Marketing i Biznes E-commerce Prasówka #12: Klienci chcą być traktowani indywidualnie, kolejne zmiany na allegro, na podjęcie decyzji zakupowej potrzebujemy nawet 4 dni

Prasówka #12: Klienci chcą być traktowani indywidualnie, kolejne zmiany na allegro, na podjęcie decyzji zakupowej potrzebujemy nawet 4 dni

Prasówka #12: Klienci chcą być traktowani indywidualnie, kolejne zmiany na allegro, na podjęcie decyzji zakupowej potrzebujemy nawet 4 dni

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Polska:

Kolejne centrum logistyczne Amazon w Polsce

Jeszcze w tym roku, a dokładniej w czwartym jego kwartale, Amazon planuje otworzyć kolejne centrum logistyczne, tym razem w Sosnowcu. Nowe centrum będzie miało za zadanie wspieranie realizacji usług logistycznych na rzecz małych i średnich przedsiębiorców, sprzedających poprzez stronę Amazon i korzystających z usługi sprzedawaj na Amazon i Fulfillment by Amazon. Pracownicy nowego centrum, przy pomocy rozwiązań technologicznych Amazon, będą odbierać, pakować i wysyłać do klientów obuwie oraz odzież. W chwili obecnej amerykański gigant posiada trzy centra logistyczne w Polsce. Dwa umiejscowione są we Wrocławiu, a jedno w Poznaniu. Według oficjalnych informacji, kolejne ma pojawić się w Kołbaskowie k. Szczecina.

Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.

Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:

Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę

Zawsze na kluczowych pozycjach

Zawsze opłacalna biznesowo

    Z jednej strony to bardzo dobra wiadomość, z drugiej jednak szkoda, że polska strona amazon.pl nadal przenosi klientów do niemieckiej wersji.

    Klienci chcą być traktowani indywidualnie

    Z badania GfK FutureBuy 2016, które przeprowadzono na konsumentach z 20 krajów (w tym z Polski), jasno wynika, że kupujący chcą być traktowani indywidualnie przez sprzedawców. W Internecie szukamy takich handlowców, którzy polecają nam produkty i usługi, jakie mogą odpowiadać naszym preferencjom. Ponad połowa polskich klientów online przyznaje, że byłaby bardziej lojalna, jeśli podczas procesu zakupowego można byłoby dzielić się swoją uwagą lub opinią. Niestety, istnieje cienka granica „zbliżania się do konsumenta”, której przekroczenie może nas do niego zrazić. Sprzedawca musi rozumieć swoich klientów oraz relacje, jakie chce z nim nawiązać, by móc maksymalizować korzyści z ich większej lojalności, bez ponoszenia strat wynikających ze zbyt natarczywego zbliżania się do nich.

    Kolejne zmiany na Allegro

    Do kwietnia 2017 roku Allegro rozpocznie zmiany wyglądu ofert sprzedażowych prezentowanych na platformie aukcyjnej. Bardziej czytelne mają się stać opisy produktów, warunki dostawy, płatności, gwarancje itp. Zmiany te spowodowane są ogromną liczbą wejść na stronę z urządzeń mobilnych, już teraz jest to ponad połowa całkowitego ruchu. Modyfikacji tych najbardziej obawiają się właściciele firm, które sprzedają swoje produkty online. W tej chwili mówi się o liczbie 100 tysięcy podmiotów. Dla nich zmiany wiążą się ze strachem przed spadkiem przychodów ze sprzedaży w tym kanale.

    Allegro broni się tym, że decyzja o modyfikacjach poparta jest badaniami przeprowadzanymi wśród klientów platformy. Ponad 35% konsumentów nie znajduje istotnych dla nich informacji, takich jak zwroty czy gwarancje. 38% kupujących ma zaś problem z wyborem produktu. Zmiany dotyczyć też mają parametrów, których teraz ma być więcej, tak aby klient mógł porównać różne propozycje. W ofertach można też będzie, zamiast zdjęć, dodać filmy z YouTube oraz Vimeo.

    Zmiany te na pewno docenią klienci, jak zaś odbiją się one na sprzedawcach, okaże się już za kilka miesięcy.

    Świat:

    Aż 92% pierwszych wizyt w e-sklepie nie kończy się zakupem

    Z raportu „Reimaging Commerce”, przygotowanego przez Episerver, wynika, że pierwsza wizyta w sklepie internetowym kończy się zakupem tylko w przypadku 8% klientów, pozostałe 92% podczas tych odwiedzin jedynie przegląda ofertę, a 30% z nich nie dociera nawet do koszyka. Powodem tego stanu rzeczy jest brak odpowiednio dobranych treści na stronie www (tak odpowiedziało 98% ankietowanych). W raporcie tym znajduje się więcej ciekawych informacji. 45% odwiedzających sklep tylko wyszukuje produkt lub usługę, 25% porównuje ceny, a 10% jedynie szuka dodatkowych informacji. Z opracowania wynika też, że jeśli klient chce kupić produkt, to od razu przechodzi do odpowiedniej podstrony i finalizuje zakup (tak robi 60% ankietowanych). 18% użytkowników przegląda towary na promocji, a 7% czyta opinie i recenzje produktów napisanych przez innych klientów.

    Wiedza ta powinna posłużyć właścicielom e-sklepów do tego, by dopasować treści, które znajdują się na stronie, do oczekiwań klientów. Warto przejrzeć własny sklep i sprawdzić, czy wszystkie opisy kategorii i produktów są wystarczająco wyczerpujące.

    Amazon i niższa kwota upoważniająca do darmowej dostawy

    Klienci Amazona, którzy są członkami Amazon Primie, płacąc 99 dolarów rocznie, mogą cieszyć się darmową dostawą towarów w ciągu 48 godzin oraz ogromną biblioteką streamingową filmów i muzyki. Osoby, które nie są członkami Primie, muszą dokonać zakupów za minimum 49 dolarów, aby skorzystać z darmowej dostawy. Ostatnio jednak amerykański potentat zdecydował obniżyć ten próg do 35 dolarów. Analitycy i obserwatorzy rynku szybko połączyli tę decyzję z działaniami Walmart, który oferuje darmową dostawę właśnie przy takiej kwocie. Działanie Amazon nie jest dziwne, już wielokrotnie było widać, że firma umie elastycznie zarządzać katalogiem cen tak, aby nie tracić, pomimo oferowania klientom wartości dodanych.

    Na podjęcie decyzji zakupowej w sieci poświęcamy nawet 4 dni

    Raport ShopAlike pokazuje, jak dużo czasu zajmuje klientom kupienie różnych towarów w Internecie. Czas ten przypuszczalnie różni się w zależności od tego, jakiego produktu dotyczy, ale to, kim jest kupujący, również ma znaczenie. Badania przeprowadzono na nabywcach spośród 12 krajów Europy: Czech, Danii, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Niemiec, Norwegii, Polski, Słowacji, Szwecji i Włoch. Zależnie od rynku i produktu, ramy czasowe są różne, np. w większości krajów ubrania kupujemy w mniej niż godzinę, ale wyjątkiem są Francuzi, którzy poświęcają na to nawet 4 godziny. Uśredniając, na zakup zabawek wystarczy nam 43 minut, oświetlenia 75 minut, powyżej 10 godzin wybieramy kosmetyki i biżuterię, a meble kupujemy prawie 2 dni. Polacy są rekordzistami w odwlekaniu procesu zakupowego, potrafią bowiem kupować wybrany produkt nawet 4 dni.

    Prasówka powstaje dzięki:

    Czytaj również:

    https://marketingibiznes.pl/e-commerce/prasowka-11-tylko-10-polskich-internautow-kupuje-za-granica-w-2017-roku-prawie-polowa-klientow-deklaruje-dokonanie-platnosci-elektronicznych-w-sieci-79-mieszkancow-szwecji-uzywa-urzadzen-mobilnyc

    Podziel się

    Zostaw komentarz

    Najnowsze

    Powered by: unstudio.pl