Google AdWords w tym roku obchodziło 15-lecie swojego istnienia. Narzędzie, wykorzystywane każdego dnia przez ponad milion reklamodawców, jest głównym źródłem przychodów Google’a. Co, poza znajomością samego mechanizmu funkcjonowania, warto o nim wiedzieć?
Zasięg
Google AdWords łączy obecnie reklamodawców na całym świecie. Sieć obejmuje 218 krajów, a komunikaty w wyszukiwarce Google przedstawiane są odbiorcom w 150 językach. Wśród nich jest również… język klingoński, wymyślony na potrzeby serialu „Star Trek”.
Najdroższe słowa kluczowe
Według rankingu sporządzonego przez serwis Wordstream w 2014 r. najdroższe słowa kluczowe dotyczą branży finansowej oraz terminów prawniczych. I tak, najogólniejsza fraza, insurance (z ang. ubezpieczenie), generuje średni koszt pojedynczego kliknięcia w wysokości ponad 50 dolarów. Nieco mniej mają loans (pożyczki) oraz mortgage (hipoteka) – ponad 40 dolarów. Kolejne miejsca zajmują słowa: adwokat, kredyt, prawnik oraz darowizna. Ranking zamykają frazy: roszczenie, stopień (ang. degree) oraz informatyczny hosting.
Pomoc
Google AdWords, oprócz realizacji celów reklamowych, pomaga też internautom zmagającym się z depresją. Wpisane w wyszukiwarce hasło: I want to commit suicide daje wynik sponsorowany w postaci strony z telefonem zaufania. Podobnie jest w polskiej wersji – na frazę „chcę popełnić samobójstwo” wyświetla się tekst reklamowy o treści: „Jest ktoś, kto może Ci pomóc”.
Nowe formaty reklamowe
Od kilku dni na terenie Polski dostępny jest nowy format reklamowy w Google AdWords – TrueView for Shopping. Umożliwia on tworzenie interaktywnych kampanii video, ukazujących wartość produktów. Oprócz tego daje możliwość szybkiego dokonania transakcji dzięki specjalnie zaprojektowanym kartom, a także stwarza opcje remarketingowe.
Wiadomość na temat wdrożenia tego mechanizmu, ogłoszona na oficjalnym blogu AdWords, zasługuje na szczególną uwagę. Jest to bowiem pierwszy krok Google AdWords w stronę przedstawiania odbiorcom reklam pod postacią treści video.
Użytkownicy
Ponad 40 proc. użytkowników Google’a nie widzi różnicy między linkami sponsorowanymi a organicznymi. Według infografiki zaprezentowanej przez Hubspot w pierwsze z nich najchętniej klikają internauci powyżej 55 roku życia, ale najmłodsi (15–24) przynajmniej raz zapoznali się z reklamą. Prawie 40 proc. wszystkich odbiorców komunikatów reklamowych zrobiło to, ponieważ link odpowiadał przedmiotowi ich poszukiwań. To świadczy o tym, że skuteczne działania reklamowe, wbrew prognozom sceptyków, nie ulegają dezaktualizacji.
Katarzyna Zielińska – kierownik działu Google AdWords w „EACTIVE wiemy jak”. Posiada 8 lat doświadczenia w optymalizacji kampanii AdWords, konwersji i analityce internetowej.
Materiał pochodzi z grudniowego wydania Marketing & Biznes. Chcesz być na bieżąco? Pobierz ostatnie wydanie https://marketingibiznes.pl/luty-2016/.
Czytaj również:
https://marketingibiznes.pl/seosem/5-bledow-popelnianych-w-google-adwords-unikaj-ich
Klucz do sukcesu: Zalando, największy sklep internetowy w Europie
Zostaw komentarz