Marketing i Biznes Marketing Prasówka Marketing i Reklama #17 Polacy najczęściej używają Adblocka

Prasówka Marketing i Reklama #17 Polacy najczęściej używają Adblocka

Prasówka Marketing i Reklama #17 Polacy najczęściej używają Adblocka

Prowadzisz firmę? Ucz się od najlepszych w branży i weź udział w najbardziej przedsiębiorczej konferencji w Polsce, Founders Mind 🧠

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Polska na pierwszym miejscu pod względem wykorzystywania Adblocka

OnAudience opublikowała raport dotyczący popularności wtyczki Adblock w poszczególnych krajach. Okazało się, że Polska jest numerem jeden na świecie, jeżeli chodzi o odsetek Internautów wykorzystujących tę wtyczkę. Aż 46% naszych rodaków blokuje możliwość wyświetlania reklam w swojej przeglądarce. Za nami znajduje się Grecja z 44% blokujących, Norwegia z 41% oraz Niemcy z 40%. W zeszłym roku 8% mniej Polaków korzystało z Adblocka.

Jednym z głównych powodów dla których wykorzystywana jest ta wtyczka jest duża intruzywność reklam. Jeżeli marketingowcy chcą, żeby mniejsza liczba Internautów blokowała ich treści, to muszą zaprzestać raczenia ich reklamami video z dźwiękiem czy pop upami. Tylko zwiększenie jakości reklamy jest w stanie skłonić czytelników do zaprzestania korzystania z Adblocka, dzięki czemu serwisy nie będą musiały wprowadzać opłat za subskrypcję.

Średnio 40 minut polski Internauta spędza oglądając wideo w sieci

wideo w sieci

Zenith przeprowadził badania, z których wynika, że przeciętny Polak spędza na oglądaniu filmów w Internecie 40 minut, co jest wzrostem o 14% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Z tego średnio 22 minuty przypada na komputery stacjonarne, a 18 minut na urządzenia mobilne.

Globalnie Internauci spędzają niemalże 50 minut na oglądaniu materiałów wideo, z czego ponad połowa  wyświetleń odbywa się na urządzeniach mobilnych. Zgodnie z przewidywaniami, przewaga urządzeń mobilnych nad pecetami będzie rosnąć i w 2019 roku mają one odpowiadać za 72% czasu spędzanego na oglądaniu filmów.

Wartość reklamy pojawiającej się podczas wyświetlania materiałów wideo wzrosła w tym roku o 23%. W 2019 roku 31% budżetu przeznaczanego na reklamy w sieci ma pójść na promocje przy filmach.

Parlament Szkocji walczy z plagą otyłości poprzez ograniczenie reklamy śmieciowego jedzenia

wideo w sieci

Około dwóch trzecich Szkotów ma nadwagę lub jest otyłych. Problemy z wagą zaczynają coraz częściej  dotykać także dzieci. Władze Szkocji zamierzają wprowadzić plan, który ma na celu walkę z tym problemem. Jednym z jego punktów jest wprowadzenie zakazu reklamy produktów spożywczych, które posiadają wysoką zawartość tłuszczu, soli lub cukru.

Grupy zajmujące się walką z otyłością entuzjastycznie przyjęły propozycję, ponieważ uważają, że marketing ma duży wpływ na dietę przeciętnego Szkota. W Szkocji duża liczba promocji, oferujących niezdrowe jedzenie po niższej cenie za kupno kilku opakowań naraz, prowadzą do plagi nadwagi. Mieszkańcy tego rejonu należą do najgrubszych w Europie.

Hindusi chcą zablokować reklamę, która ich zdaniem obraża Ganesa

wideo w sieci

Meat & Livestock Australia postanowiła zwiększyć sprzedaż baraniny w Australii przy pomocy kampanii marketingowej. Wideo stworzone w tym celu przedstawia głównych bogów różnych religii, takich jak Jezus, Zeus, Xenu, Odyn czy Amaterasu. Wśród nich znalazł się także hinduski Ganesa. Reklama miała na celu przekazanie, że wyznawcy wszystkich religii są mile widziani jako klienci firmy.

Rada Indyjskich Australijczyków zaprotestowała przeciwko kampanii twierdząc, że obraża ona uczucia religijne wyznawców hinduizmu poprzez ukazanie Ganesa, który jest wegetarianinem, podczas spożywania baraniny. Uczucia zostały obrażone podwójnie ponieważ reklama była wyświetlania podczas hinduskiego święta poświęconego Ganesowi.

Organizacja zaskarżyła wideo do australijskiego odpowiednika Rady Etyki Reklamy domagając się ściągnięcia jej z anteny. Osoby odpowiedzialne za stworzenie reklamy bronią się mówiąc, że zasięgały porad ekspertów od religii przed wypuszczeniem jej w obieg.

Oto film o którym mowa.

Nie jest to pierwszy raz kiedy reklama Meat & Livestock Australia sprowadziła na firmę protesty ze strony wegetarian. W zeszłym roku protestowali oni, kiedy w materiale wideo firmy komandosi spalili wegetarianinowi stół. Widać, że firma zajmująca się produkcją mięsa niespecjalnie się przejmuje opinią jaką mają o niej wegetarianie. 

Firma tworzące przekąski dla dzieci zarzuciła Times Square workami wypełnionymi cukrem

wideo w sieci

Kind zajmuje się produkcją przekąsek dla dzieci, które zawierają niższą zawartość cukru niż tradycyjne przekąski. Zapewne w praktyce, jak większość produktów reklamujących się niższą zawartością cukru, nie są one wcale dużo zdrowsze dla spożywających je, ale warto jest zwrócić uwagę na sposób w jaki przedsiębiorstwo postanowiło się zabrać do promowania swoich produktów.

Otóż stworzyło ona instalację na Times Square, która składała się z 20 tysięcy kilogramów cukru zapakowanego we worki. Dzieło ma zwracać uwagę na to ile cukru dzieci w Stanach Zjednoczonych spożywają co 5 minut.

Instalacja znajdowała się na placu przez zaledwie jeden dzień. Jej celem było promowanie nowej przekąski, Kind Fruit Bites, która ma nie zawierać dodanych cukrów. Przedsiębiorstwo Kind uznało widocznie, że reklama przypominająca kampanię społeczną łatwiej dotrze do rodziców, którzy mogą być skłonni do dokonania zakupu nowej przekąski.

Prasówka powstaje dzięki:

INIS

INIS to kompleksowa obsługa kampanii reklamowych online nastawionych na efekt. Nie jesteśmy jednym z wielu pośredników. Posiadamy własne zasoby bazodanowe, system mailingowy oraz autorskie narzędzie, pozwalające na automatyczną emisję, analizę i optymalizację kampanii w czasie rzeczywistym.

Codziennie realizujemy ponad 30 mln wysyłek do osób o określonych cechach demograficznych i zainteresowaniach.

W naszej ofercie znajdziesz:

• kampanie emailingowe i display

• email retargeting, video mailing, responsive email design

• display remarketing w RTB, hiperpersonalizację, tagowanie, tracking

• geotargetowanie i targetowanie: demograficzne, behawioralne, na urządzenia mobilne

Agencja Marketing i Biznes

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl