97% e-sklepów widzi przyszłość branży w różowych kolorach
Shopalike przeprowadził sondaż na grupie 100 e-sklepów położonych w 13 europejskich krajach. Ponad 80% ankietowanych pochodziło z branży modowo-obuwniczo-tekstylnej (58%) oraz wnętrzarskiej (26%), więc trzeba wziąć pod uwagę, ze wyniki są raczej niemiarodajne dla sklepów e-commerce zajmujących się handlem artykułami innego rodzaju. 33% badanych posiadało w swoim asortymencie ponad 10 tysięcy produktów, a 20% mniej niż jeden tysiąc.
90% zapytanych właścicieli sklepów w sposób pozytywny ocenia sytuację panującą na rynku e-commerce w swoim kraju. 31% jest z niej zadowolona, a 56% umiarkowanie zadowolona. Zapytani o dalszy rozwój rynku e-commerce w 97% przypadków widzą przyszłość w różowych kolorach. 19% ocenia ją bardzo optymistycznie, 52% zaś optymistycznie.
Największą barierą utrudniającą prowadzenie własnej działalności gospodarczej jest obecność dużych międzynarodowych graczy, którzy dysponują olbrzymią przewagą w walce z mniejszymi konkurentami. 78% zapytanych ocenia zagrożenie płynące ze strony korporacji jako umiarkowanie znaczące, znaczące lub bardzo znaczące.
Co ciekawe, aż 62% uważa, że niska popularność zakupów online wśród konsumentów jest barierą utrudniającą prowadzenie e-commerce. Niestety dane nie są rozbite na poszczególne kraje, więc nie wiadomo czy ta opinia podzielana jest równo przez sprzedawców pochodzących ze wszystkich rejonów Europy, czy może kilka krajów zawyża/zaniża tę średnią. Niestety próba jest i tak zbyt mała, żeby dane rozbite na kraje były wiarygodne. 48% ankietowanych widzi trudności technologiczne jako przeszkodę w rozwoju branży e-commerce.
Co najbardziej zniechęca konsumentów do robienia zakupów online?
Tradycyjnie już brak fizycznego kontaktu z przedmiotami. 81% zapytanych właścicieli wskazuje właśnie na tę cechę zakupów e-commerce jako ich największą wadę w oczach potencjalnych klientów. Z czego 19% uważa ją za bardzo znaczącą. Po 72% e-sklepów uważa, że do zakupów najbardziej zniechęcają konsumentów problemy z bezpieczeństwem płatności oraz brak odpowiedniej komunikacji ze sklepem przed dokonaniem płatności. 69% z kolei widzi problem w braku komunikacji po dokonaniu płatności przez klientów.
89% właścicieli e-sklepów uważa, że rynek e-commerce w ich kraju podąża za trendami obecnie panującymi w branży. 70% z pytanych zamierza w przeciągu najbliższych 3 lat wprowadzić w swoich sklepach innowacyjne metody płatności oraz zaznaczyć swoją obecność zarówno w kanałach online jak i offline. Około 65% planuje inwestycje w nowe metody dostawy oraz korzystanie z Big Data. Tylko 37% myśli o wykorzystaniu chatbotów.
256 tys. transakcji na sekundę w Dzień Singla
Chiński odpowiednik Amazonu, Alibaba sprzedał towar o wartości 25 miliardów dolarów podczas obchodzonego w Chinach 11 listopada dnia Singla. Data ta składa się z czterech jedynek, które symbolizują samotność. Tego dnia prawie półtora miliarda osób z całego świata skorzystało z dochodzących do 90% przecen w chińskim gigancie e-commerce.
25 miliardów stanowi 39% wzrost przychodów w porównaniu z rokiem ubiegłym oraz pokazuje zwycięstwo Chińczyków nad Czarnym Piątkiem, podczas którego w zeszłym roku sprzedawcy zgarnęli 3 miliardy dolarów. W wyprzedaży brało udział 140 tysięcy marek, z czego 60 pochodziło spoza Kraju Środka.
Amazon otwiera Centrum Logistyki pod Szczecinem
W Kołbaskowie znajdującym się pod Szczecinem zostało właśnie otwarte Centrum Logistyki Amazonu. Gigant w przeciągu 3 najbliższych lat zapewni w nim miejsca pracy dla tysiąca osób. Obiekt kosztował ponad 400 milionów dolarów i jest najnowocześniejszym budynkiem korporacji powstałym na terenie Starego Kontynentu.
Centrum będzie zajmowało się rozsyłaniem przesyłek małogabarytowych, takich jak książki, czy niewielki sprzęt elektroniczny.
Multiscreening zyskuje na popularności w Polsce
Zgodnie z badaniem IRKCenter przeprowadzonym na grupie tysiąca osób coraz więcej polskich klientów sklepów e-commerce korzysta z kilku urządzeń zanim zdecyduje się dokonać zakupu online. Rano użytkownik może przeglądać ofertę sklepu na smartfonie jadąc autobusem, wieczorem zaś wrócić do sklepu w celu dokonania zakupu przedmiotu, który spodobał mu się kilkanaście godzin wcześniej. Już 76% polskich Internautów w ten sposób kupuje w sieci.
Wynika z tego, że znalezienie odpowiednich sposobów na atrybucję poszczególnych urządzeń w procesie zakupowym stanie się niedługo filarem umożliwiającym przeprowadzenie sprawnych akcji marketingowych.
Zwiększenie czasu ładowania strony o jedną sekundę zmniejsza o 20% szansę na dokonanie zakupu przez danego użytkownika, dlatego też właściciele e-sklepów muszą zadbać o szybkość ładowania swoich witryn.
Prasówka powstaje dzięki:
Rzetelny Regulamin
Firma świadcząca kompleksowe usługi doradcze w zakresie prawa gospodarczego, prawa spółek handlowych, prawa konsumenckiego, praw autorskich oraz ochrony danych osobowych. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów z branży e-commerce, nowoczesnych technologii IT oraz prowadzących szeroko rozumianą działalność w internecie.
Rzetelną Grupę tworzą doświadczeni eksperci, radcy prawni, prawnicy oraz menedżerowie, którzy wspierają przedsiębiorców w prowadzeniu bezpiecznego e-biznesu, zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa i najlepszymi praktykami.
Rzetelna Grupa posiada w swoim portfolio sześć marek – produktów, które precyzyjnie definiują świadczone przez firmę usługi.
FreshMail
Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
pomoc@freshmail.pl
FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.
Agencja Marketing i Biznes
mail: michal@marketingibiznes.pl
telefon: 695 069 430
strona www: https://marketingibiznes.pl/kontakt/
Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.
GetResponse
Oferty biznesowe: sales@getresponse.com
Kontakt dla mediów: marketing@getresponse.com
Do tej pory zaufało nam ponad 350 000 klientów ze 182 krajów, a platforma GetResponse dostępna jest w 21 językach. Ponad 300 naszych profesjonalistów pracuje w biurach w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Malezji, Indiach i Rosji.
Nieprzerwanie od 15 lat dostarczamy najwyższej jakości rozwiązania dla online marketerów, które umacniają pozycję przedsiębiorców i pomagają w rozwoju biznesu.
Zostaw komentarz