Marketing i Biznes Marketing Prasówka Marketing i Reklama #3 – Uber wykorzystuje marketingowo protesty taksówkarzy

Prasówka Marketing i Reklama #3 – Uber wykorzystuje marketingowo protesty taksówkarzy

Prasówka Marketing i Reklama #3 – Uber wykorzystuje marketingowo protesty taksówkarzy

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

YouTube uszczelni system reklam

uber

Już jakiś czas temu serwis YouTube zapewniał, że wprowadzi zmiany mające wpływ na wyświetlanie się reklam w treściach, które uznawane są za obraźliwe, hejterskie i ekstremistyczne. Wtedy pokuszono się o obcinanie zasięgów, ale widocznie działania te nie były wystarczające. Na blogu marki pojawiły się właśnie informacje, że nadchodzą kolejne zmiany, które mają na celu całkowite usunięcie tego typu materiałów. W ten sposób nie dojdzie do sytuacji, w której przekaz kierowany od konkretnego reklamodawcy znajdzie się w towarzystwie treści odrzucanych powszechnie przez użytkowników. Działania te mogą być odpowiedzią na marcowe wycofanie się z reklam przez „The Guardian”, Domino’s Pizza, Hyundai i Sainsbury. Teraz czekamy, aż reklamy zostaną usunięte z treści niestosownych, które należą również do innych kategorii.

Uber wykorzystał marketingowo protesty taksówkarzy

uber

Wojna pomiędzy taksówkarzami i kierowcami Ubera trwa. Jednak ta pierwsza grupa widocznie nie do końca rozumie, że rynek weryfikuje jakość i sposób świadczenia usług. Poniedziałkowy strajk taksówkarzy był dla nich bardziej strzałem w kolano niż sposobem na przekonanie do swoich racji. W Internecie zawrzało, a kolejne opisywane sytuacje jeszcze bardziej wpłynęły na ocenę taksówkarzy przez użytkowników sieci. Sytuację bardzo szybko wykorzystał marketingowo Uber Polska, który momentalnie przygotował dla nowych klientów kod zniżkowy w wysokości 30 zł.

Uber chce wykorzystać protest taksówkarzy.

IKEA celebruje 30 lat torby Frakta

uber

„The Blue Bag” to trwający ponad minutę spot, którego główną bohaterką jest znana wszystkim, kosztująca niecałego dolara torba Frakta. Ta niebieska, kultowa torba towarzyszy nam podczas zakupów w sklepach IKEA od 30 lat. Marka zdecydowała się uczcić ten produkt, pokazując jednocześnie, że na całym świecie niebieska „siata na zakupy” ma dziesiątki, setki, a nawet tysiące zastosowań. Autorami kampanii są IKEA Creative Hub i agencja Acne. Zresztą co tu dużo pisać, zobaczcie spot.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=75&v=Ls4n99pVi10

Żubr wraca do Pekao SA

uber

Grupa PZU i Polski Fundusz Rozwoju sfinalizują kupno 32,8 proc. akcji Banku Pekao S.A. od UniCredit Group. Umowę sprzedaży tych akcji podpisano jeszcze w grudniu 2016 r., a jej wartość wynosi 10,6 mld zł. Od 7 czerwca ruszą pracę nad rebrandingiem Banku Pekao S.A. Jednym z powodów tych zmian jest to, że bank za jakiś czas straci prawo do elementów oprawy związanych z UniCredit. Logo z żubrem było związane z bankiem od 1999 roku, po 10 latach doczekało się napisu „Member of UniCredit Group”, a następnie powoli znikało z identyfikacji i zostało zastąpione oznakowaniem grupy UniCredit.

Siła piłkarskiego brandu

uber

Według raportu firmy doradczej Brand Finance najsilniejszym piłkarskim brandem na świecie jest Real Madryt, a Manchester United dysponuje najbardziej wartościową marką piłkarską na świecie. Wśród najcenniejszych klubów aż 18 pochodzi z Wielkiej Brytanii, 14 z Niemiec, 7 z Hiszpanii, 5 z Włoch, 4 z Francji i po 1 z Holandii i Rosji. Jeśli chodzi o wycenę marek, to Manchester United wart jest 1,55 miliarda euro, Real Madryt 1,27 miliarda euro, FC Barcelona 1,26 miliarda euro. Warto zwrócić uwagę na wyjątkowo silną pozycję angielskich drużyn, które łącznie zostały wycenione na aż 9,3 miliarda dolarów – 46 proc. wartości wszystkich 50 marek.

Lego rozpoczyna przetarg na obsługę marki?

uber

Przynajmniej tak wynika z informacji podanej przez „Adweek”. Według niej przetarg jest na wczesnym etapie i obejmuje on globalną obsługę mediową. To pierwsze tego typu działania od 15 lat. Jak dotąd w USA obsługą marki zajmuje się Starcom, należący do Publicis Media. Lego na świecie współpracuje z kilkoma agencjami mediowymi. W przetargu nie będzie mogła grać udziału agencja OMD, która pracuje dla konkurencyjnej wobec Lego marki Hasbro.

Vodafone usunie wiele reklam

uber

Jak zapowiedział koncern Vodafone, w najbliższym czasie skorzysta on z rozwiązania dostarczonego przez holding WPP, które automatycznie usunie reklamy ze stron zawierających treści przepełnione hejtem, a także takich, które publikują nieprawdziwe wiadomości. Marka nie chce być kojarzona z tego typu zachowaniami. Dostarczone przez WPP rozwiązanie pozwoli indeksować strony zawierające agresywne treści, skierowane m.in. przeciwko kobietom, mniejszościom etnicznym, seksualnym oraz uchodźcom. To już kolejna marka, która podejmuje tego typu decyzje. Wydaje nam się, że to dobry ruch.

Jak pokazać historię marki

uber

Lacoste, firma znana przede wszystkim z produkcji odzieży i obuwia, stworzyła wraz z agencją BETC z Paryża fantastyczny film, który pokazuje, jak długo brand jest już na rynku. Jest on częścią kampanii pod hasłem „Timeless”. Ten romantyczny spot przypomina o wieloletniej historii firmy, którą w 1933 roku założyli tenisista Rene Lacoste i Andre Gillier. Warto zwrócić uwagę, że to już któraś z kreacji, która promuje Lacoste jako markę znaną z odzieży nie tylko sportowej. Spot znajduje się poniżej.

https://www.youtube.com/watch?v=IZC02EQqcXc

Agencja Marketing i Biznes

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl