5 rzeczy, których nie wiesz o Google AdWords

02.03.2016 AUTOR: REDAKCJA

Google AdWords w tym roku obchodziło 15-lecie swojego istnienia. Narzędzie, wykorzystywane każdego dnia przez ponad milion reklamodawców, jest głównym źródłem przychodów Google’a. Co, poza znajomością samego mechanizmu funkcjonowania, warto o nim wiedzieć?

Zasięg

Google AdWords łączy obecnie reklamodawców na całym świecie. Sieć obejmuje 218 krajów, a komunikaty w wyszukiwarce Google przedstawiane są odbiorcom w 150 językach. Wśród nich jest również… język klingoński, wymyślony na potrzeby serialu „Star Trek”.

Najdroższe słowa kluczowe

Według rankingu sporządzonego przez serwis Wordstream w 2014 r. najdroższe słowa kluczowe dotyczą branży finansowej oraz terminów prawniczych. I tak, najogólniejsza fraza, insurance (z ang. ubezpieczenie), generuje średni koszt pojedynczego kliknięcia w wysokości ponad 50 dolarów. Nieco mniej mają loans (pożyczki) oraz mortgage (hipoteka) – ponad 40 dolarów. Kolejne miejsca zajmują słowa: adwokat, kredyt, prawnik oraz darowizna. Ranking zamykają frazy: roszczenie, stopień (ang. degree) oraz informatyczny hosting.

Pomoc

Google AdWords, oprócz realizacji celów reklamowych, pomaga też internautom zmagającym się z depresją. Wpisane w wyszukiwarce hasło: I want to commit suicide daje wynik sponsorowany w postaci strony z telefonem zaufania. Podobnie jest w polskiej wersji – na frazę „chcę popełnić samobójstwo” wyświetla się tekst reklamowy o treści: „Jest ktoś, kto może Ci pomóc”.

Nowe formaty reklamowe

Od kilku dni na terenie Polski dostępny jest nowy format reklamowy w Google AdWords – TrueView for Shopping. Umożliwia on tworzenie interaktywnych kampanii video, ukazujących wartość produktów. Oprócz tego daje możliwość szybkiego dokonania transakcji dzięki specjalnie zaprojektowanym kartom, a także stwarza opcje remarketingowe.

Wiadomość na temat wdrożenia tego mechanizmu, ogłoszona na oficjalnym blogu AdWords, zasługuje na szczególną uwagę. Jest to bowiem pierwszy krok Google AdWords w stronę przedstawiania odbiorcom reklam pod postacią treści video.

Użytkownicy

Ponad 40 proc. użytkowników Google’a nie widzi różnicy między linkami sponsorowanymi a organicznymi. Według infografiki zaprezentowanej przez Hubspot w pierwsze z nich najchętniej klikają internauci powyżej 55 roku życia, ale najmłodsi (15–24) przynajmniej raz zapoznali się z reklamą. Prawie 40 proc. wszystkich odbiorców komunikatów reklamowych zrobiło to, ponieważ link odpowiadał przedmiotowi ich poszukiwań. To świadczy o tym, że skuteczne działania reklamowe, wbrew prognozom sceptyków, nie ulegają dezaktualizacji.

Katarzyna Zielińska – kierownik działu Google AdWords w „EACTIVE wiemy jak”. Posiada 8 lat doświadczenia w optymalizacji kampanii AdWords, konwersji i analityce internetowej.

Materiał pochodzi z grudniowego wydania Marketing & Biznes. Chcesz być na bieżąco? Pobierz ostatnie wydanie https://marketingibiznes.pl/luty-2016/.

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/seosem/5-bledow-popelnianych-w-google-adwords-unikaj-ich

Klucz do sukcesu: Zalando, największy sklep internetowy w Europie

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail