Prasówka e-commerce #57 Czy tysiąc sklepów pomoże głównemu konkurentowi Alibaby?

16.01.2018 AUTOR: Radek Borzym

Carrefour inwestuje w internetową sprzedaż prywatną

Sieć hipermarketów wykupiła 17% udziałów w firmie Showroomprivé od Conforamy. Showroomprivé funkcjonuje w naszym kraju pod nazwą vipsters.pl. Celem transferu jest nawiązanie partnerstwa, które pozwoli na rozwinięcie przez francuską sieć własnych rozwiązań w strategii omnichannel.

„Ta umowa współpracy jest dużym krokiem na drodze do przyspieszenia naszej strategii cyfrowej w omnichannel. Ponadto, umożliwi firmie Carrefour wejście na rynek sprzedaży prywatnej i pozwoli na wzmocnienie oferty handlowej. Jestem przekonany o wysokich kompetencjach zarządu firmy Showroomprivé, a także o silnym potencjale wynikającym z nawiązania współpracy operacyjnej pomiędzy obiema grupami”Alexandre Bompard, dyrektor generalny Carrefoura.

Założyciele Showroomprivé posiadają 27% udziałów w swojej firmie. Firma oferuje artykuły modowe, sportowe, przedmioty związane z dekoracją domu oraz przybory szkolne dla 28 milionów zarejestrowanych użytkowników pochodzących z dziewięciu europejskich krajów. Codziennie poprzez witrynę przedsiębiorstwa e-commerce skorzystać można z około dwunastu nowych kampanii promocyjnych trwających zwykle od trzech do sześciu dni. Obniżki sięgają 70%. W promocjach uczestniczy około 2000 marek.

Przejęcie części akcji Showroomprivé pozwoli sieci hipermarketów z Francji na poprawę swojej oferty e-commerce.

orlen wchodzi w e-commerce

Ikea otwiera centrum dystrybucji w Piotrkowie Trybunalskim

Sieć meblarska inwestuje w infrastrukturę potrzebną do obsługi zamówień e-commerce w Polsce. Właśnie wybudowane zostało centrum dystrybucji w Jarostach pod Piotrkowem Trybunalskim. Zakłada się, że magazyn będzie rocznie obsługiwać 100 tysięcy zamówień składanych przez Internet. Na terenie naszego kraju możliwość zamawiania mebli przy pomocy sieci została wprowadzona w lutym zeszłego roku.

„Wprowadzając w Polsce sprzedaż przez internet, chcemy być pewni, że dysponujemy wydajną siecią dystrybucji, która będzie w stanie zagwarantować dostawy produktów do naszych klientów. Systematycznie rozwijamy nowe sposoby sprzedaży oraz pracujemy nad rozwiązaniami umożliwiającymi łatwe oraz komfortowe zakupy ”Anna Pawlak-Kuliga, prezeska Ikei w Polsce

Celem inwestycji jest poprawa szybkości dostaw. Klienci Ikei mogą odebrać zamówienie w domu, lub w jednym z trzech punktów odbioru. Centrum będzie zajmować 145 tysięcy metrów kwadratowych. Zatrudnieni zostali pierwsi pracownicy, w najbliższym czasie pracę znajdzie około setki osób.
Nowością będzie pakowanie zamówień w oddzielnie, kartonowe pudła, co poprawić ma jakość obsługi klienta i zminimalizować szanse na uszkodzenie mebli podczas transportu.

orlen wchodzi w e-commerce

Czy tysiąc sklepów pomoże głównemu konkurentowi Alibaby?

JD.com jest najważniejszym konkurentem Alibaby na rynku e-commerce w Chinach. Sposobem na zdobycie silniejszej pozycji ma być otworzenie sieci tysiąca sklepów stacjonarnych oferujących między innymi zagraniczną żywność dla zamożnych klientów.

Pierwszy sklep powstał w pekińskim centrum handlowym Dazu Plaza. Zajmuje 4 tysiące metrów kwadratowych powierzchni i 75% przychodów pochodzi w nim ze sprzedaży żywności. Zakupione produkty mogą zostać przygotowane do spożycia na miejscu przez obsługę sklepu, co sprawia że inwestycja JD.com jest także po części restauracją.

Sklepy 7Fresh, bo pod taką marką wystartuje cała sieć, wyposażone będą w najnowsze technologie, takie jak samodzielnie prowadzące klienta pomiędzy półkami wózki sklepowe. Blockchain ma być wykorzystywany na każdym etapie dostawy. Produkty dostarczane będą na zamówienie do domu, a jeżeli dana osoba mieszka w odległości poniżej pięciu kilometrów od sklepu, dostawa nie powinna zająć dłużej niż półgodziny.

JD.com planuje otwarcie wszystkich sklepów w przeciągu pięciu lat. Alibaba także posiada swoją stacjonarną sieć. Nazywa się Hema i liczy już 25 punktów.

HM zamierza otworzyć własną platformę przecenową

Projekt jest jak na razie znany tylko pod kryptonimem P12. Celem szwedzkiej firmy jest sprzedawanie za pomocą nowej platformy odzieży pochodzącej od różnych marek po obniżonych cenach. Na północ od Sztokholmu został podobno wynajęty budynek, w którym pracować nad nowym projektem ma setka osób. Jak na razie około sześćdziesięciu firm zdecydowało się na przystąpienie do współpracy z HM.

Platforma wystartować może w połowie kwietnia, a w lutym mają być ujawnione pierwsze, oficjalnie informacje. HM zanotował spadki dochodów podczas ostatniego kwartału i firma liczy, że dzięki e-commerce uda jej się utrzymać pozycję odzieżowego lidera.

orlen wchodzi w e-commerce

Zerowe raty na Allegro do końca lutego.

Raty PayU 0% na Allegro jest promocją, dzięki której klienci będą mogli dokonać zakupu produktów firmy na raty 0%. Oferta wystartowała 10 stycznia i potrwa do końca lutego. Każda osoba korzystająca z okazji będzie mogła zakupić towar o wysokości od trzystu do dwudziestu tysięcy złotych. Raty spłacane będą kwotami o równowartości pięciu procent pożyczonej kwoty przez dwadzieścia miesięcy. Żeby móc skorzystać z promocji trzeba złożyć wniosek za pomocą formularza i posiadać zdolność kredytową.

Ratami PayU 0% objęte są przedmioty wyróżnione w programie.

orlen wchodzi w e-commerce

Orlen wchodzi w e-commerce

Orlen zamierza rozszerzyć swoją działalność. Państwowa firma nie będzie już tylko zajmować się tankowaniem naszych samochodów. Już niedługo Orlen zacznie handlować w sieci artykułami spożywczymi i przemysłowymi.

Przesyłki będzie można odbierać na stacjach paliwowych. Firma początkowo planuje przetestować logistykę związaną z dostarczaniem i przechowywaniem paczek na stacjach oraz przyzwyczaić konsumentów do odbierania zamówień w tego rodzaju punktach. Dopiero jeżeli pierwsze testy okażą się być pomyślne, Orlen pomyśli o ekspansji na większą skalę.

Już w tym roku zadebiutować ma orlenowska platforma e-commerce.

orlen wchodzi w e-commerce

Prasówka powstaje dzięki:

Rzetelny Regulamin

Firma świadcząca kompleksowe usługi doradcze w zakresie prawa gospodarczego, prawa spółek handlowych, prawa konsumenckiego, praw autorskich oraz ochrony danych osobowych. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów z branży e-commerce, nowoczesnych technologii IT oraz prowadzących szeroko rozumianą działalność w internecie.

Rzetelną Grupę tworzą doświadczeni eksperci, radcy prawni, prawnicy oraz menedżerowie, którzy wspierają przedsiębiorców w prowadzeniu bezpiecznego e-biznesu, zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa i najlepszymi praktykami.

Rzetelna Grupa posiada w swoim portfolio sześć marek – produktów, które precyzyjnie definiują świadczone przez firmę usługi.

FreshMail

Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
pomoc@freshmail.pl

FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.

Agencja Marketing i Biznes

mail: michal@marketingibiznes.pl
telefon: 695 069 430
strona www: https://marketingibiznes.pl/agencja/

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

GetResponse

Oferty biznesowe: sales@getresponse.com

Kontakt dla mediów: marketing@getresponse.com

Do tej pory zaufało nam ponad 350 000 klientów ze 182 krajów, a platforma GetResponse dostępna jest w 21 językach. Ponad 300 naszych profesjonalistów pracuje w biurach w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Malezji, Indiach i Rosji.

Nieprzerwanie od 15 lat dostarczamy najwyższej jakości rozwiązania dla online marketerów, które umacniają pozycję przedsiębiorców i pomagają w rozwoju biznesu.

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail