Pozycjonowanie stron www należy do grupy usług, które wymagają od dostawcy posiadania zaawansowanego know-how. A to niestety kosztuje… Podobnie jak czas poświęcony na praktyki mające na celu uzyskanie stabilnej i pewnej pozycji w wyszukiwarce. Gdy więc usługa jest zbyt tania, zazwyczaj odbywa się to kosztem jakości, a co za tym idzie ze szkodą dla klienta. Czego jeszcze powinniśmy się obawiać przy takich ofertach?
Szybkich, ale niestabilnych efektów – chwilowa obecność w wyszukiwarce na wysokiej pozycji, a następnie równie gwałtowny spadek poza pierwszą dziesiątkę nie wpływają na stałą poprawę ruchu na stronie www. Nie wzmacnia to też sprzedaży ani rozpoznawalności marki.
Pozycjonowania opartego na bezwartościowych linkach – tańsze SEO często bazuje na linkach zapleczowych o niskiej jakości. Takiedziałania realizowane na dłuższą metę mogą prowadzić do kar nałożonych przez wyszukiwarkę, a w skrajnych przypadkach – zbanowania, czyli usunięcia strony z wyników wyszukiwania.
Braku doradztwa i planowania – pospieszny audyt, a następnie przejście do właściwej pracy pozycjonerskiej często nie pozwala na rzetelnąocenę sytuacji i docelowo nie zwiększa sprzedaży.
Pobieżnej optymalizacji strony – niedokładna optymalizacja strony www, czyli ingerencja w jej kod źródłowy pod kątem dostosowania go do mechanizmów pozycjonerskich, sprawi, że założone cele w ramach SEO będą niemożliwe do osiągnięcia.
Powierzchownej analizy fraz kluczowych – konsekwencją pośpiechu w ocenie możliwości pozycjonowania jest także wybranie fraz, które nie oddają w pełni specyfiki strony www. W efekcie witrynę odwiedzą osoby spoza grupy docelowej, których nie zainteresują oferowane przez stronę produkty lub usługi.
Pozycjonowania kilku fraz – skupiając się na ograniczonej liczbie fraz, automatycznie zmniejszamy grono osób, które mogą zainteresować się stroną. Odwiedzający będą zaledwie ułamkiem potencjalnych klientów, którzy faktycznie mogliby złożyć zamówienie.
Braku stałej rozbudowy serwisu i pracy nad zawartością strony – nieaktualizowana strona www nie jest wartościowa dla odwiedzających ani dla wyszukiwarki, która jej merytorykę ocenia na bieżąco.
Niewiedzy na temat budżetu przeznaczonego na pozycjonowanie – SEO zależne od efektów, przy niewystarczających środkach na nie poniesionych, nie jest dla klienta korzystne w kontekście widocznych rezultatów. Natomiast w przypadku klasycznego rozliczenia abonamentowego klient co miesiąc wpłaca stałą sumę niezależnie od faktycznych efektów pozycjonowania.
Braku lub niepełnego raportowania – gdy klient nie może na bieżąco zapoznać się z efektami prowadzonych prac lub też gdy przedstawiane mu raporty są szczątkowe, kontrola i osiągnięcie celów sprzedażowych stają się trudniejsze.
Niemonitorowania prac oraz braku optymalizacji w czasie rzeczywistym – niedostateczny nadzór nad działaniami pozycjonerskimi wiąże się z niemożnością reakcji w zakresie dostosowania działań do specyfiki strony www. W efekcie nawet niewielki budżet przeznaczony na pozycjonowanie zostanie wydany nadaremnie, bez konkretnych profitów dla klienta.
Michał Kliszczak – CEO „EACTIVE wiemy jak”.
Czytaj również:
https://marketingibiznes.pl/seosem/wiecej-niz-1000-znakow
https://marketingibiznes.pl/seosem/optymalizacja-strony-internetowej-od-czego-zaczac
Zostaw komentarz