Marketing i Biznes E-commerce Własny sklep internetowy – jak zacząć w łatwy sposób?

Własny sklep internetowy – jak zacząć w łatwy sposób?

Otwarcie własnego sklepu w internecie to marzenie wielu osób. Dla niektórych jawi się to jako łatwy sposób na wypróbowanie swoich sił w realnym biznesie. Tym, którzy już prowadzą działalność stacjonarnie, stwarza możliwości na otwarcie się na nowe rynki i dotarcie do szerszego grona klientów. Jeszcze innym może on pomóc w szybkim przebranżowieniu się po utracie pracy. Na szczęście, wykorzystując ogólnodostępne rozwiązania, można bez większych problemów zrealizować ten cel.

Własny sklep internetowy – jak zacząć w łatwy sposób?

Prowadzisz firmę? Ucz się od najlepszych w branży i weź udział w najbardziej przedsiębiorczej konferencji w Polsce, Founders Mind 🧠

Sprawdź szczegóły wydarzenia

PrestaShop – najpopularniejsze rozwiązanie na świecie

Otwartoźródłowy PrestaShop jest wykorzystywany przez ponad 1/4 wszystkich sklepów internetowych na świecie. Co kryje się za jego popularnością? Między innymi niskie koszty wdrożenia tego systemu – jest on dostępny na licencji typu open source, dzięki której możesz bez opłat pobrać i zainstalować ten system i modyfikować go według własnych potrzeb – np. dogrywając rozszerzenia i wtyczki, ale również przerabiając kod źródłowy, który jest dostępny dla każdego.

Dzięki ogromnej popularności na całym świecie dostępna jest niezliczona liczba dostępnych dodatków, rozszerzających funkcjonalność tego systemu. Do PrestaShop można dograć dodatkowe funkcje czy zintegrować go z systemami płatności czy programami księgującymi, co pozwala na zautomatyzowanie znacznej części wykonywanych czynności.

Kolejną, ogromną zaletą tego systemu jest bardzo łatwa obsługa, dzięki czemu nawet początkujący użytkownicy nie będą mieli problemów z dostosowaniem ustawień sklepu do swoich wymagań i potrzeb. Bardzo łatwy w obsłudze panel administracyjny, w którym można znaleźć wszystkie niezbędne ustawienia i opcje – to jedna z najczęściej podkreślanych zalet tego oprogramowania. Nawet początkujący nie będą czuli się tu zagubieni i będą mieć wszystko pod kontrolą. Nietrudno również znaleźć tutoriale i instrukcje, również w formie wideo, które w prosty sposób wyjaśniają, jak zacząć i jak skonfigurować nawet bardziej zaawansowane ustawienia.

PrestaShop nie tylko dla małych

Jednym z częściej powtarzanych zarzutów pod adresem systemu PrestaShop są jego ograniczenia dotyczące wydajności i rozmiaru sklepu, który może obsłużyć. Pokutują opinie, że jest to oprogramowanie, które co prawda świetnie radzi sobie z niewielkimi i średnich rozmiarów przedsięwzięciami e-commerce, ale nie jest zoptymalizowane pod kątem tych największych. W rzeczywistości jest odmiennie – istnieje wiele sklepów, w których ofercie znajdują się dziesiątki tysięcy produktów i które oparte są właśnie na technologii PrestaShop. Jeśli więc Twój biznes rozrośnie się bardzo dynamicznie, to nie musisz obawiać się, że w przyszłości będziesz zmuszony przechodzić na inny system. Nawet jeśli w Twoim asortymencie pojawi się wiele wariantów tego samego produktu, np. różniących się kolorem czy rozmiarem, to oprogramowanie bez problemu będzie w stanie obsłużyć różne warianty zamówienia. W przypadku bardzo zaawansowanych opcji personalizacji mogą pojawić się problemy.

Czy warto postawić na PrestaShop?

Jeśli nie masz doświadczenia i nawyków z innych systemów, cenisz możliwość łatwej obsługi i swobodnego dopasowywania sklepu do swoich wymagań, to zdecydowanie tak. PrestaShop będzie idealny również dla wszystkich, którzy nie mają ogromnych budżetów na zakup i obsługę oprogramowania albo po prostu chcą swobodnie korzystać z licznych dodatków i rozszerzeń. Niezależnie od rozmiaru sklepu, obsługiwanego ruchu i Twojego zaawansowania, bez wątpienia PrestaShop stanie na wysokości zadania i okaże się jedną z najlepszych opcji na rynku.


Artykuł sponsorowany

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl