Prasówka Marketing i Reklama # 9 Roli technologii w życiu nastolatków przyjrzał się ośrodek badawczy Danae

20.07.2017 AUTOR: Michał Bąk

Maszyny vendingowe z ekranami dotykowymi w toaletach na australijskich lotniskach

konsumpcja wideo

Australijska firma Powder Room Interactive Media wprowadziła na rynek interaktywną maszynę vendingową z dotykowym ekranem, która pozwala na zakupienie lub wypróbowanie produktów.

Cyfrowe kioski mogą mieć 32-, 40- lub 50-calowy ekran LCD, który dzięki oprogramowaniu może wyświetlać materiały audio lub video. Można w nich płacić gotówką lub zbliżeniowo kartą. Maszyny tego typu pojawiły się w ponad 300 lotniskowych toaletach w Australii, gdzie miesięcznie przewija się ok. 10 mln podróżnych.

Oczywiście, głównym celem ekranów jest zamieszczanie reklam i prowadzenie sprzedaży w miejscu i czasie, w których konsumenci są najbardziej na nie podatni. W maszynach można reklamować produkty higieniczne dla kobiet, pastę do zębów itp.

Kampanie dostosowane są do różnych pór dnia czy lokalizacji. Zapewniają też możliwość testowania kampanii i rozmaitych strategii.

Wdrożenie to ma wkrótce pojawić się także w galeriach handlowych i innych miejscach w Australii, a następnie w pozostałych regionach świata.

Firma Powder Room Interactive Media oferuje także 22-calowe interaktywne ekrany, które mają działać jako cyfrowe plakaty.

„Technologia w życiu 25-latków” – badanie Danae i Boscha

konsumpcja wideo

Mamy pierwszą generację Polaków, która nie wyobraża sobie życia bez Internetu. To pokolenie współczesnych 25-latków. Roli technologii w ich życiu przyjrzał się ośrodek badawczy Danae na zlecenie Bosch.

Generacja ta jest pokoleniem uzależnionym od technologii, otoczonym ekranami smartfonów, komputerów i innych urządzeń.

Dwie trzecie z nich deklarują, że spędzają w Internecie co najmniej 4 godziny dziennie. Rekordziści monitorują sieć nawet wtedy, gdy śpią.

Przedstawiciele tej generacji mają wiele urządzeń zaawansowanych technicznie – smartfony, laptopy, tablety, czytniki e-booków, smartwatche. Są otwarci na nowe rozwiązania. Za 25 lat chcieliby żyć w świecie, który jest zdalnie sterowany z jednego urządzenia, może nawet kierowany tylko za pomocą myśli.

Ważne jest dla nich bezpieczeństwo. Szukają więc takich rozwiązań, w których nie pojawi się „błąd ludzki”. Istotne jest także dla nich dbanie o środowisko. Chcieliby korzystać z autonomicznych samochodów, kosiarek, rowerów i inteligentnych urządzeń w domu.

Co piąty 25-latek deklaruje, że wie, czym jest Internet Rzeczy. 74% twierdzi, że zna pojęcie sztucznej inteligencji. Od AI oczekują ułatwienia korzystania z różnych urządzeń, dzięki poznawaniu przez nią naszych potrzeb. To urządzenia mają dopasować się do nas, a nie my do nich.

Pokolenie to wskazuje również na poczucie bezpieczeństwa, na utrzymywanie prywatności. Nowoczesne technologie rozpatrują na zasadzie rozwiązań, które mają ułatwiać człowiekowi pracę i codzienne życie.

Konsumpcja wideo rośnie o 20% dzięki urządzeniom mobilnym

konsumpcja wideo

Czas oglądania online wideo wzrośnie w 2017 roku o 20 % – taką informację przeczytamy w raporcie „Online Video Forecasts 2017”, który został przygotowany przez firmę Zenith. Konsumenci, uśredniając, codziennie spędzają 47,4 min. dziennie na oglądaniu materiałów wideo w Internecie. Rok temu średnia ta wynosiła 39,6 min. Za wzrost ten odpowiedzialne są urządzenia mobilne.

Czas oglądania wideo na smartfonach i tabletach wydłuży się o 35% – do 28,8 min. dziennie, zaś ten sam wskaźnik w przypadku urządzeń stacjonarnych, np. telewizorów smart TV, komputerów czy laptopów wzrośnie zaledwie o 2% – do 18,6 min. dziennie.

W dużej mierze do wzrostu popularności materiałów wideo przyczyniły się także social media, które umożliwiają tworzenie i udostępnianie tego typu treści, a w tym także prowadzenia transmisji na żywo. Facebook stał się drugim co do wielkości serwisem wideo. Drugim, bo nadal króluje YouTube.

Häagen-Dazs chce być marką milenialsów

konsumpcja wideo

Po 56 latach istnienia na rynku marka zmienia wizerunek. Hasło przewodnie „Uczyń każdy dzień niezwykłym” ma sprawić, że producent lodów premium zerwie z wizerunkiem nudnego, przewidywalnego brandu i uatrakcyjni ją w oczach milenialsów.

Wprowadzono już następujące zmiany: odświeżono logotyp i wygląd opakowań, które mają w ten sposób lepiej prezentować się w mediach społecznościowych. Postawiono także na komunikację na FacebookuInstagramie, czyli w platformach, które milenialsi lubią najbardziej. Do tego stworzono sześć sportów reklamowych, jakie przybliżają hasło przewodnie.

Nowe motto ma wpasować się w styl życia pokolenia Y i ich system wartości, oparty na otwartości i odwadze.

Ruch ten ma sprawić, że marka lodów premium z siódmego miejsca, jeśli chodzi o popularność w grupie wiekowej 18-24 lata, podskoczy kilka oczek wyżej, w stronę nieustępującego lidera, brandu Ben & Jerry’s.

W Europie rośnie popularność urządzeń z systemem iOS.

konsumpcja wideo

Gemius przeprowadził badanie w czternastu krajach. W trzynastu zwiększył się odsetek odsłon stron WWW, które wykonywane są za pomocą urządzeń wyposażonych w system Apple’a.

W trzech z badanych krajów wskaźnik ten osiągnął w maju 2017 roku wynik dwucyfrowy. Rekordzistą jest Turcja – co piąta odsłona wykonywana jest z urządzeń z iOS. Wysokie wyniki odnotowano także w Rumunii i Chorwacji. Najmniej – na Ukrainie. Polska znalazła się na 10 miejscu.

Ströer uruchamia platformę do współpracy z mikroinfluencerami

konsumpcja wideo

TagLife to platforma, która ułatwia współpracę marek z mikroinfluencerami. Umożliwia ona przeprowadzenie natywnych działań z udziałem wielu wpływowych użytkowników social media jednocześnie.

Platforma ma ułatwić zlecanie, raportowanie oraz rozliczanie działań marketingowych. Mikroinfluencerami w tym wypadku nazywamy osoby, które prowadzą swoje profile hobbystycznie, gromadząc wokół siebie niewielkie, ale silnie zaangażowane społeczności.

Prasówka powstaje dzięki:

INIS

INIS to kompleksowa obsługa kampanii reklamowych online nastawionych na efekt. Nie jesteśmy jednym z wielu pośredników. Posiadamy własne zasoby bazodanowe, system mailingowy oraz autorskie narzędzie, pozwalające na automatyczną emisję, analizę i optymalizację kampanii w czasie rzeczywistym.

Codziennie realizujemy ponad 30 mln wysyłek do osób o określonych cechach demograficznych i zainteresowaniach.

W naszej ofercie znajdziesz:

• kampanie emailingowe i display

• email retargeting, video mailing, responsive email design

• display remarketing w RTB, hiperpersonalizację, tagowanie, tracking

• geotargetowanie i targetowanie: demograficzne, behawioralne, na urządzenia mobilne

Agencja Marketing i Biznes

mail: [email protected]
telefon: 695 069 430
strona www: https://marketingibiznes.pl/agencja/

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

Do góry!

Polecane artykuły

18.09.2020

Fotel gamingowy – zbędny ...