Prasówka e-commerce #64 20%. O tyle wzrosły zyski e-commerce w pierwszą niehandlową niedzielę

20.03.2018 AUTOR: Radek Borzym

E-commerce Summit odbędzie się w Warszawie

26 kwietnia w Warszawie odbędzie się konferencja poświęcona e-commerce. Ostatnio spotkania dotyczące handlu internetowemu wyrastają jak grzyby po deszczu. Ta poświęcona będzie w szczególny sposób problematyce sprzedaży oraz różnych aspektów postępu i rozwoju e-commerce, e-biznesu oraz e-usług.

Wśród prelegentów wystąpią Sebastian Starzyński z ABR Sesta, Piotr Tymiński z Citi Handlowy, Adam Skręt z Orange Polska,Magdalena Niedobecka z SARE oraz Adam Dziadkiewicz z Energa. Podczas paneli z ekspertami będzie możliwość dyskusji oraz zdobywania wiedzy od najlepszych.

Wśród dyskutowanych tematów pojawią się: transakcje online – metody płatności dla sklepów internetowych,workflow w ecommerce : e-faktura, e-dokument, e-procurement, obecna sytuacja rynku ecommerce w Polsce i Europie, bezpieczeństwo i certyfikacja sklepów internetowych, fenomen showroomingu oraz social shoppingu, automatyzacja obsługi zamówień, systemy rekomendacji dla sklepów social commerce i programy lojalnościowe, SEM i SEO w ecommerce oraz skuteczne strategie sprzedaży wielokanałowej.

Wszystkie osoby zainteresowane wzięciem udziału w konferencji mogą zarejestrować się na nią pod tym linkiem.

zyski e-commerce

Wirtualna Polska planuje czerpać 65% zysku z e-commerce

Jeden z największych w naszym kraju portali internetowych ma w planach powiększenie swoich zysków z handlu internetowego o dodatkowe siedemdziesiąt milionów złotych. Co więcej, gigant planuje, że zwiększy swoje przychody o tę sumę już w przeciągu najbliższych trzech lat.

W 2017 roku przychody z e-commerce Wirtualnej Polski wzrosły o ponad 10% do niemalże czterystu sześćdziesięciu milionów złotych. W 2016 roku handel internetowy stanowił 45% łącznych dochodów WP, zaś w roku ubiegłym odsetek ten zwiększył się do ponad 55%. Większość zysków e-commerce stanowiły przychody z reklam prowadzących do zewnętrznych serwisów sprzedażowych. Już 45% zysków przedsiębiorstwa pochodzi z tego źródła. Marze z własnych serwisów zajmujących się sprzedażą w sieci to 15% przychodów firmy.

Portale sprzedażowe zanotowały w ostatnim kwartale ubiegłego roku duże wzrosty. Serwisy modowe Domodi.pl i Allani.pl wzrosły o 28%, Homebook.pl o 38%, Wakacje.pl o 60%, Nocowanie.pl i eHoliday.pl o 18%.

W jaki sposób Wirtualna Polska zamierza powiększyć swoje wpływy z handlu internetowego? Pierwszym sposobem będą przejmowanie mniejszych, specjalistycznych firm. Już od kilku lat WP wykupuje takie serwisy, w zeszłym roku za sumę osiemdziesięciu pięciu milionów złotych stała się właścicielem dodatkowych 35% udziałów w Domodi.pl.W tym roku gigant zamierza dokonać kolejnych zakupów, prowadzone są już pierwsze rozmowy. Firma preferuje kupowanie dużych podmiotów działających na rynku już od jakiegoś czasu, mniejsze interesują WP tylko w przypadku jeżeli szybko się rozwijają.

Na przejęcie Wirtualna Polska ma spory budżet. Niedawno firma zaciągnęła kredyt w wysokości pól miliarda złotych.

Dzięki inwestycjom w e-commerce firma ma stawać się bardziej odporna na zawirowania makroekonomiczne. Coraz większa część zysku z reklamy internetowej trafia do Google i Facebooka, dlatego też WP znalazła nowe źródło zysku w handlu internetowym.

zyski e-commerce

III Forum Logistyki w E-commerce w Warszawie

Już 18 kwietnia będzie miało miejsce inne wydarzenie związanie z handlem internetowym na terenie Warszawy. Odbędzie się wtedy trzecie Forum Logistyki w E-commerce. Spotkanie poświęcenie będzie wymianie doświadczeń, które służyć ma osobom pragnącym usprawnić swój sklep od strony logistycznej. Będzie możliwość uczenia się od ekspertów z wieloletnim stażem w realizacji projektów e-commerce i obsługi logistycznej.

Wśród prelegentów wystąpią: Michał Russak, Dyrektor ds. rozwoju technologii internetowych, Castorama Polska, dr Aneta Pluta-Zaremba, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Mieczysław Reksnis, Dyrektor Biura Polityki Mobilności i Transportu, Urząd Miasta Warszawy, Krzysztof Radoszewski, Dyrektor Generalny, UberEATS oraz Szymon Bujalski, Dyrektor e-commerce, Empik.

Wśród dyskutowanych tematów będą: jak operator logistyczny może wspierać e-sklepy działające na platformach sprzedażowych, na co zwracać uwagę przy zawieraniu umów z dostawcami usług logistycznych, czy branża logistyczna i e-commerce są przygotowane na mobilne pokolenie Y i Z, jak logistyka wspiera realizację strategii omnichannel, rozwiązania samoobsługowe wspomagające procesy sprzedaży oraz jak polski e-handel stosuje ustawę o prawach konsumenta.

Osoby zainteresowane rejestracją na konferencję mogą to zrobić pod tym linkiem.

zyski e-commerce

Walmart fałszował swoje wyniki e-commerce

Walmart jest obecnie najbogatszą firmą na świecie. Przedsiębiorstwo wyrobiło swoje zyski dzięki dominacji na rynku hipermarketów w Stanach Zjednoczonych. Podążając za najnowszymi zmianami na rynku ,żeby nie pozostać w tyle za konkurencją, korporacja zaczęła mocno inwestować w e-commerce.

Walmart został właśnie oskarżony o fałszowanie danych dla inwestorów dotyczących wyników sieci hipermarketów w branży e-commerce. Informacja ta pochodzi z pozwu sądowego wytyczonego przez byłego pracownika korporacji.

Tri Huynh był dyrektorem do spraw rozwoju biznesu Walmartu. Został zwolniony w styczniu ubiegłego roku, kiedy skonfrontował swoich przełożonych zarzucając im nieetyczne zachowanie. Korporacja fałszowała dane o rozwoju e-commerce, żeby lepiej wypaść w porównaniu z Amazonem.

Korporacja celowo zaliczała produkty do niewłaściwych kategorii, żeby sprzedawcy płacili jej wyższe marze, oraz manipulowała danymi związanymi ze zwrotami produktów, żeby sprawić wrażenie, że sprzedaż osiągnęła lepsze rezultaty niż miało to miejsce w rzeczywistości. Powstawał dzięki temu sztuczny wzrost w branży e-commerce.

Korporacja broni się mówiąc, że musiała zwolnić Tri Huynha z powodu restrukturyzacji, a oskarżenia to wymysły niezadowolonego byłego pracownika. Firma miała przeprowadzić wewnętrzne śledztwo, z którego wynikło, że Walmart nie dopuścił się działań niezgodnych z prawem.

Sprzedaż w sektorze e-commerce zwiększyła się w Walmarcie o 23% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Korporacja zanotowała 44% wzrost zysków.

zyski e-commerce

20%. O tyle wzrosły zyski e-commerce w pierwszą niehandlową niedzielę

Od dawna przewidywało się, że zyski ze sprzedaży internetowej wzrosną wraz z wprowadzeniem zakazu handlu w niedzielę. Pierwsza niedziela z zamkniętymi sklepami jest już za nami, dlatego też pojawiły się pierwsze statystyki dotyczące wpływu ustawy na e-commerce.

Platforma wspierające e-sklepy Shoper opublikowała dane o wynikach branży. Okazało się, że liczba transakcji wzrosła o 25%, a zyski sprzedawców internetowych powiększyły się o 20%. Co ciekawe liczba odwiedzin spadła o 3%, co oznacza, że osoby przeglądające ofertę e-sklepów były bardziej skłonne dokonać zakupu niż zwykle.

Na wyniki wpływ mógł odnieść fakt, że była to dopiero pierwsze niehandlowa niedziela oraz, że weekend był wyjątkowo ciepły, dlatego też koniecznie trzeba uznać je tylko jako wstępną prognozę wpływu zmiany w prawie na branżę. Mimo wszystko właściciele sklepów internetowych mogą patrzeć na przyszłość z optymizmem.

Zdaniem ekspertów e-sklepy wykorzystają niedziele niehandlowe do tworzenia cyklicznych kampanii marketingowych i promocyjnych, podobnych do tych, które mają miejsce w Czarny Piątek. Możliwe też, że nagły wzrost sprawi, że w handel internetowy wejdą nowe podmioty gospodarcze, które postanowią spróbować swoich sił w branży.

Prasówka powstaje dzięki:

Rzetelny Regulamin

Firma świadcząca kompleksowe usługi doradcze w zakresie prawa gospodarczego, prawa spółek handlowych, prawa konsumenckiego, praw autorskich oraz ochrony danych osobowych. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów z branży e-commerce, nowoczesnych technologii IT oraz prowadzących szeroko rozumianą działalność w internecie.

Rzetelną Grupę tworzą doświadczeni eksperci, radcy prawni, prawnicy oraz menedżerowie, którzy wspierają przedsiębiorców w prowadzeniu bezpiecznego e-biznesu, zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa i najlepszymi praktykami.

Rzetelna Grupa posiada w swoim portfolio sześć marek – produktów, które precyzyjnie definiują świadczone przez firmę usługi.

FreshMail

Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
[email protected]

FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.

Agencja Marketing i Biznes

mail: [email protected]
telefon: 695 069 430
strona www: https://marketingibiznes.pl/agencja/

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

GetResponse

Oferty biznesowe: [email protected]

Kontakt dla mediów: [email protected]

Do tej pory zaufało nam ponad 350 000 klientów ze 182 krajów, a platforma GetResponse dostępna jest w 21 językach. Ponad 300 naszych profesjonalistów pracuje w biurach w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Malezji, Indiach i Rosji.

Nieprzerwanie od 15 lat dostarczamy najwyższej jakości rozwiązania dla online marketerów, które umacniają pozycję przedsiębiorców i pomagają w rozwoju biznesu.

AlleKurier.pl

Allekurier Sp. z o.o. 
ul. Balicka 12A/B4 
30-149 Kraków 
NIP: 6772370941 
REGON: 122640506 
KRS: 0000430370

AlleKurier.pl umożliwia nadawanie przesyłek kurierskich najlepszych przewoźników do 70% taniej. Aby korzystać z niskich cen na przesyłki DPD, DHL, UPS, InPost czy Geis nie trzeba podpisywać umów i deklarować ilości nadawanych przesyłek, niskie  ceny dostępne są już od pierwszej przesyłki. Serwis oferuje przesyłki krajowe, międzynarodowe a także przesyłki na paletach.

 

Do góry!

Polecane artykuły

22.09.2020

Comarch e-Sale, jako e-commerce na dobry ...