Marketing i Biznes E-commerce Prasówka e-commerce #56 Strajk! Kurierzy DHL walczyli o poprawę warunków pracy.

Prasówka e-commerce #56 Strajk! Kurierzy DHL walczyli o poprawę warunków pracy.

Prasówka e-commerce #56 Strajk! Kurierzy DHL walczyli o poprawę warunków pracy.

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Strajk! Kurierzy DHL walczyli o poprawę warunków pracy.

Grudzień i okres przedświąteczny to czas, kiedy Polacy zamawiają przez Internet olbrzymią liczbę przesyłek. Oznacza to, że gwałtownie zwiększa się ilość paczek, które doręczyć mają kurierzy. Doprowadza to do sytuacji, kiedy muszą pracować ponad dwanaście godzin dziennie. Nie dostają za to dodatkowego wynagrodzenia, wszystkie owoce przedświątecznej hossy trafiają do zatrudniających ich firm. Wymuszane jest na nich dostarczanie zbyt dużej ilości przesyłek podczas zbyt restrykcyjnych terminów.

Strajk kurierów rozpoczął się 22 grudnia na terenie bazy przy ulicy Osmańskiej w Warszawie, ale szybko dołączyli do niego pracownicy z Poznania, Łodzi i Rzeszowa. Kurierzy odmówili rozwożenia paczek do czasu aż dyrekcja nie zgodzi się zapłacić za wyrabiane przez nich nadgodziny. Po kilku godzinach doszło jednak do jakiejś formy kompromisu: pracownicy zgodzili się przerwać protest i wyruszyć z zamówieniami w teren. Wygląda na to, że strajk zamierzony odniósł skutek.

Pracownicy DHL inspirowali się falą protestów, która w okolicach Czarnego Piątku wstrząsnęła w kilku europejskich krajach magazynami należącymi do Amazonu. Na początku grudnia odbył się także w naszym kraju protest listonoszy domagających się poprawy warunków zatrudnienia. Już od paru miesięcy pracownicy Poczty Polskiej walczą o podwyżkę pensji. Coraz więcej zatrudnionych listonoszy zwalnia się z pracy, przez co pozostali muszą przejmować ich obowiązki.

Unia Europejska zmienia reguły dotyczące VAT-u w e-commerce

Wraz z coraz szybciej rosnącą popularnością e-zakupów przyszła pora, żeby uszczelnić zasady, na których rozliczany jest podatek VAT. Komisja Europejska wprowadziła szereg zmian, które zaczną wchodzić od 2019 do 2021 roku. Wszystkie sklepy internetowe, które osiągną dochód nie przekraczający 10 tysięcy euro rocznie rozliczane będę jakby prowadziły sprzedaż tylko i wyłącznie w ramach jednego kraju.

Właściciele platform pośredniczących w e-commerce będą zobowiązani do zbierania wszystkich potrzebnych informacji o podatku VAT płaconym przez dostawców pochodzących spoza Unii Europejskiej, ale sprzedających na terenie tego państwa. Mali importerzy, którzy korzystali z udogodnień podatkowych kiedy zawierali transakcje o wartości poniżej 22 euro niedługo będą musieli się z nimi pożegnać.

Przedmioty o wartości poniżej 150 euro, które importowane są spoza terenów UE obłożone będą VAT-em w kraju, z którego pochodzi ich nabywca. Jednocześnie nałożony zostanie na właścicieli e-sklepów obowiązek dziesięcioletniego przechowywania rekordów przeprowadzanych przez siebie transakcji.

polecony ecommerce

Smyk buduje centrum logistyczne na terenie Łodzi

Kupowanie zabawek przez Internet zaczyna cieszyć się coraz większą popularnością. Firma Smyk postanowiła wybudować na terenie Łodzi swoje centrum logistyczne o docelowej powierzchni 70 tysięcy metrów kwadratowych. W czerwcu obecnego roku zostanie oddanych do użytku 25 tysięcy metrów kwadratowych. Budowa nowego obiektu pozwoli firmie na zwiększenie szybkości dostarczania przesyłek i ilości obsługiwanych klientów.

polecony ecommerce

Polska na dwunastym miejscu pod względem wzrostu przychodów z e-handlu

Planet Retail opublikowało raport, w którym prognozuje przyszłe wzrosty dla sektora e-commerce w latach 2018-2022. Najwięcej w tym czasie mają zyskać Chiny (666 miliardów dolarów) i USA (269 miliardów dolarów). Co ciekawe, zaraz za nimi znajdują się Indie, czyli jedyny kraj rozwijający się w czołówce zestawienia. Państwo to, według przypuszczeń ekspertów, zyska 51 miliardów dolarów.

Dalej w zestawieniu jest Wielka Brytania, Japonia, Niemcy, Korea Południowa, Francja, Brazylia, Rosja i Australia. Polska znajduje się na 12 miejscu ex aequo z Indonezją i Turcją. Dochody polskich e-sprzedawców mają uleć w ciągu najbliższych pięciu latach zwiększeniu o 6 miliardów dolarów.

polecony ecommerce

Poczta wprowadza usługę Polecony eCommerce

Oferta kierowana jest do sprzedawców e-commerce. Każda z ośmiu dostępnych rodzajów przesyłek będzie miała charakter pakietowy, czyli znajdować się w niej będą mniejsze pudełka na przedmioty wysyłane do klienta. Ceny przesyłek będą się wahać od 30 do ponad 650 złotych.

Paczki priorytetowe zostaną doręczone w okresie do jednego dnia roboczego od wysłania, a zwykłe dojdą do trzech dni roboczych. Każda przesyłka traktowana ma być jako posiadająca wartość do 100 złotych. Oferta zakończyć się ma pod koniec roku, lub do wyczerpania zapasów pudełek.

polecony ecommerce

Poczta Polska obsłużyła w 2017 roku 120 milionów paczek

W okresie przedświątecznym liczba paczek nadanych przez klientów Poczty Polskiej wzrosła o 35% w porównaniu do uznawanego za miesiąc neutralny sierpnia. Na tydzień przed samymi świętami liczba ta zwiększyła się do 81%. Coraz więcej osób korzysta z sieci click&collect, która pozwala na odbieranie zamówień w placówkach poczty oraz we współpracujących z nią firmach. Łącznie ma powstać 11 tysięcy punktów.

Styczeń nie jest bynajmniej końcem podwyższonego ruchu na poczcie. Polacy w tym czasie próbują pozbyć się nietrafionych prezentów świątecznych poprzez wystawanie ich na aukcjach internetowych.

polecony ecommerce

Jakie e-sklepy są najpopularniejsze w Belgii?

Dopiero na szóstym miejscu w zestawieniu dziesięciu najpopularniejszych sklepów e-commerce w Belgii znajduje się firma wywodząca się z tego kraju. Wcześniejsze pozycje zdominowane są przez graczy zagranicznych. W setce najpopularniejszych e-sklepów w Belgii aż 72% pochodzi z innych krajów.
Oto wiodąca na rynku belgijskim dziesiątka:
1 Amazon
2 Coolblue
3 bol.com
4 Zalando
5 MediaMarkt
6 Vente-Exclusive.com
7 Colruyt Group
8 Unigro
9 Vanden Borre
10 H & M

polecony ecommerce

Prasówka powstaje dzięki:

Rzetelny Regulamin

Firma świadcząca kompleksowe usługi doradcze w zakresie prawa gospodarczego, prawa spółek handlowych, prawa konsumenckiego, praw autorskich oraz ochrony danych osobowych. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów z branży e-commerce, nowoczesnych technologii IT oraz prowadzących szeroko rozumianą działalność w internecie.

Rzetelną Grupę tworzą doświadczeni eksperci, radcy prawni, prawnicy oraz menedżerowie, którzy wspierają przedsiębiorców w prowadzeniu bezpiecznego e-biznesu, zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa i najlepszymi praktykami.

Rzetelna Grupa posiada w swoim portfolio sześć marek – produktów, które precyzyjnie definiują świadczone przez firmę usługi.

FreshMail

Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
pomoc@freshmail.pl

FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.

Agencja Marketing i Biznes

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

GetResponse

Oferty biznesowe: sales@getresponse.com

Kontakt dla mediów: marketing@getresponse.com

Do tej pory zaufało nam ponad 350 000 klientów ze 182 krajów, a platforma GetResponse dostępna jest w 21 językach. Ponad 300 naszych profesjonalistów pracuje w biurach w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Malezji, Indiach i Rosji.

Nieprzerwanie od 15 lat dostarczamy najwyższej jakości rozwiązania dla online marketerów, które umacniają pozycję przedsiębiorców i pomagają w rozwoju biznesu.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl