Prasówka e-commerce #34 – Niektórzy sprzedawcy elektroniki mogą mieć poważne kłopoty

01.08.2017 AUTOR: Michał Bąk

Przekręty w handlu internetowym. MF przeprowadza monitoring informacji

handlu internetowym

Nie można stosować procedury VAT-marży do sprzedaży nowych towarów. Tymczasem, według Ministerstwa Finansów, ten sposób naliczania podatku jest powszechny w handlu internetowym. Dlaczego? By obniżyć podatek.

MF przeprowadziło monitoring informacji, które zawarte są w Internecie, szczególnie na popularnych platformach aukcyjnych. Okazało się, że doliczanie przez handlowców VAT-u do marży, którą naliczyli, jest powszechną praktyką. Sprawa ta dotyczy szczególnie sprzedawców elektroniki, a szczególnie telefonów komórkowych i tabletów.

Procedura VAT-marża może być stosowana wyłącznie do artykułów używanych, pod warunkiem, że zostały nabyte od osób innych niż podatnicy podatku VAT, a także od podatników podatku VAT, jeżeli dostawa tych towarów była zwolniona z VAT lub jeśli dostawa podlegała procedurze VAT-marża.

Ministerstwo Finansów ostrzega, że jest to procedura niezgodna z przepisami, co skutkuje sankcjami. W najbliższym czasie podatnicy, u których stwierdzono obrót tego rodzaju asortymentem, otrzymają powiadomienia, by sprawdzić poprawność rozliczenia podatku z wykorzystaniem procedury VAT-marża.

W USA powstał e-sklep, gdzie wszystko kosztuje 3 USD

handlu internetowym

Niezależnie, czy chcesz kupić popcorn, musztardę, waciki kosmetyczne, mydło, długopisy, czy nóż do pizzy, zapłacisz trzy dolary. Klienci sklepu Brandless za niektóre produkty dostępne w na e-półkach mogą zapłacić nawet o 370% mniej niż w standardowym sklepie.

Co szokuje, to wygląd towarów. Wszystkie artykuły mają charakterystyczne opakowania, bardzo minimalistyczne i pozbawione logotypów. Produkty są ekologiczne, żywność jest pozbawiona konserwantów, glutenu, GMO. Jest także koszerna, wegańska i organiczna. Założyciele Brandless mają ideologiczne podejście do swojego interesu. Hołdują zasadom fair-trade, a każde zamówienie to jeden posiłek dla głodującej osoby.

Zagraniczne zakupy w sieci coraz popularniejsze, ale sprzedawcy są nieufni

handlu internetowym

Obywatele Unii Europejskiej coraz chętniej dokonują zakupów przez Internet w innych krajach, ale sprzedawcy internetowi są wciąż nieufni wobec tego rodzaju transakcji. Takie informacje zawarto w raporcie KE na temat nastrojów konsumenckich w krajach UE.

Zaufanie dla transakcji, które dokonywane są online, wzrasta. Jeśli chodzi o zakupy w tym samym kraju, zaliczyliśmy wzrost o 12,4 punktów procentowych, a za granicą – o 21,1. Wzrost ten nie przekłada się jednak na odzew ze strony sprzedających. Nadal sporo portali woli unikać transakcji międzynarodowych z powodu oszustw, trudności z wyegzekwowaniem zapłaty, a także różnic w przepisach podatkowych, prawa handlowego i ochrony konsumentów w danym kraju.

Priorytetem unijnej komisarz ds. konsumenckich jest zwiększenie zaufania klientów i małych firm dla jednolitego rynku cyfrowego.

Co ważne, ok. 40 procent firm rozważa wprowadzenie sprzedaży krajowej i zagranicznej.

Celem UE jest również to, by dzięki podniesieniu wskaźników wiedzy i zaufania, konsumenci lepiej znali prawa, które są respektowane przez firmy.

Tesco oferuję usługę dostawy tego samego dnia w całej Wielkiej Brytanii

handlu internetowym

Tesco rozszerza usługę dostarczania artykułów spożywczych w ciągu jednego dnia na cały kraj. Sieć jest pierwszym detalistą, który oferuje takie rozwiązanie.

W 2014 roku marka wprowadziła usługę takiej dostawy w Londynie i na południowym wschodzie kraju, a teraz rozszerza ją do ponad 300 sklepów. Obejmują one ponad 99% gospodarstw domowych. To największy zasięg wśród detalistów na rynku brytyjskim.

Nowa usługa kosztuje od 3 do 8 funtów. „Same day delivery” stało się bardzo popularną metodą dostarczania zamówień – aktualnie odnotowano kolejny wzrost, tym razem o 18 procent.

Z jakich przeglądarek i systemów operacyjnych korzystają Europejczycy?

handlu internetowym

Analitycy Visual Meta sprawdzili, jakie podobieństwa i różnice występują pomiędzy konsumentami w poszczególnych krajach w kwestii używanych systemów operacyjnych, urządzeń i przeglądarek.

Nie powinno nikogo zaskoczyć, że nadal ponad 85 procent użytkowników korzysta z systemu Windows. Na świecie jest ponad miliard komputerów z tym systemem. Jeśli chodzi o Apple, to w skali światowej mamy ok. 100 milionów komputerów z Mac OS.

Na rynku smartfonów mamy do czynienia z duopolem Androida i iOS – użytkownicy podzielili się praktycznie po połowie. Łącznie te dwa systemy zgarniają 99 procent rynku nowych smartfonów. Co prawda w większości krajów europejskich przeważa Android, ale w Danii i Szwecji króluje „jabłko”. W przypadku Austrii, Niemiec, Finlandii i Francji rynek podzielony jest mniej więcej po połowie.

Jeśli zaś chodzi o przeglądarki, to w Europie dominuje Chrome (53,31%). Użytkownicy doceniają jego prostotę i bezpieczeństwo, a także szybkość. Co ciekawe, Internet Explorer ma nadal silną pozycję w wielu krajach, np. w Austrii (29%), czy też Holandii (23%). Firefox króluje w Niemczech (46,75%) i Austrii (32,83%).

Polski rynek nie odróżnia się znacząco od pozostałych. U nas także króluje Windows (95% użytkowników – drugi najwyższy wynik po Węgrzech), na smartfonach Android (75% – drugi wynik po Słowacji), a wśród przeglądarek – Chrome (51%). Polska, razem z Finlandią i Włochami, ma bardzo niski udział na rynku przeglądarek Internet Explorera (7,8%).

Prasówka powstaje, dzięki:

Rzetelny Regulamin

Firma świadcząca kompleksowe usługi doradcze w zakresie prawa gospodarczego, prawa spółek handlowych, prawa konsumenckiego, praw autorskich oraz ochrony danych osobowych. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów z branży e-commerce, nowoczesnych technologii IT oraz prowadzących szeroko rozumianą działalność w internecie.

Rzetelną Grupę tworzą doświadczeni eksperci, radcy prawni, prawnicy oraz menedżerowie, którzy wspierają przedsiębiorców w prowadzeniu bezpiecznego e-biznesu, zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa i najlepszymi praktykami.

Rzetelna Grupa posiada w swoim portfolio sześć marek – produktów, które precyzyjnie definiują świadczone przez firmę usługi.

FreshMail

Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
[email protected]

FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.

Agencja Marketing i Biznes

mail: [email protected]
telefon: 695 069 430
strona www: https://marketingibiznes.pl/agencja/

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

Do góry!

Polecane artykuły

22.09.2020

Comarch e-Sale, jako e-commerce na dobry ...