15 rzeczy, których nauczysz się podczas SEOtour

21.11.2018 AUTOR: Adam Sawicki

14 listopada w Warszawie odbyło się jedno z 46 szkoleń, które Grzegorz Strzelec, były head of SEO w Onecie, poprowadził w ramach ogólnokrajowej inicjatywy SEOtour. Podczas wydarzenia opowiedział o 15 zagadnieniach niezbędnych przy optymalizacji stron www.


– W Warszawie trafiłem na najaktywniejszą grupę spośród trzech miast, które do tej pory odwiedziłem. Uczestnicy nie bali się zadawać pytania, wchodzić w dyskusję oraz dzielić się swoimi doświadczeniami. To bardzo ważne. Takich uczestników życzę sobie w każdym kolejnym mieście – mówi Grzegorz Strzelec z SEO Planner, który zamierza odwiedzić 46 miast w Polsce i przeszkolić uczestników kursu z optymalizacji stron pod wyszukiwarki.

grzegorz-strzelec-seotour

Prowadzący zanim został szkoleniowcem przez 6 lat pełnił funkcję head of SEO w Onecie, gdzie dbał, by ruch z wyszukiwarek rósł i był bezpieczny oraz budował procesy i narzędzia wspierające SEO. Obecnie Grzegorz Strzelec dzieli się doświadczeniami wyniesionymi z tamtego okresu podczas SEOtour.

Oto 15 zagadnień, które poznasz biorąc udział w wydarzeniu:

1. Jak zarabiać w Internecie? Grzegorz Strzelec opracował model, dzięki któremu można porównać frazy kluczowe ze sposobem monetyzacji biznesu, by w efekcie dobrać odpowiednią strategię budowania treści do pozycji klienta w lejku sprzedażowym.

grzegorz-strzelec-seotour

2. Działanie wyszukiwarki. Niby każdy wie, że roboty Google’a przeglądają strony www, ale nie każdy potrafi budować witryny w taki sposób, by ułatwić pracę robotom.

3. Technologia. Jednym z najszerzej omawianych modułów podczas szkolenia jest technologia i jej zastosowanie w SEO. Według prowadzącego każdy, kto ma do czynienia z SEO – niezależnie, czy jest właścicielem biznesu, czy specjalistą SEO – powinien znać się na technologii wspierającej optymalizację stron internetowych. Między innymi po to, by umieć rozmawiać z osobami odpowiedzialnymi za działania SEO w serwisie. Znajomość technologii przydaje się także, by efektywnie i bezinwazyjnie migrować serwisy na inne adresy.

4. Javascript a SEO. Mimo że skryptowy język programowania to powszechne rozwiązanie do budowania stron internetowych, to niesie ze sobą szereg zagrożeń związanych z SEO. Grzegorz Strzelec wymienia wspomniane zagrożenia i opowiada jak sobie z nimi radzić nie znając się na programowaniu.

5. Metody wyświetlania stron w wyszukiwarkach. Jedną z nich jest accelerated mobile pages, technologia, która zdaniem prowadzącego na pozór ma same plusy, ale, gdy się ją lepiej pozna, można dostrzec także minusy. Wyjaśnia więc, czy warto z niej korzystać.

6. Dobór fraz kluczowych. Fundamentalnym działaniem na stronie internetowej jest dobór odpowiednich fraz kluczowych. Jeśli na początku wybierzemy źle, możemy borykać się z problemem fraz kluczowych przez cały okres istnienia serwisu, bo ich zmiana to proces nie tylko kosztowny, ale także skomplikowany.

7. Narzędzia wspierające dobór fraz kluczowych. Grzegorz Strzelec opowiada zarówno o płatnych, jak i darmowych narzędziach, dzięki którym wybierzemy odpowiednie frazy kluczowe. Jednym z darmowych, rekomendowanych narzędzi jest Ubersuggest.

8. Kotwice. Umieszczenie w artykule tzw. kotwic, czyli wewnętrznych linków prowadzących do wybranej sekcji w tekście, systematyzuje publikację i pozwala na umieszczenie w treści dużej liczby fraz kluczowych.

9. Jak pisać treści? W tej części szkolenia prowadzący wyjaśnia, jak łączyć poszczególne teksty na stronie z innymi artykułami, by publikacje efektywnie wpływały na SEO. Tłumaczy także, w jaki sposób poinstruować copywriterów, aby przygotowywali artykuł zgodne z zasadami optymalizacji treści pod wyszukiwarki internetowe. Poza tym wskazuje, jak budować content plan w oparciu o frazy kluczowe.

grzegorz-strzelec-seotour

10. Czy social media i Google Ads mają wpływ na SEO? Według Grzegorza Strzelca mają, ale nie bezpośredni. Jak więc wykorzystać serwisy społecznościowe i platformę reklamową na rzecz SEO? Podpowie prowadzący.

11. Linkowanie wewnętrzne i zewnętrze. Kolejnym ważnym zagadnieniem związanym z SEO są linki wewnętrzne i zewnętrze. W tej części szkolenia Grzegorz Strzelec wyjaśnia, jak linkować wewnątrz serwisu i zdobywać wartościowe linki ze stron o dobrej reputacji.

12. Sztuczna inteligencja Google a SEO. Ostatnie zmiany w algorytmie Google bez wątpienia miały znaczący wpływ na optymalizację stron www. Prowadzący wyjaśnia więc, jak prowadzić treści, aby były przyjazne dla sztucznej inteligencji.

13. Google News. Według Grzegorza Strzelca, mało który właściciel serwisu wie, że mógłby trafić do usługi Google News. Podpowiada więc, jakie działania podjąć, żeby w niej zaistnieć i wyjaśnia, dlaczego to takie ważne.

14. Planowanie i zarządzanie SEO. Nie wystarczy zatrudnić specjalisty SEO, żeby jego działania przyniosły efekty. Trzeba jeszcze skoordynować procesy i zadbać o komunikację między seowcem a na przykład działem marketingu. O tym właśnie jest ta część szkolenia.

15. Niewielki budżet. Działania SEO zwykle są drogie. Można jednak podjąć sensowne kroki mając w portfelu zaledwie 2 tysiące złotych. Grzegorz Strzelec wyjaśnia, jak wydać te pieniądze, by podnieść swoją pozycję w wynikach wyszukiwania.

grzegorz-strzelec-seotour

– Największą wartością szkolenia jest wiedza na temat budowania i zarządzania dużego portalu internetowego, który swoją drogą zamierzam uruchomić – wyjaśnia Wojtek Szulimowski, jeden z uczestników warszawskiej edycji SEOtour. Karol Jaworek, kolejny uczestnik, dodaje, że po udziale w szkoleniu ma argumenty, by przekonywać klientów, jak ważne są treści na stronie.

Jeśli chcesz wziąć udział w SEOtour, zarejestruj się za pośrednictwem oficjalnej strony wydarzenia.


Obejrzyj webinar dotyczący SEO, który Grzegorz Strzelec poprowadził dla czytelników Marketing i Biznes.

Do góry!

Polecane artykuły

06.12.2018

Aplikacje mobilne wspierające biznes

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail