Jak Polacy będą spędzać urlop w czasie pandemii. Zmiany nawyków konsumenckich wywołane COVID-19

25.05.2020 AUTOR: REDAKCJA

W kwietniu zainteresowanie leżakami ogrodowymi wzrosło o 230 proc. Topowym produktem w kategorii “moda” okazał się być dres. Od momentu ogłoszenia pandemii wskaźnik popularności rósł, aby osiągnąć przebicie o 270 proc! Według ostatnich danych Izby Gospodarki Elektronicznej – już prawie 60 proc. konsumentów robi obecnie zakupy przez internet. 

Pandemia trwa. W momencie wprowadzenia obostrzeń i zamknięcia granic większość z nas myślała, że to tylko na chwilę. Niestety, życie Polaków i ludzi na całym świecie zostało całkowicie przemodelowane. Raport przedstawia dane dotyczące zachowań e-klientów w tym trudnym czasie. Jego celem jest zainspirowanie biznesów do podjęcia działań marketingowo-sprzedażowych, dostosowanych i wykorzystujących aktualną sytuację.

  • Porównując dane GUS z marca 2020 do marca 2019, obserwujemy spadek sprzedaży detalicznej o 9 proc. To znaczący regres, jednak szukając pozytywów tej sytuacji nastąpił wzrost udziału sprzedaży e-commerce w sprzedaży detalicznej z 5,6 proc do 8,1 proc. Oznacza to, że w marcu br. realnie wystąpił wzrost sprzedaży e-commerce  o 32 proc. COVID-19 “wymusił” na przedsiębiorcach działających w retailu przeniesienie biznesów do internetu. My także rekomendujemy skupienie działań marketingowo-sprzedażowych w sieci. Spodziewamy się dalszego wzrostu sprzedaży zawieranej właśnie przez internet. – Dariusz Zaremba, Prezes Zarządu Sales Intelligence SA.

Raport opracowany przez ekspertów Sales Intelligence przedstawia zmiany jakie zaszły w sektorze lifestyle na rynku ecommerce. Władze powoli odmrażają niektóre obszary gospodarki. Jednak nie pozostawiają złudzeń – czas wakacji i urlopów będzie mocno ograniczony. Restrykcje w podróżowaniu, obowiązkowe maseczki, limity na plażach, szlakach górskich itp.

Biorąc pod uwagę powyższe założenia wykreował się pewien model “Polaka na urlopie w czasie pandemii”. Osoby, która musi dostosować siebie i swoje najbliższe otoczenie do wyjątkowych okoliczności, zachowując przy tym choć odrobinę “normalności”. Konsumenci zaczęli planować, jak spędzą najbliższy czas, a my obserwując ich preferencje zakupowe związane z rekreacją, podzieliliśmy go na kilka kategorii.

Źródła danych wykorzystanych w raporcie są połączeniem wyników pobranych z Google Trends oraz własnej analityki Sales Intelligence, opartej na big data. Raport rozpoczyna cykl analiz poszczególnych obszarów dotyczących zachowań i zmian nawyków konsumenckich Polaków. 

 

  • Tworząc ten raport, chcieliśmy zainspirować właścicieli sklepów do wykorzystania obecnej sytuacji i przełożenia jej na sukces dziś i w przyszłości. Pierwszą kategorię, którą wzięliśmy pod lupę jest spędzanie czasu wolnego i sposobów na urlop, dlatego, że ten sezon właściwie już się rozpoczyna. Wyniki w wielu przypadkach były dla nas dużym zaskoczeniem. – Wiktor Mazur, Wiceprezes Zarządu Sales Intelligence SA.

 

Raport można pobrać TUTAJ

 

Patronat medialny nad raportem objęli: IAB.polska, Nowy Marketing, Mam Startup, Brief, Marketer+, E-commerce w Praktyce.

Sales Intelligence tworzy Digitree Group, która wspiera klientów w zakresie marketingu internetowego, która generuje ok. 50 proc. przychodów z działań dla branży e-commerce. Grupa zapewnia swoim klientom kompleksową obsługę digitalową: wprowadza ich w świat e-commerce, tworzy strategię komunikacji, precyzyjnego dotarcia do grup odbiorców dzięki danym behawioralnym, zwiększa efektywność kampanii i jakość generowanych leadów, a także buduje lojalność z klientami, czego efektem jest zwiększanie sprzedaży i przychodów klientów.

Do góry!

Polecane artykuły

27.11.2020

Jaki powinien być program kadrowy?

26.11.2020

Ładowarka do samochodów elektrycznych – jak wybrać model odpowiedni dla miejsc ...