “Cause life is a lesson, you learn it when you are through”.

brainhub

Przejdźmy do konkretów.

# Be Bold (Bądź wyraźny/wyróżnij się z tłumu)

Nie bój się żądać wysokich stawek za swoje usługi jeśli są one tego naprawdę warte (przeczytaj więcej na temat tego jak określać wartość i wyznaczać ceny). Nie bój się podnieść poprzeczki wysoko.

Dąż do uzyskania 2-3 krotnie wyższego zysku niż to uważasz za możliwe (zwłaszcza na początku). Pod koniec roku będziesz zdziwiony, uwierz mi.

# Prowadzenie firmy to maraton

Nie da się odnieść sukcesu w ciągu jednej nocy. Musisz na niego zapracować ciężką pracą przez długi okres czasu. Jeśli nie jesteś na to gotowy nawet nie próbuj zaczynać.

prowadzenie firmy to maraton

# Wykonanie > Pomysł

Dziel się swoim pomysłem z każdym kogo napotkasz żeby usłyszeć możliwie dużo opinii i uwag. Twój początkowy pomysł będzie w 90% inny niż produkt, na którym koniec końców zarobisz (przeczytaj więcej o tym dlaczego pomysły są mnożnikiem egzekucji).

# Deleguj, automatyzuj i outsourcuj

Nie stosuj micromanagementu, zaufaj pracownikom, deleguj tyle zadań ile to możliwe by mieć czas na budowę swojej firmy, a nie produktu, który sprzedajesz klientom.

Automatyzuj: każde zadanie, które powtarzasz więcej niż 3 razy w miesiącu powinno być zautomatyzowane. Nie ważne czy chodzi o wystawianie faktur, wypłacanie wynagrodzeń czy wprowadzanie do firmy nowych ludzi. Musisz stworzyć procedury i zautomatyzować tak wiele z nich jak to tylko możliwe.

Twoim celem jest móc wyjechać na urlop na dwa miesiące i nie musieć się martwić o działanie firmy 🙂 (Przeczytaj więcej o 15 narzędziach przydatnych w zautomatyzowaniu procesów w małej firmie).

Outsourcuj wszystko to co nie stanowi rdzenia twojej firmy.

# Znajdź świetnych partnerów

Pod wieloma względami startup można przyrównać do kapeli muzycznej. Tak jak dobry zespół, twoja firma też potrzebuje świetnych, zmotywowanych, pracowitych ludzi, “grających” na różnych instrumentach i posiadających różny styl bycia. Wszystko po to by stworzyć jeden niepowtarzalny styl twojego produktu.

startup

# Zwalniaj szybko

Jeśli czujesz, że któryś z pracowników nie pasuje do twojej organizacji rozstań się z nim szybko. Nie odkładaj tego na później – jeśli masz pewność, zrób to od razu. Jeśli nie zrobisz tego szybko, będziesz żałował za 2-3 miesiące. Koszt posiadania w zespole niewłaściwej osoby będzie rósł z każdym miesiącem. Dlatego….

# Zatrudniaj powoli

Czy są odpowiednio dopasowani? Czy on/ona ma umiejętności, których potrzebujesz? Jeśli nie jesteś pewien, zapytaj o referencje, wyślij zadania testowe, itp. (Przeczytaj więcej o tym jak AirBnB poświęciło 5 miesięcy na rekrutację zanim zatrudnili pierwszą osobę – Brain Chesky).

# Słuchaj i staraj się zrozumieć zamiast mówić i przekonywać

Nie ma to znaczenia czy rozmawiasz z klientem, czy z pracownikiem, mentorem, panią w kawiarni czy CEO. Słuchając uczysz się więcej o tym czego chce twój klient, dlaczego twój pracownik jest niezadowolony, albo jaki powinien być twój następny krok zdaniem bardziej doświadczonego CEO.

Bądź skromny i słuchaj.

#Wydawaj 2x mniej pieniędzy niż pozwala ci na to twój budżet

Ucz swoich pracowników traktować fundusze firmy jak własne.

Nie kupuj nowych MacBooków – kupuj używane/poleasingowe.

Nie kupuj designerskich biurek – kupuj używane.

Twoi pracownicy zrozumieją i uwierz mi będą bardziej zadowoleni gdy zamiast pracować w drogim biurze dostaną pod koniec roku dodatkową premierę.

# Sprzedawaj, sprzedawaj, sprzedawaj!

Jeśli nie wiesz jak to robić, naucz się. Każdy właściciel firmy powinien wiedzieć jak sprzedawać. Najpierw skup się na sprzedaży zamiast na budowaniu.

Oto kilka książek i blogów, które ci pomogą:

Książki:

Predictable Revenue: Turn Your Business Into a Sales Machine with the $100 Million Best Practices of Salesforce.com — Moja ulubiona. Must-read dla każdego kto buduje zespół lub procesy sprzedaży inbound/outbound.

The Ultimate Startup Guide to Outbound Sales — Najlepszy specjalista jakiego kiedykolwiek widziałem. Jestem niemal pewien, że ten facet mógłby nawet sprzedać lód eskimosom.

How to Win Friends and Influence People — Podstawy, które powinieneś znać by sprawić żeby ludzie cię lubili. 

Blogi:

$$$ https://blog.close.io/

$$$ https://blog.hubspot.com/sales

$$$ https://righthello.com/blog/

 

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl