Social Media – Instagram

24.07.2017 AUTOR: Michał Masternak

Pokolenie Y, szczęściarze. Urodzeni w spokojnych czasach, przyzwyczajeni do szybkiego rozwoju technologii. Nie doświadczyli komuny czy zamkniętych granic. Często nie są świadomi jak „życie” w Polsce wyglądało jeszcze kilkadziesiąt lat temu. Dzięki beztroskiemu życiu, które prowadzą i ogólnej globalizacji mają inne cele w życiu, kierują się innymi standardami niż poprzednie pokolenia. Millenialsi charakteryzują się dużą pewnością siebie, dążą do życia w luksusie, chcą być szanowani i osiągać sukcesy. Przedstawicieli pokolenia Y możemy spotkać wszędzie i dosyć łatwo ich zauważyć, różnią się oni od pokoleń starszych, często nie potrafiąc się z nimi porozumieć. Generacja Y jest tak liczna, że część firm swój marketing personalizuje specjalnie pod nich. Jednym zdaniem – Millenialsów jest dużo i mają realny wpływ na kreowanie dzisiejszych trendów.

Millenialsi a Social Media

Facebook’i, Instagramy, Snapchaty i inne. Portale społecznościowe są wszędzie. Kiedyś zarezerwowane dla młodych, dzisiaj dostępne i chętnie wykorzystywane przez prawie każdego. Pokolenia starsze potrzebowały dużo więcej czasu na przystosowanie do aktualnych trendów, a jestem pewien, że w znacznym stopniu zainspirowało ich pokolenie Y. Pokolenie, które eksploatuje social media w dużo większym stopniu. Często przełamując granicę prywatności i dzieląc się naprawdę wieloma aspektami swojego życia.

Instagram jest mekką milenialsów, w końcu każdy na instagramie jest piękny, bogaty, prowadzi ciekawe życie, cyklicznie chwali się zakupami czy prowadzi istny fotoreportaż z wakacji. Użytkownicy tego social media są nienaganni, wygrywają życie i chętnie się nim dzielą. Ciekawe w związku z tym jest badanie przeprowadzone przez The Royal Society for Public Health, które to nagrodziła Instagrama medalem najbardziej szkodliwego medium. Negatywnie wpływa na samoocenę, zaburzenia obrazu ciała, zaburzenia snu czy powoduje depresje. Pogoń za byciem idealnym ma swoją cenę.

Inny świat

Millenialsi świetnie odnajdują się na Instagramie. Często tylko dzięki prowadzeniu swojego profilu odnoszą ogromny sukces. Wystarczy kliknąć „lupkę” na stronie głównej aplikacji, żeby przenieść się do innego świata. Każdy tutaj ma idealną figurę, nienaganną urodę, piękne stylizacje, inne na każdy dzień. Za pomocą jednego kliknięcia możemy się znaleźć w świecie ludzi sukcesu, zobaczyć jak żyją, z kim się spotykają, jakie zakupy robią. Pokolenie Y kocha instagrama, mogą pokazać światu kawałek ze swojego życia i spotykają się tam z szacunkiem, podziwem, pozytywnym odzewem. Instagram zrzesza bardzo tolerancyjnych użytkowników i nie znajdziemy tam wiele hejtu.

Instagram to wielki biznes

Platforma, która zrzesza ponad 500 milionów użytkowników, ludzi młodych, którzy cenią estetykę, indywidualizm i kochają nowinki. Badania firmy Yotpo jasno mówią, że 30% użytkowników zakupiło produkty znalezione na Instagramie. W badaniu poruszono jeszcze jedną kwestię – 70% użytkowników sama szuka marek, które mogliby zaobserwować. Millenialsi to dobrzy konsumenci, którzy są w stanie przymknąć oko na wiele negatywnych kwestii dla możliwości pochwalenia się oryginalnym i nowym produktem. Zjawisko te samo napędza działania marketingowe na platformie. Marki już w znacznym stopniu eksplautują instagrama, starając się wycisnąć maksimum z potencjału tego medium. W związku z tym już sami nie wiemy co jest płatną reklamą, a co nie. Co jest rzeczywistością, a co tylko projekcją.

Do góry!

Polecane artykuły

13.09.2019

AMA: Aplikacje Google bez tajemnic, czyli wszystko co musisz wiedzieć o pracy ...

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam