Twoja marka i live streaming

01.07.2016 AUTOR: Anna Domin

Telewizja, prasa, radio – to już dawno przekroczone granice w zakresie doboru narzędzi w prowadzaniu komunikacji z klientami. Odkąd pojawił się Internet i „świat Mobile” weszliśmy w zupełnie inną przestrzeń komunikowania się z odbiorcami, tworzenia bezpośrednich relacji, przekraczania bezpiecznego dystansu. Live streaming jest dowodem na to, że komunikacja marketingowa weszła na nowy poziom – przewidywalny, jak zapowiadały trendy na nadchodzący rok, i jednocześnie zaskakujący patrząc na to, jak wielką cieszy się popularnością. Już dziś nie ma praktycznie żadnych wątpliwości, że strumieniowa relacja na „żywo” będzie narzędziem pozwalającym na budowanie zaangażowania wśród użytkowników w mediach społecznościowych przy jednoczesnym budowaniu efektywnego biznesu.

Jak pokazują badania i statystyki*, podkreślają, że to właśnie obraz i film dominują nad tekstem. Jest to spowodowane wieloma czynnikami, głównie rozwojem społeczeństwa, które wymaga coraz więcej od wysokiej technologii – latające drony, kamera w zasięgu kieszeni, życie w strumieniu on-line wszystko to sprawia, że chcemy widzieć więcej, czuć więcej, ale przede wszystkim brać aktywny udział w komunikacji na linii: firma-konsument. Bardzo ważne jest, aby dostrzegać potencjał, jaki niesie za sobą to narzędzie i umiejętnie z niego korzystać, tak aby to, co jest oczywistą zaletą, nie stało się naszą piętą achillesową.

Co tak naprawdę nam może nam dać live streaming?

Daje możliwość budowania wiarygodności i zmniejsza dystans między marką a jej użytkownikami

Korzystanie z nowych mediów i wchodzenie w dialog z użytkownikami w relacji „na żywo” to kolejne okno, przez które wychylamy się w kierunku naszych klientów. Za pomocą Live streamingu możemy prowadzić nie tylko interaktywną obsługę klienta, ale przede wszystkim prezentować nowe produkty. Możemy również budować szum wokół wprowadzenia nowego produktu na rynek, ale przede wszystkim możemy pozyskiwać opinie klientów podczas transmisji na żywo. To pozwoli nam na budowanie zaangażowania i zaufania klientów, ale również na angażowanie użytkowników. Zbudowane w ten sposób relacje pozwalają zwiększyć poziom akceptacji dla prowadzonej działalności przedsiębiorstwa oraz rozszerzyć linię produktów danej marki. W odniesieniu do działań przedsiębiorstwa w obszarze kształtowania marki mamy do czynienia z coraz większym procesem antropomorfizacji (personalizacji) marki.

Potwierdza naszą innowacyjność

Nowoczesna firma to firma, która korzysta z możliwości, jakie dają jej nowe technologie również w zakresie komunikowania się z klientami. „Bycie na wizji” czy też  „on-line” niewątpliwie zalicza się do wciąż nowych form angażowania użytkowników w interakcję. Live streaming jest formą dynamiczną i w pewien sposób nieprzewidywalną dla uczestników, dzięki czemu użytkownicy nigdy do końca nie wiedzą, czego się spodziewać. Dodatkowo korzystanie z nowoczesnych kanałów komunikacji świadczy o znajomości trendów, co może się pozytywnie przełożyć na odbiór marki.

Bycie tu i teraz, planowanie tam i potem

Live-streaming to kolejna metoda na wirtualną interakcję z innymi, która napędza „życie” w mediach społecznościowych. Co ciekawe coraz częściej możemy brać udział w ciekawych wydarzeniach, nie wychodząc z domu, przy jednoczesnej możliwości wejścia w interakcję za pomocą komentarza czy też pytania skierowanego do uczestnika prezentacji. To bycie tu i teraz – razem, ale też patrzenie w przyszłość, wyciąganie wniosków, uczenie się na podstawie odbieranych komentarzy czy też opinii odbiorców. Wśród blogerów, artystów czy też trenerów biznesu coraz modniejsze są live streamingowe spotkania z użytkownikami i followersami naszych profili (patrz FB).  To pozwala na bardziej bezpośrednie formy komunikacji, ale też na pewnego rodzaju zindywidualizowany dialog, który sprawia, że cały świat jeszcze bardziej się kurczy, a komunikacja coraz bardziej poszerza.

Patrząc na to, jak szybko rozwija się grono zwolenników korzystania właśnie z takiej formy komunikacji, nie ma wątpliwości, że live streaming będzie dominował w komunikacji marketingowej, w szczególności w kanałach social media. Tak, jak szybko rozwija się technologia, tak szybko podąża za nią komunikacja i odsłania przed nami nowe formy docierania do odbiorcy, angażowania go i zaskakiwania.

*badania Accenture – 90% badanych konsumentów w całej Europie, a także Północnej oraz Południowej Ameryce ogląda filmy video przez Internet.. źródło: http://marketinglink.pl/o-tym-jak-streaming-moze-przeniesc-zaangazowanie-uzytkownikow-na-zupelnie-inny-poziom/

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/biznes/zawsze-i-o-kazdej-porze-trzeba-byc-na-stanowisku

Czy tanie produkty warto reklamować w zakupach Google?

DZIEL SIĘ Z INNYMI TYM, CO MASZ NAJLEPSZEGO – WIEDZĄ! Poznaj podstawy budowania dobrego contentu

Do góry!

Polecane artykuły

22.09.2020

Comarch e-Sale, jako e-commerce na dobry ...