Marketing i Biznes E-commerce W USA zamknięto 9000 tradycyjnych sklepów. Zyskuje Amazon. Prasówka e-commerce #77

W USA zamknięto 9000 tradycyjnych sklepów. Zyskuje Amazon. Prasówka e-commerce #77

W USA zamknięto 9000 tradycyjnych sklepów. Zyskuje Amazon. Prasówka e-commerce #77

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

W USA zamknięto 9000 tradycyjnych sklepów. Zyskuje Amazon. 

Firma CoStar przeprowadziła badania, z których wynika, że w Stanach Zjednoczonych zamknięto w zeszłym roku ponad dziewięć tysięcy tradycyjnych sklepów stacjonarnych. Z użytku wyłączono wówczas ponad dziewięć i pół miliona metrów kwadratowych powierzchni handlowej. Przestało istnieć także sześćdziesiąt pięć tysięcy etatów w branży sprzedażowej. Podczas ostatniego kryzysu wywołanego załamaniem na rynku mieszkaniowym w Stanach zamknięto ponad cztery tysiące sklepów stacjonarnych (dane pochodzą z 2009 roku). W obecnym roku według prognoz zamkniętych ma zostać ponad jedenaście tysięcy placówek handlowych na terenie całego kraju. Do 2022 roku jedna czwarta galerii handlowych czynnych obecnie w Ameryce może zostać zamknięta.

Za główną przyczynę zamykania tradycyjnych sklepów wymieniany jest najczęściej handel internetowy. Agresywna polityka cenowa Amazon zapewniła korporacji władze nad niemalże połową rynku handlu elektronicznego. Sklepy stacjonarne nie potrafią konkurować z międzynarodową korporacją pod względem ceny. Korporacja wynegocjowała wyjątkowo korzystną umowę z tamtejszą pocztą, dzięki której obsługuje ona przesyłki firmy poniżej kosztów, dzięki czemu Amazon zyskuje ponad dwa i pół miliarda dolarów zaoszczędzonych kosztów rocznie. Korporacja jest ponadto wyjątkowo skuteczna w namawianiu lokalnych samorządów do przyznawania jej specjalnych warunków podatkowych w zamian za budowę swoich centrum dystrybucji na ich terenie. Firma otrzymała w ten sposób blisko dwóch miliardów dolarów w subsydiach od 2000 roku. Korporacja w zamian oferuje dużą liczbę nisko płatnych miejsc pracy. Osoby, które pracują w magazynach Amazon są częściej grupy określanej jako working poor, której przedstawiciele mimo pracowania często ponad dwunastu godzin dziennie ledwo wiążą koniec z końcem. Część z nich musi korzystać z pomocy opieki społecznej, żeby przeżyć.

Wiele mówiące jest także to, Amazon sam otwiera sklepy stacjonarne, takie jak Amazon Go. Podobnie robią najwięksi gracze na rynku handlu elektronicznego w Chinach, czyli Alibaba i JD.com. Celem tych korporacji jest przejęcie całości handlu odbywającego się zarówno online i offline oraz sprawienie, żeby wszyscy sprzedawcy zmuszeni zostali do korzystania z należących do nich infrastruktury.

Innym powodem zamykania galerii handlowych jest ich zbyt duża liczba. Stany Zjednoczone przesycone sklepami tego typu, jest ich tam około pięciu razy więcej niż w na terenie Europy.

KiK uruchamia e-sklep

KiK jest przedsiębiorstwem odzieżowym pochodzącym z Niemiec. Działa on na terenie naszego kraju od od sześciu lat, posiada w nim dwieście dwadzieścia sklepów. Zamierza otworzyć w najbliższych latach drugie tyle. Zatrudnienie znajduje w KiKu ponad dwa tysiące pracowników. Zgodnie z zapowiedzą marka planuje w drugiej połowie bieżącego roku otworzyć własny sklep internetowy.

Amazon

InPost zainwestuje dwieście pięćdziesiąt milionów złotych

W obecnym roku InPost planuje wydać ćwierć miliarda złotych na inwestycje związane z rozbudową infrastruktury e-commerce na terenie naszego kraju. Jak na razie wydana została połowa tej kwoty. Zdaniem przedstawicieli przedsiębiorstwa szybkość wzrostu handlu internetowego jest w Polsce niedoszacowana. Ma to związek z brakami w infrastrukturze w mniejszych miastach, przez co ich mieszkańcy nie mogą w pełni korzystać z zalet handlu internetowego.

InPost planuje rozbudowę sieci paczkomatów, usprawnienie zdolności logistycznych firmy, wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań w magazynach oraz zwiększenie liczby zatrudnianych kurierów.

Amazon

Handel internetowy w Belgii będzie wart prawie dwanaście miliardów euro

Do końca obecnego roku rynek sprzedaży internetowej w Belgii będzie bliski przekroczenia liczby dwunastu miliardów euro. To wzrost wynoszący 12% w stosunku do zeszłego roku. 53% belgijski populacji kupuje za pośrednictwem Internetu. W zeszłym roku wydali oni tysiąc siedemset euro rocznie na zakupy w sieci, jednak w roku bieżącym wartość ta prognozowana jest spaść do tysiąca sześciuset osiemdziesięciu euro. Największy wzrost handel internetowy w Belgi zanotował w 2015 roku. Wyniósł on wtedy blisko 35%.

W 54% przypadków e-zakupy robione są przy pomocy laptopów, w 30% komputerów stacjonarnych, a 9% za pośrednictwem tabletów. 6% entuzjastów zakupów przez Internet zamawia produkty za pośrednictwem smartfonów. Belgowie najczęściej zamawiają obuwie oraz odzież 0(42%). Na drugim miejscu uplasował się sprzęt elektroniczny (31%), książki (21%), kosmetyki oraz produkty służące do pielęgnacji twarzy (18%).

W ostatnich latach coraz większy odsetek obywateli Belgii zamawia produkty z zagranicy, która definiowana jest jako państwa znajdujące się poza terenem Unii Europejskiej. W 2016 roku 18% Belgów kupowało zagranicą, w zeszłym roku odsetek ten wzrósł do 21%. Belgowie często kupują w holenderskich e-sklepach. Jedna trzecia populacji tego kraju zamówiła w zeszłym roku jakiś produkty z kraju tulipanów. Na drugim miejscu pod względem popularności są Chiny oraz Niemcy.

Amazon

We Francji funkcjonuje blisko dwieście tysięcy sklepów internetowych

Sto siedemdziesiąt trzy tysiące. Tyle sklepów internetowych działa na terenie Francji. W zeszłym roku w tym położonym nad Sekwaną kraju funkcjonowało o 10% mniej e-sklepów. Dane na temat ilości witryn e-commerce we Francji pochodzą z panelu PSP, który zrzesza dziewięć tamtejszych platform umożliwiających płacenie poprzez Internet: Be2bill by Dalenys, Ingenico Payment Services, Monetico Paiement, Monext, Paypal, PayZen, Verifone oraz Worldline.

W 2006 roku we Francji działało zaledwie około dwudziestu trzech tysięcy sklepów internetowych. Ponad 85% francuskich użytkowników sieci robiło zakupy poprzez Internet podczas pierwszego kwartału bieżącego roku. Ponad połowa z nich zamawia produkty przynajmniej raz w miesiącu, a co czwarta osoba korzysta z e-commerce dwukrotnie podczas danego miesiąca.

Amazon

Prasówka powstaje dzięki:

Rzetelny Regulamin

Firma świadcząca kompleksowe usługi doradcze w zakresie prawa gospodarczego, prawa spółek handlowych, prawa konsumenckiego, praw autorskich oraz ochrony danych osobowych. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów z branży e-commerce, nowoczesnych technologii IT oraz prowadzących szeroko rozumianą działalność w internecie.

Rzetelną Grupę tworzą doświadczeni eksperci, radcy prawni, prawnicy oraz menedżerowie, którzy wspierają przedsiębiorców w prowadzeniu bezpiecznego e-biznesu, zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa i najlepszymi praktykami.

Rzetelna Grupa posiada w swoim portfolio sześć marek – produktów, które precyzyjnie definiują świadczone przez firmę usługi.

FreshMail

Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
pomoc@freshmail.pl

FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.

Agencja Marketing i Biznes

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

GetResponse

Oferty biznesowe: sales@getresponse.com

Kontakt dla mediów: marketing@getresponse.com

Do tej pory zaufało nam ponad 350 000 klientów ze 182 krajów, a platforma GetResponse dostępna jest w 21 językach. Ponad 300 naszych profesjonalistów pracuje w biurach w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Malezji, Indiach i Rosji.

Nieprzerwanie od 15 lat dostarczamy najwyższej jakości rozwiązania dla online marketerów, które umacniają pozycję przedsiębiorców i pomagają w rozwoju biznesu.

INIS

INIS to kompleksowa obsługa kampanii reklamowych online nastawionych na efekt. Nie jesteśmy jednym z wielu pośredników. Posiadamy własne zasoby bazodanowe, system mailingowy oraz autorskie narzędzie, pozwalające na automatyczną emisję, analizę i optymalizację kampanii w czasie rzeczywistym.

Codziennie realizujemy ponad 30 mln wysyłek do osób o określonych cechach demograficznych i zainteresowaniach.

W naszej ofercie znajdziesz:

• kampanie emailingowe i display

• email retargeting, video mailing, responsive email design

• display remarketing w RTB, hiperpersonalizację, tagowanie, tracking

• geotargetowanie i targetowanie: demograficzne, behawioralne, na urządzenia mobilne

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl