Marketing i Biznes E-commerce Prasówka e-commerce #38 Czy chiński Alibaba odbierze Amazonowi tytuł króla e-commerce?

Prasówka e-commerce #38 Czy chiński Alibaba odbierze Amazonowi tytuł króla e-commerce?

Prasówka e-commerce #38 Czy chiński Alibaba odbierze Amazonowi tytuł króla e-commerce?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Sprzedaż sprzętu elektronicznego w e-commerce spowalnia

Sprzęt elektryczny jest jednym z głównych kategorii produktów napędzających handel internetowy w Polsce. Nie zmieni się to w najbliższym czasie, ale widać wyraźnie, że segment zaczyna łapać zadyszkę. Tempo wzrostu sprzedaży elektroniki drogą internetową spadło.

Jeżeli w okresie od czerwca 2015 do czerwca 2016 roku wzrost wynosił ponad 13%, to w porównywalnym okresie, od czerwca 2016 do czerwca 2017 roku wynosił on już zaledwie 3,4%.

sprzedaż sprzętu elektronicznego w e-commerce

Czy chiński Alibaba odbierze Amazonowi tytuł króla e-commerce?

sprzedaż sprzętu elektronicznego w e-commerce

Chiny stają się największym rynkiem na świecie. Olbrzymia liczba ludności wraz z szybko rosnącą klasą średnią oferują imponujący potencjał rozwoju dla operujących w kraju firm. Liderem rynku e-commerce w Pastwie Środka jest Alibaba. Eksperci przewidują, że do końca roku firma może wzrosnąć o niemalże 50%.

Te bardzo pozytywne oceny ekspertów doprowadziły do znaczącego wzrostu wyceny akcji firmy e-commerce na giełdzie. Wartość Alibaby wynosi obecnie już ponad 400 miliardów dolarów. To 87% wartości Amazonu. Spółka notuje przychody o wartości 7,7 miliarda dolarów rocznie, co stanowi wzrost na poziomie 56% w porównaniu do zeszłego roku.

W tym samym okresie rynek e-commerce w Chinach urósł o 41%. Główny rywal Alibaby, JD.com, zanotował w drugim kwartale bieżącego roku wzrost o 44%. W celu walki z konkurentem, JD.com zawarł sojusz z Walmartem, który pozwoli amerykańskiemu gigantowi dotrzeć do chińskiego konsumenta za pomocą platformy Asda. Inną metodą walki z rywalem jest wejście marki na rynek indonezyjski, który według prognoz ma wzrosnąć z 5 miliardów dolarów do prawie 90 miliardów do 2025 roku.

70% firm korzystających z przestrzeni magazynowej na Śląsku działa w e-commerce

sprzedaż sprzętu elektronicznego w e-commerce
DTW Logistics, jedna z wiodących firm zajmującej się logistyką, podsumowała swoją roczną działalność w województwie śląskim. Okazuje się, że 70% przedsiębiorstw wynajmujących usługi firmy zajmuje się sprzedażą w Internecie. Zawdzięcza ona tak wysoki odsetek klientów z branży e-commerce między innymi dzięki integracji rozwiązań technologicznych, które ułatwiają właścicielom sklepów internetowych korzystanie z usług logistycznych firmy.

Allegro wprowadza program „Super Sprzedawca”sprzedaż sprzętu elektronicznego w e-commerce

Nowy program zastąpi działający od 6 lat „Standard Allegro”. Serwis chce, żeby program przyniósł korzyści wszystkim swoim użytkownikom. Każdy kupujący dostanie za kupione towary od 1 do 20 monet. Ich ilość zależy od wartości dokonanego zakupu. Konsumenci będą mogli otrzymane monety wymieniać na rabaty.

Każdy sprzedawca, który skorzysta z promocji otrzyma darmową pulę monet do rozdania. Ich ilość zależeć będzie od średniej ilości sprzedanych towarów. Jeżeli sprzedawca będzie chciał nadal korzystać z programu po wyczerpaniu się darmowych monet, to będzie musiał je zakupić. Allegro powołuje się na dane, z których wynika, że monety zwiększają sprzedaż o 15%.

Żeby zostać Super Sprzedawcą trzeba posiadać co najmniej 100 pozytywnych ocen wystawionych w przeciągu ostatniego roku, z czego przynajmniej 20 musi przypadać na ostatni miesiąc. Minimalna średnia ocena z ostatniego miesiąca musi wynosić 4,95, a sprzedający może mieć nie więcej niż jedną nierozwiązaną dyskusję na każde 5 tysięcy rozpoczętych transakcji.

Osoby, które wcześniej były w programie „Standard Allegro” nie stają się automatycznie Super Sprzedawcami i muszą spełnić warunki potrzebne do wzięcia udziału w nowym programie na takich samych warunkach jak reszta użytkowników.

Nielegalne usługi kurierskie przewożące broń

sprzedaż sprzętu elektronicznego w e-commerce
W zeszłym roku odnotowano w Polsce aż 28 nielegalnych prób przewozu broni lub amunicji. W paczkach znaleziono 25 sztuk broni, ponad 1500 pocisków oraz 40 części broni. Duża część kupujących, to ludzie którzy przeczytali w zagranicznych serwisach e-commerce, że oferują one legalną możliwość zakupu broni. Postanowili więc ją sobie zamówić.

Nie pomyśleli jednak, że kupowany przez nich oręż legalny jest w kraju, w którym znajdował się sklep  a nie w Polsce. Najczęściej krajem tym są Stany Zjednoczone, gdzie dostęp do broni jest bardzo łatwy jeżeli mieszkamy w stanach południowych, takich jak Teksas.

Za posiadanie broni bez zezwolenia grozi w naszym kraju kara pozbawienia wolności od 6 miesięcy do 8 lat.

W 2022 roku w Europie Zachodniej e-commerce będzie odpowiadał za 13,9% sprzedaży

Zgodnie z prognozami przeprowadzonymi przez Forester w 2020 roku w Europie Zachodniej e-commerce będzie stanowił niemalże 14% całej sprzedaży. Jeżeli odejmiemy od tego produkty spożywcze, to liczba ta wzrośnie do ponad 20%.

Zaledwie 4.4% sprzedaży żywności ma odbywać się w tym czasie w sieci. Z kolei ponad połowa produktów znajdujących się w takich kategoriach jak filmy, książki, gry video, komputery, muzyka czy software, mają mieć miejsce w Internecie.

Prasówka powstaje dzięki:

Rzetelny Regulamin

Firma świadcząca kompleksowe usługi doradcze w zakresie prawa gospodarczego, prawa spółek handlowych, prawa konsumenckiego, praw autorskich oraz ochrony danych osobowych. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów z branży e-commerce, nowoczesnych technologii IT oraz prowadzących szeroko rozumianą działalność w internecie.

Rzetelną Grupę tworzą doświadczeni eksperci, radcy prawni, prawnicy oraz menedżerowie, którzy wspierają przedsiębiorców w prowadzeniu bezpiecznego e-biznesu, zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa i najlepszymi praktykami.

Rzetelna Grupa posiada w swoim portfolio sześć marek – produktów, które precyzyjnie definiują świadczone przez firmę usługi.

FreshMail

Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
pomoc@freshmail.pl

FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.

Agencja Marketing i Biznes

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl