Prasówka e-commerce #61 Finalizujesz transakcje poza Allegro? Czeka Cię kara!

27.02.2018 AUTOR: Radek Borzym

V Kongres Dyrektorów E-commerce odbędzie się w Krakowie

Celem tego odbywającego się już po raz piąty przedsięwzięcia jest przedyskutowanie najnowszych trendów w świecie e-commerce. Tegoroczna edycja odbędzie się w dniach od dziewiątego do jedenastego maja w Krakowie. Przedmiotem rozważań będzie tematyka wykorzystania uczenia maszynowego, Big Data, Internetu Rzeczy, automatyzacji i sztucznej inteligencji w sprzedaży. Wśród prelegentów wystąpią między innymi:

Przemysław Porada – Dyrektor E-commerce w Wittchen

Mariusz Nowak – Dyrektor Omnichannel w Black Red White

Ryszard Hapka – Pełnomocnik Zarządu ds. rozwoju systemów e-commerce w TEM

Artur Piekarczyk -ex-Wiceprezes Zarządu TIM, Niezależny konsultant

Michał Przybysz – Dyrektor E-commerce w Ikei

Piotr Więcek – Dyrektor Generalny w KrakVet

Marek Prudel – Dyrektor E-commerce w Militaria.pl

Bernard Golko – CIO & Digital Director Europe w PolskiBus.com

Kongres dedykowany jest właścicielom, dyrektorom oraz managerom sieci handlowych, sklepów internetowych, sieci retail i innych osób prowadzących sprzedaż wielokanałową.

transakcje poza allegro
Sprzedaż okularów przez internet wzrosła o 68%

Ostatnimi czasy następuje gwałtowny rozwój optycznej branży e-commerce w naszym kraju. Według danych sklepu Kodano w 2017 roku sprzedaż okularów urosła aż o 68% w porównaniu do roku 2016. Przeciętna kwota zakupu wynosiła 200 złotych. Najczęściej wybierane były okulary przeciwsłoneczne i korekcyjne.

E-optyki posiadają właśnie szlifiernie, dzięki czemu są w stanie realizować recepty od lekarzy. Jedną z przyczyn, które doprowadziły do sukcesu Kodano jest usługa Domowa Przymierzalnia, która pozwala na zamawianie oprawek do domu w celu ich przymierzenia.

transakcje poza allegro

Finalizujesz transakcje poza Allegro? Czeka Cię kara!

Od 22 lutego kupujący umawiający się ze sprzedawcami na transakcję odbywające się poza serwisem w celu pominięcia prowizji będą musieli mieć się na baczności. Allegro zamierza ukrócić te praktyki. Platforma będzie wyrywkowo kontrolowała korespondencję prowadzoną przez osoby korzystające z portalu. Za niedostosowanie się do wymogów sprzedawcy będzie groziła kara w postaci obniżenia pozycji w rankingu wyszukiwania. W razie uporczywego łamania regulaminu handlarz może zostać wykluczony z serwisu.

Allegro powołuje się na badania, z których wynika, że niektórzy sprzedawcy namawiali klientów do dokonywania zakupów poza serwisem. Zdarzały się także przypadki wysyłania kupującym ulotek promujących inne witryny e-commerce, czy dopisywanie ich do baz marketingowych bez pytania o zgodę.

Allegro ostrzega klientów, że w razie zapłacenia za towar poza serwisem nie obejmują ich programy prokonsumenckie. Należą do nich: Program Ochrony Kupującego za pośrednictwem którego możliwe jest odzyskanie do dziesięciu tysięcy złotych w razie oszustwa ze strony sprzedającego, ochrona danych osobowych, czy wsparcie ze strony obsługi serwisu.

Zalando buduje centrum logistyczne w Olsztynku

Internetowy sklep odzieżowy Zalando ma w planach postawienie centrum logistycznego w Olsztynku. Kompleks liczyć będzie 130 tysięcy metrów kwadratowych przestrzeni magazynowej. Sieć posiada już osiem centrów logistycznych położonych w pięciu krajach.

Zalando stworzy co najmniej pięćset nowych miejsc pracy.

transakcje poza allegro

Lidl inwestuje w rozwój e-commerce

Lidl w marcu otworzy na terenie Bukaresztu Lidl Digital, czyli centrum technologiczne, które opracowywać będzie nowe rozwiązania dla platform e-commerce będących w posiadaniu sieci. Centrum będzie miało za zadanie także usprawnienie kanałów sprzedaży omnichannel. W ośrodku zatrudnienie znajdzie ponad setka fachowców od IT.

To już drugie centrum technologiczne e-commerce otworzone przez Lidla. Sieć coraz bardziej rozwija swoją ofertę sprzedaży internetowej. W październiku ubiegłego roku otwarła swój e-sklep w Czechach. Wcześniej tylko Holendrzy, Belgowie i Niemcy mogli zamawiać towary z Lidla przez Internet.

W Polsce Lidl jak na razie nie planuje sprzedawania produktów online, za to nasi rodacy mogą od niedawna korzystać z aplikacji firmy, która pozwala między innymi na znajdowanie najbliższych sklepów w okolicy.

transakcje poza allegro

NA-KD ogłasza wejście do Polski

NA-KD to szwedzka firma modowa oferująca swoje produkty dla kobiet z dwóch najmłodszych obecnie pokoleń : millenialsów i generacji Z. Założył ją doświadczony biznesmen Jarno Vanhatapio w 2015 roku. Sieć sprzedaje swoje własne produkty oraz odzież pochodzącą od znanych marek. NA-KD znana jest z dobrego wykorzystania mediów społecznościowych w celach marketingowych. Do promocji zaciągane są blogerki modowe.

Siedziba firmy powstaje w Krakowie i zatrudniać będzie kilkunastu pracowników. Stąd przedsiębiorstwo rozwijać się będzie nie tylko w Polsce, ale także i w Czechach, Słowacji, Węgrzech, Ukrainie oraz Rumuni. Nasz kraj to pierwsza lokalna wersja NA-KD ze zlokalizowaną witryną internetową.

W 2017 roku firma osiągnęła siedemdziesiąt pięć milionów dolarów zysku, co stanowiło 150% wzrost w stosunku do roku wcześniejszego.

transakcje poza allegro

93% e-sklepów zamierza zainwestować w wygodę użytkowników mobilnych

Zgodnie z danymi pochodzącymi od E-commerce Nation ilość osób robiących zakupy e-commerce korzystając ze smartfonów rośnie z roku na rok o 15%. Do 2020 roku niemalże połowa przychodów z handlu internetowego będzie będzie powstawała dzięki klientom mobilnym. Blik w zeszłym roku miał aż 40% ruchu transakcyjnego właśnie z urządzeń mobilnych.

Obecnie 80% klientów e-commerce kupuje za pośrednictwem laptopa, 61% za pośrednictwem komputera stacjonarnego, 47% za pośrednictwem smartfona, 21% poprzez tablet, a 3% przez czytnik e-booków.
transakcje poza allegro

Nissan testuje autonomiczne taksówki reklamujące e-sklepy

Japoński producent samochodów Nissan opracowuje właśnie autonomiczne taksówki, które w przyszłości wozić będą pasażerów po tokijskich ulicach. Niedługo rozpoczną się jazdy testowe, w których uczestniczyć będzie ludzki kierowca. Dodatkowym celem testów będzie zbieranie danych o preferencjach użytkowników, między innymi o tym ile chcą zapłacić za przejazd taksówką Nissana. Celem firmy jest wprowadzenie na rynek usługi przed Igrzyskami Olimpijskimi, które odbędą się w Tokyo w 2020 roku.

Nissan wchodzi w partnerstwo z platformą e-commerce DeNA. W każdej taksówce znajdzie się tablet, który raczyć będzie pasażerów reklamami pobliskich wydarzeń i oferować zniżki na e-zakupy. Nissan liczy na to, że wpływy z wyświetlania pasażerom ofert reklamowych sprzedawców e-commerce staną się jednym z głównych źródeł dochodu od usługi. Już wczesne wersje testowe taksówek wyposażone będą w tablety pokazujące użytkownikom reklamy.
transakcje poza allegro

Turcja zamierza osiągnąć wolumen sprzedaży o wartości 13 miliardów z e-commerce w 2018 roku

W 2016 roku Turcja osiągnęła wolumen sprzedaży równy ponad dziesięciu miliardów. W zeszłym roku poprawiła wynik do niemalże jedenastu miliardów. Tureckie stowarzyszenie e-commerce, Association of E-commerce Operators, oczekuje że w obecnym roku wzrost ilości sprzedanych towarów osiągnie pomiędzy 30%, a 35 %. Kupowanie produktów online powoli staje się częścią codziennego życia w Turcji.

E-commerce to 3,5% całej sprzedaży detalicznej w byłym Imperium Osmańskim. W sektorze do końca 2018 roku pracować ma dwieście tysięcy osób.

transakcje poza allegro

Prasówka powstaje dzięki:

Rzetelny Regulamin

Firma świadcząca kompleksowe usługi doradcze w zakresie prawa gospodarczego, prawa spółek handlowych, prawa konsumenckiego, praw autorskich oraz ochrony danych osobowych. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów z branży e-commerce, nowoczesnych technologii IT oraz prowadzących szeroko rozumianą działalność w internecie.

Rzetelną Grupę tworzą doświadczeni eksperci, radcy prawni, prawnicy oraz menedżerowie, którzy wspierają przedsiębiorców w prowadzeniu bezpiecznego e-biznesu, zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa i najlepszymi praktykami.

Rzetelna Grupa posiada w swoim portfolio sześć marek – produktów, które precyzyjnie definiują świadczone przez firmę usługi.

FreshMail

Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
[email protected]

FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.

Agencja Marketing i Biznes

mail: [email protected]
telefon: 695 069 430
strona www: https://marketingibiznes.pl/agencja/

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

GetResponse

Oferty biznesowe: [email protected]

Kontakt dla mediów: [email protected]

Do tej pory zaufało nam ponad 350 000 klientów ze 182 krajów, a platforma GetResponse dostępna jest w 21 językach. Ponad 300 naszych profesjonalistów pracuje w biurach w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Malezji, Indiach i Rosji.

Nieprzerwanie od 15 lat dostarczamy najwyższej jakości rozwiązania dla online marketerów, które umacniają pozycję przedsiębiorców i pomagają w rozwoju biznesu.

 

Do góry!

Polecane artykuły

22.09.2020

Comarch e-Sale, jako e-commerce na dobry ...