Prasówka e-commerce #59 Wielkie poświąteczne wyprzedaże to głównie marketing

30.01.2018 AUTOR: Radek Borzym

Carrefour inwestuje w e-żywność

Publicis Sapient jest jedną z platform e-commerce działających we Francji. Z jej doświadczenia zamierza skorzystać Carrefour. Obie firmy nawiązały współpracę polegającą na wdrażaniu technologii cyfrowej (głównie omnichannel ) w celu zwiększenia internetowej sprzedaży żywności. W każdym kraju, w którym obecna jest francuska firma otworzona ma zostać inna platforma e-commerce.

Sieć hipermarketów zamierza zdobyć jak największą część rozwijającego się rynku żywności e-commerce. E-żywność generować ma do 2022 roku 5 miliardów dolarów przychodu dla Carrefoura.

Poświąteczne wyprzedaże

Wirtualna Polska stawia na medycynę internetową

Wirtualna Polska jest w posiadaniu serwisu abcZdrowie. Teraz za jego pośrednictwem będzie można umawiać się na wizyty lekarskie bez potrzeby rejestracji. Dostępnych jest siedem tysięcy lekarzy reprezentujących 130 specjalizacji medycznych. Użytkownik po odnalezieniu potrzebnego mu specjalisty wypełnia formularz i potwierdza wizytę za pomocą SMSa lub przez dokonanie przelewu.

Serwis automatycznie przypomni o umówionej wizycie u lekarza. Serwis abcZdrowie odwiedzony został przez niemalże siedem milionów użytkowników w grudniu 2017 roku.

“Wirtualna Polska wchodząc na rynek umawiania wizyt u lekarza rozszerza swoją działalność o kolejny segment e-commerce po turystyce, modzie, wyposażeniu wnętrz i usługach finansowych. Po raz pierwszy budujemy go samodzielnie. Do tej pory stawialiśmy wyłącznie na przejęcia” – Jacek Świderski, prezes Wirtualnej Polski.

Poświąteczne wyprzedaże

Wielkie poświąteczne wyprzedaże to głównie marketing

Po świętach sklepy kuszą dużymi, czerwonymi komunikatami obiecującymi korzystne promocje. Wiele osób skuszonych dużymi promocjami robi w okresie poświątecznym jeszcze większe zakupy niż przed Gwiazdką. Niekoniecznie jednak wszystko jest takie jak się wydaje.

Firma Deloitte w kolejnej edycji „Świątecznego Barometru Cenowego” porównała ceny oferowane w e-sklepach w połowie listopada 2017 roku z cenami z połowy stycznia roku bieżącego. Ceny spadły średnio tylko o około 7%- 8%. Analizie poddano 150 produktów dostępnych w 800 e-sklepach. Tylko ceny gier komputerowych spadły średnio o połowę.

„Podobnie jak w ubiegłym roku właściciele sklepów online prowadzili bardzo intensywną komunikację marketingową, informującą o obniżkach sięgających nawet 90 proc. Klienci byli przyciągani również ofertami obniżek z okazji ferii czy promocji producenckich. Nasza analiza pokazała, że w większości wypadków były to jedynie zabiegi marketingowe – Magdalena Jończak, Partnerka w Dziale Konsultingu Deloitte.

W wielu sklepach, które reklamowały się 70 procentowymi obniżkami cen żaden produkt nie osiągnął tak dużej przeceny. Sklepy posiadające szeroki asortyment obejmowały promocją od 50 do 60 procent swoich produktów. Straty odbijane były na sprzedaży przedmiotów, których cena w danym okresie nie wzrosła.

„Analizując strony internetowe największych sklepów komunikujących bardzo duże obniżki, nie zaobserwowaliśmy wyraźnych zależności pomiędzy rzeczywistymi ruchami cenowymi a przekazami reklamowymi. W rzeczywistości ciężko było odnaleźć artykuły, które były tak wysoko przecenione jak wynikało to z komunikatów marketingowych” – Mariusz Chmurzyński, Dyrektor w Dziale Konsultingu Deloitte.

W grudniu firma opublikowała raport, z którego wynikało, że podczas Czarnego Piątku e-sklepy obniżały swoje ceny średnio od 1 do 3 procent.

16% europejskich firm sprzedaje online

Zgodnie z badaniem Eurostatu 16% europejskich firm zatrudniających ponad dziesięć osób sprzedaje swoje produkty online. Praktycznie wszystkie z nich oferowały produkty na terenie swojego kraju, mniej niż połowa wysyłała towary do innych krajów Unii Europejskiej, a jedna czwarta sprzedawała w państwach nienależących do EU.

Jeszcze w 2012 roku 12% przedsiębiorstw działało w e-commerce. Od 2014 odsetek ten ustabilizował się na poziomie 16%. 38% firm sprzedających do innych krajów Unii musiało borykać się z pewnymi przeszkodami, głównie barierą językową i wysokimi kosztami dostawy. Trudności dostarczały także różne zasady przyjęte w różnych krajach związane z metkowaniem produktów i przyjmowaniem zażaleń konsumentów.

W Irlandii, Szwecji i Danii około 25% firm sprzedaje w sieci. W Polsce odsetek ten wynosi 9%. Za nami znajduje się tylko Rumunia z 7%.

Poświąteczne wyprzedaże

Prasówka powstaje dzięki:

Rzetelny Regulamin

Firma świadcząca kompleksowe usługi doradcze w zakresie prawa gospodarczego, prawa spółek handlowych, prawa konsumenckiego, praw autorskich oraz ochrony danych osobowych. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów z branży e-commerce, nowoczesnych technologii IT oraz prowadzących szeroko rozumianą działalność w internecie.

Rzetelną Grupę tworzą doświadczeni eksperci, radcy prawni, prawnicy oraz menedżerowie, którzy wspierają przedsiębiorców w prowadzeniu bezpiecznego e-biznesu, zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa i najlepszymi praktykami.

Rzetelna Grupa posiada w swoim portfolio sześć marek – produktów, które precyzyjnie definiują świadczone przez firmę usługi.

FreshMail

Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
pomoc@freshmail.pl

FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.

Agencja Marketing i Biznes

mail: michal@marketingibiznes.pl
telefon: 695 069 430
strona www: https://marketingibiznes.pl/agencja/

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

GetResponse

Oferty biznesowe: sales@getresponse.com

Kontakt dla mediów: marketing@getresponse.com

Do tej pory zaufało nam ponad 350 000 klientów ze 182 krajów, a platforma GetResponse dostępna jest w 21 językach. Ponad 300 naszych profesjonalistów pracuje w biurach w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Malezji, Indiach i Rosji.

Nieprzerwanie od 15 lat dostarczamy najwyższej jakości rozwiązania dla online marketerów, które umacniają pozycję przedsiębiorców i pomagają w rozwoju biznesu.

Do góry!

Polecane artykuły

06.12.2018

Aplikacje mobilne wspierające biznes

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail