#YouOnlyLiveOnce – SMS do Millenialsa

24.07.2017 AUTORZY: Andrzej Ogonowski, Maja Wiśniewska,

Dzisiejsi 20-latkowie chcą być w stałym kontakcie z bliskimi i znajomymi, zależy im na szybkiej komunikacji tu i teraz. Najlepiej w oparciu o kulturę obrazkową. Te wszystkie możliwości daje im… stary, dobry SMS.

O tym, że krótkie wiadomości tekstowe stały się powszechną formą komunikacji, zadecydowali nastolatkowie. Na przełomie lat dziewięćdziesiątych i wczesnych dwutysięcznych operatorzy telekomunikacyjni zauważyli, że to właśnie w tej grupie wiadomości tekstowe są niezwykle popularne.

Patrząc wstecz okazuje się, że praktycznie zawsze to młodzież decyduje o popularności usług czy produktów. Niezależnie od nowych trendów czy boomu na kolejne aplikacje, SMS wciąż trzyma się dobrze i to w każdej grupie wiekowej!

Według Neila Howe z Uniwersytetu Yale – współautora przełomowej pracy „Generations”, millenialsi mają jedną cechę wspólną. Jest to idea używania technologii do utrzymywania kontaktu wszystkich ze wszystkimi. Na wiele sposobów. Short Message Service jest jednym z nich.

Niezawodność

Początkowo teksty wysyłane SMS-em miały służyć operatorom do celów technicznych – informowania klientów o awariach sieci, zmianach w cenniku operatora i o innych zagadnieniach dotyczących funkcjonowania sieci. Nie istniała nawet technologia umożliwiająca przesyłanie tekstów do innych sieci. Obecnie takie wiadomości są jedną z wielu opcji podtrzymywania kontaktu ze znajomymi. I bynajmniej nie jest na wymarciu. Jednym z powodów jest fakt, że przy ograniczonym zasięgu sieci WiFi i transmisji danych – jest niezastąpionym, najpewniejszym sposobem kontaktu.

Nie bez powodu to za pomocą SMS potwierdza się bankowe transakcje czy otrzymuje ważne komunikaty publiczne. Short Message Service sprawdza się wtedy, gdy Snapchat zawodzi, gdy WhatsApp nie działa, gdy status znajomego na Messengerze jest na szaro. Zawsze, gdy Millenials jest offline.

Naturalność

Millenialsi w świecie telefonów są zanurzeni na co dzień w sposób naturalny. Z badań wynika, że:

– 80 proc. millenialsów śpi ze smartfonem;

– smartfon jest na pierwszym miejscu w rankingu urządzeń, bez których nie umieliby żyć;

– zdecydowanie więcej osób z pokolenia Y wolałaby zapomnieć z domu portfela niż telefonu.

Skuteczność

Esemesy są jednym z najbardziej skutecznych kanałów komunikacji, aby dotrzeć z przekazem marketingowym do młodego pokolenia. Spersonalizowany komunikat nie jest traktowany jako inwazyjny, bo pojawia się w naturalnym dla Millenialsów środowisku. To druga – obok dostępności – istotna cecha takich wiadomości. To dlatego „open rate” dla kampanii SMS-owcyh wynosi ponad 90 proc. Wynik nieosiągalny dla innych kampanii reklamowych.

Młodzież nie odstępuje swoich smartfonów na krok, dlatego skuteczność komunikatów SMS w tej grupie wiekowej jest dużo wyższa niż w przypadku mailingu. W raporcie „Millennial Teens digital explorer” z 2015 r., zaledwie 38 proc. ankietowanych starszych nastolatków przyznało, że dotarły do nich reklamy wyświetlane im na ich poczcie elektronicznej. Dla porównania, 55 proc. badanych zareagowało na reklamy otrzymane za pośrednictwem SMS.

Wielokanałowość

Millenialsi są wielokanałowi. Cenią wszystkie usługi i narzędzia, które cechują się szybkością, wygodą i prostotą. Współistnienie mediów społecznościowych, aplikacji i przeglądarki, SMSów i e-maila jest dla nich naturalne. Starsze pokolenie bywa przytłoczone nadmiarem bodźców. Pokolenie Millenialsów ich potrzebuje i szuka. W tym sensie Messenger nie jest zagrożeniem dla Short Message Service a Snap dla WhatsAppa. To są różne sposoby docierania do młodych, a każdy z nich ma swoją funkcję i sprawdza się w różnych sytuacjach.

Z punktu widzenia marki, która chce dotrzeć do tej grupy, to właśnie umiejętne zarządzanie wszystkimi kanałami dotarcia do młodych jest kluczem do sukcesu. Na Facebooku czy Instagramie warto dzielić się elementami graficznymi i zdjęciami, poprzez newsletter informować o nowych produktach i wyprzedaży, poprzez krótką wiadomość tekstową podesłać rabat i przypomnieć o trwającej promocji.

Prosto do celu

Millenialsi, choć bardzo pragną stale utrzymywać kontakt ze znajomymi, oczekują kontaktu na swoich zasadach. To dlatego coraz więcej młodych tak niechętnie rozmawia przez telefon, za to coraz chętniej wysyła krótkie informacje tekstowe. Dowiódł tego w 2014 roku sondaż Gallupa.  W grupie Millenialsów Short Message Service są zdecydowanie bardziej popularne od rozmów przez telefon. 68 proc. Millenialsów oceniło, że bardzo dużo SMS-owało poprzedniego dnia, podczas gdy takiej samej odpowiedzi udzieliło tylko 47 proc. 30-49-latków i 26 proc.  50-64-latków. Społeczne potrzeby i interakcje realizują się obecnie w mediach społecznościowych i – opcjonalnie – na spotkaniach towarzyskich w realu. Konkretne informacje sprawniej wymienia się SMSem.

Target: Millenialsi!

Przy odpowiedniej strategii, krótkie wiadomości tekstowe mogą stać się wysoce skutecznym narzędziem marketingowym dedykowanym firmom, które pragną dotrzeć do tej grupy docelowej. Zwłaszcza w systemie omnichannel – wsparcie SMSów dodatkową komunikacją np. mailową, pozwala osiągać wymierne korzyści.

W komunikacji marketingowej z Millenialsami warto przestrzegać kilku zasad:

  • Krótko, zwięźle i na temat – Millenials, żyje w zgodzie z zasadą YOLO (You Only Live Once), dlatego szkoda mu czasu na czytanie przydługich wiadomości.
  • Język – Millenialsi mają swój styl, lecz bezmyślne naśladowanie go może okazać się porażką.
  • Personalizacja przekazu – Millenials jest wyjątkowy i zna swoją wartość, coś co jest dla/do wszystkich- na pewno go nie zainteresuje.
  • Komunikacja wzbogacona o treści – Millenials jest świadomym konsumentem.
  • Komunikacja oparta na feedbacku – Millenials ma swoje zdanie i chętnie je wyrazi.
  • Czas i regularna częstotliwość wysyłki – w życiu Millenialsa dużo się dzieje. Przy nieregularnym kontakcie, łatwo stracić jego zainteresowanie.

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail