Stawiamy na wiedzę i umiejętności. Wywiad z Robertem Hałuzą

20.02.2020 AUTORZY: Michał Bąk, Robert Hałuza,

Czego uczestnicy mogą spodziewać się po Waszym evencie? Jakiego rodzaju wiedza będzie przekazywana przez prelegentów?

Przede wszystkim zacznijmy od tego, skąd taki pomysł się wziął. Impulsem do działania było zaakceptowanie nas (kapituła główna to Michał Bartczak, Sławomir Kozok, Jakub Król i ja) jako organizatorów Startup Europe Week w tym roku. W związku z tym, że udało mi się wynegocjować z głównymi organizatorami własne zasady, startujemy z Maratonem Innowacji i Przedsiębiorczości. Nazwa celowo została zmienione i spolszczona, ponieważ zdecydowanie chcemy uniknąć sytuacji, w której spotkamy na evencie jedynie przedstawicieli dość hermetycznych środowisk start-upowych. Osobiście uważam, że ludzi należy zachęcać do poznawania wszelkich mechanik, które stoją za wielkim biznesem, a także ukazywania, że zrozumienie podstaw przedsiębiorczości nie jest zbyt skomplikowane. Zebraliśmy w jednym miejscu kilkunastu ekspertów w swoich branżach, założycieli biznesów. Będą poruszane takie tematy jak np. prawo, marketing, nowe technologie.

Czy Maraton Innowacji jest dla każdego, jakie są bariery uczestnictwa?

Absolutnie dla każdego. Jest to dla mnie sprawa honoru – zdarza mi się zajmować nauczaniem dzieci – w związku z tym wiem, że dobre wdrożenie wymaga zrozumiałego tłumaczenia. Dlatego każdy prelegent, który chce wystąpić, jest informowany o tym, że musi unikać na Maratonie słownictwa, które rozumieją tylko koledzy w branży i przygotować się na to, że zapraszamy w nasze progi szkoły średnie, z których niektóre są wręcz zaangażowane w organizację (LOIII i ZSVI w Jastrzębiu-Zdroju)

Poza tym mamy jeszcze dwie inne aktywności odbywające się wraz z Maratonem.

Organizujemy konkurs dla szkół średnich, w którym zostanie wyłoniony najlepszy pomysł na start-up. Nagrodami dla najlepszych drużyn jest realna pomoc w prowadzeniu tego biznesu i wprowadzeniu go na rynek. Uważamy, że taka nagroda jest lepszym rozwiązaniem niż nagroda rzeczowa, choćby sprzęt, który i tak po jakimś czasie odejdzie w zapomnienie. Stawiamy na wiedzę i umiejętności.

Główny partner technologiczny, IT.focus, przygotowuje specjalną aplikację do speed datingu biznesowego, dzięki której każdy będzie mógł umówić się na 15-minutową sesję mentoringową z danym prelegentem czy gościem.

Możesz zdradzić jakich prelegentów możemy się spodziewać i o czym opowiedzą?

W tej chwili mogę kierować się tylko tym, co udostępniamy na profilu na FB (próbujemy wywołać wśród widzów uczucie suspensu z każdym kolejnym ogłoszeniem – czy to się udaje – to już kwestia oceny indywidualnej). Jak na razie wśród ogłoszonych prelegentów są:

– Jasiek Mela, który opowie o tym, jak pokonywać przeciwności losu,

– Mariusz Juszczyk, reprezentujący firmę Hostersi (która pomaga nam w organizacji) – wytłumaczy co to jest chmura obliczeniowa,

– Janek Sikora, CEO Planet Plus, zdradzi nam jak to jest założyć duży biznes i obsługiwać kilkaset tysięcy użytkowników,

– Piotr Piekarski, prezes Browaru Jastrzębie, podzieli się z nami wrażeniami z prowadzenia blisko 4-milionowej zbiórki equity crowdfundingowej,

– Artur Markiewicz, ekspert ds. cyberbezpieczeństwa – świetnie przeprowadzi widzów przez kwestie tego, czego musimy siuę wystrzegać w sieci, aby nas nie okradziono.

– Marcin Gawlas, założyciel iVoting, będzie mówił o swoim start-upie pozwalającym na głosowanie przez internet,

– Mateusz Nowak – odkryje przed słuchaczami sposoby na zweryfikowanie pomysłów na biznes,

– Monika Wycykał – pokaże, że prawo może być proste, przy okazji dzieląc się oceną potencjalnej skuteczności Prostej Spółki Akcyjnej.

To nie wszyscy prelegenci, w zanadrzu mamy jeszcze drugą połowę nazwisk, które z wielką radością publikujemy na fanpage’u. Na dniach ukaże się również strona internetowa, którą będziecie mogli odwiedzać na mpii.pl.

Czy inicjatywa będzie kontynuowana czy jest to przeprowadzone na zasadzie testu?

Jest wielkim marzeniem, aby mogła być kontynuowana, jednak wiadomo, że najpierw musimy zweryfikować czy ma to sens. Pomimo tego, że zaczęliśmy organizację późno, udaje nam się organizować wszystko zgodnie z planem. Doszliśmy jednocześnie do wniosku, że hala sportowa, na której mieliśmy robić wydarzenie jest nieodpowiednia dla eventu (ma zbyt mało pomieszczeń, a planujemy równolegle zaprezentować kilka wystaw innowacyjnych projektów jednocześnie). Zwróciliśmy się więc o pomoc do Zespołu Szkół nr 6, który obdarzył nas dużą aulą oraz wystarczającą ilością pomieszczeń, które pozwolą nam się zmieścić wraz ze wszystkimi zaplanowanymi atrakcjami.

Jakimi kanałami zamierzacie informować społeczność o inicjatywnie Maratonu Innowacji?

Na pierwszym miejscu stawiamy zaproszenie szkół średnich. Zajmuje się tym Stowarzyszenie Kreatywnych Nauczycieli, które właśnie rozsyła szczegółowe informacje do okolicznych szkół i zbiera chętnych, przedsiębiorczych uczniów. W starym stylu także mamy zamiar zaplakatować każdy możliwy słup w mieście, aby nasza nazwa zagościła w głowie mieszkańców miasta. Liczymy też na wsparcie mediów lokalnych, które z pewnością zechcą zrobić jakąś zapowiedź i relację z eventu. Składamy podziękowania dla Marketing i Biznes za objęcie nas patronatem.

Kogo można spodziewać się wśród uczestników Maratonu?

Główne dwie grupy to uczniowie oraz przedsiębiorcy, którzy będą mieli okazje nawiązać wiele kontaktów biznesowych i zainspirować się historiami innych zawodowców. Istotne dla tej ostatniej grupy może okazać się after party, które organizujemy pierwszego dnia w jastrzębskim pubie Chimera, podczas którego na luzie prelegenci i goście będą mogli prowadzić intratne rozmowy.

Dlaczego zdecydowaliście się na organizację takiego przedsięwzięcia? Tym bardziej, że logistycznie i operacyjnie nie jest to najłatwiejsza rzecz.

Wraz z akceptacją trudnych zadań spotyka nas masa stresu, jednak także duża ilość bezcennych doświadczeń i okazji do nauki. Im dalej na linii czasu się znajdujemy, tym większy sens jestem w stanie dostrzec w naszych działaniach, tym mniej nerwów przysparzają kolejne wyboje – dla mnie organizacja imprezy podobnego kalibru to w pewnym sensie nowość, choć już dawniej zajmowałem się organizacją koncertów metalowych i innych imprez kulturalnych. Podobne doświadczenia ma reszta organizatorów. Faktem jest, że ludzie, z którymi współpracujemy mają dużo dobrej woli i są wyrozumiali wobec zmian, które zdarzyło nam się zastosować, za co serdecznie dziękujemy.

 


Widzimy się 19 i 20 marca w ZS6 w Jastrzębiu-Zdroju, link do wydarzenia: https://www.facebook.com/events/582273065959212/

 

Do góry!

Polecane artykuły

28.09.2020

Jak wyróżnić swój produkt?

28.09.2020

Jak efektywnie kosztowo zapewnić organizacji stały dostęp do najnowocześniejszych rozwiązań ...