Marketing i Biznes Marketing Mikropłatności w e-biznesie. Szybkość i wygoda

Mikropłatności w e-biznesie. Szybkość i wygoda

Mikropłatności w e-biznesie. Szybkość i wygoda

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

SMS może być nie tylko skutecznym sposobem na realizację działań marketingowych czy promocyjnych. Coraz częściej wiadomości SMS znajdują również zastosowanie w ostatnim etapie procesów sprzedażowych, a dokładnie przy finalizacji transakcji i płatności. Przykładem wykorzystania powiadomień SMS w e-biznesie są mikropłatności, które wciąż zyskują na popularności.

Mikropłatności świetnie współgrają z działalnością prowadzoną w sieci ze względu na możliwość dostosowania ich do różnych modeli e-biznesowych oraz łatwość wdrożenia. Funkcjonalność tę możemy wprowadzić, wykorzystując SMS-y Premium Rate, czyli wiadomości tekstowe o podwyższonej opłacie. Popularnym sposobem na pobieranie niewielkich opłat poprzez SMS-y Premium są tzw. kody jednorazowe.

Jak wygląda płatność z wykorzystaniem kodów jednorazowych?

Jednym z przykładów jest zastosowanie jednorazowego kodu w sytuacji, w której możliwe jest pobranie filmu z danego serwisu, a następnie udostępnienie go na innej stronie internetowej. Użytkownik strony, na której pierwotnie został zamieszczony film, wysyła SMS-a o określonej treści na podany numer. W odpowiedzi otrzymuje kod, który jednocześnie zostaje oznaczony w systemie obsługującym mikropłatność jako wykorzystany. Następnie użytkownik wpisuje ten kod w serwisie, z którego chce pobrać plik z filmem. Po wykonaniu tej czynności może to zrobić. System nalicza właścicielowi serwisu prowizję z tytułu przesłanego przez użytkownika kodu.

Poza pobieraniem plików kody jednorazowe sprawdzają się również w przypadku płatności za:

  • usługi, np. porady prawne online,
  • dostęp do treści na stronach www,
  • mobilne wersje gazet,
  • zamieszczenie drobnych ogłoszeń w Internecie,
  • rejestrację użytkownika w serwisie,
  • dostęp do transmisji meczu,
  • e-booki czy gry online,
  • zasilenie konta punktowego w serwisie,

Mikropłatności = makrooszczędności

W czasach kiedy do użytkownika sieci niemalże z każdej strony docierają komunikaty o promocjach i nowościach ścieżka zakupowa powinna być intuicyjna, a przede wszystkim krótka. Im więcej kroków ma do wykonania nasz potencjalny klient, tym większe ryzyko, że na jednym z etapów porzuci transakcję. Dlatego też w przypadku zakupów, podczas których decyzje podejmowane są często pod wpływem chwili, doskonale sprawdzają się mikropłatności dokonywane za pomocą kodów SMS. Jest to bowiem jedna z najszybszych form uzyskania dostępu do treści, zakupu produktu czy też usługi – nie tylko ze względu na brak konieczności logowania się do konta bankowego, aplikacji mobilnych, czy serwisów płatności internetowych, ale również anonimowość oraz prostotę użytkowania.

Należy także dodać, że mikropłatności sprawdzają się też w przypadku zakupu produktów, które nie wymagają fizycznej dostawy. Dodatkowe kroki na ścieżce zakupowej klienta, w postaci np. formularzy rejestracyjnych czy też formularzy zamówienia, z punktu widzenia realizacji zamówienia są zbędne. Natychmiastowa autoryzacja oraz dostęp do zakupionych produktów i usług oraz brak ograniczeń czasowych przy zakupie pozwala na pełną automatyzację procesu sprzedaży, a tym samym oszczędność czasu.

Istotnym elementem mikropłatności realizowanych poprzez wiadomości SMS jest również ich uniwersalność. Powiadomienia SMS można odbierać zarówno na zwykłym telefonie komórkowym, jak i na smartfonie. Co istotne, nie potrzebujemy do tego połączenia z Internetem, a sam komunikat trafia w ciągu chwili bezpośrednio do zainteresowanego odbiorcy.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl