Pokaż ekomersa #3 – e-zabawkowo.pl

29.06.2017 AUTORZY: Marcin Mielczarek, Michał Bąk,

Jaki sklep reprezentujesz i jaki asortyment sprzedajecie?

e-zabawkowo.pl , zabawki i art. dla dzieci

Od jak dawna jesteś związany z e-commerce? Jak się zaczęła Twoja przygoda w handlu internetowym?

Od 2008 roku, Jakoś samo tak wyszło że otworzyliśmy właśnie sklep internetowy.

Co jest największym wyzwaniem dla właściciela małego e-sklepu i jak może pokonywać te bariery?

Nie wiem, czy już jesteśmy małym sklepem, w ofercie mamy ponad 7 tyś pozycji produktów.

Zaczynając od wózków dla dzieci poprzez zabawki, rowerki, domki ogrodowe, przydomowe place zabaw jaki i place zabaw spełniające wymogi użytku publicznego.

Jakie wyzwania?

Sprostać wymogą klienta, który bardzo się zmieniła i się zmienia, dostarczyć zamówiony produkt jak najszybciej, tu jest tylko jedno rozwiązanie utrzymywanie własnego magazynu.

Pewnie też projekty typu marketplace takie jak emag.pl, empik też uruchomił ostatnio swój.

Tu rozwiązanie jest jedno albo tam wchodzimy albo od początku budujemy własną markę, co nie jest proste.

Identyfikacja tego samego klienta w różnych kanałach i przystosowanie mu oferty, ale to się wiąże już z analizą danych do czego są potrzebne środki finansowe. I tu zmierzamy do sedna sprawy aby być na tym rynku potrzebny jest kapitał.

Co jest dla Ciebie celem w rozwoju tego sklepu, czy możemy spodziewać się, że Twój sklep wyjdzie poza granice naszego kraju?

Chcemy być sklepem który jest rozpoznawaną marką.  Co do wyjścia na inne rynki mamy takie plany choć zdążają się pojedyncze zamówienia które sporadycznie wysyłamy poza granice.

W jaki sposób staracie się zaakcentować swoje przewagi nad konkurencją?

Obsługą klienta, wdrażaniem nowych narzędzi w komunikacji z klientem i ułatwiania im zakupu no i asortymentem, chcemy aby każda osoba która wejdzie do nas na stronę znalazła to czego szuka.

Czy pamiętasz w jakim czasie od startu pojawiło się u Was pierwsze zamówienie?

Chyba to było jakieś  2-3 dni tylko trzeba pamiętać, że 2008 roku ten rynek całkiem inaczej wyglądał.

Unikalne opisy – tworzysz je we własnym zakresie, wrzucasz gotowe od producenta, czy może outsourcujesz ten proces?

Częściowo sami częściowo od producenta.

Skąd czerpiesz inspiracje do działań w e-commerce?

Z artykułów, książek, przeglądania innych stron nie tylko polskich, z własnych przemyśleń.

Jakimi metodami promujesz swój sklep internetowy?

W naszym przypadku bardzo dobrze sprawdzają się media społecznościowe nasza grupa docelowa jest tam bardzo aktywna. Przez 9 lat sporo metod promocji już przerobiliśmy.

Jak oceniasz rynek e-commerce w Polsce?

Ma duży potencjał, cały czas się rozwija, przez te 9 lat naprawdę dużo się zmieniło.

Z tego co widzimy u siebie dużo osób u nas dokonuje zakupów przez smartfona, w ogóle prawie 60% ruch generują u nas urządzenia mobilne więc widać gdzie to wszystko zmierza.

Do góry!

Polecane artykuły

04.12.2019

Pakiety Kurierskie dla ...

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam