Najszybciej rosnący segment Amazon to sprzedaż B2B. Prasówka e-commerce #89

18.09.2018 AUTOR: Radek Borzym

Najszybciej rosnący segment Amazon to sprzedaż dla klientów biznesowych

Po zaledwie trzech latach od uruchomienia Amazon Biznes, usługa zbliża się do przekroczenia bariery dziesięciu miliardów dolarów sprzedaży rocznie. Usługa ta działa w trybie marketplace, dzięki niej tysiące sprzedawców może łatwiej dotrzeć ze swoją ofertą do klientów biznesowych. Amazon Biznes okazał się być dużym sukcesem. Za jego pośrednictwem zakupy miały zrobić miliony przedsiębiorstw, z czego pięćdziesiąt pięć było z listy Fortune 100. Amazon Biznes wystartował w 2015 roku zastępując wcześniejszą usługę Amazon Supplies, która działała od 2012 roku. Już po roku od wprowadzenia sprzedaż Amazon Biznes przekroczyła miliard dolarów.

W 2017 roku Amazon osiągnął sto siedemdziesiąt miliardów dolarów przychodu, także większość zysków korporacji nadal pochodzi, ze sprzedaży w segmencie konsumenckim oraz dzięki usługom w chmurze. Jednakże Amazon Biznes jest najszybciej rosnącym segmentem , który najbardziej może przyczynić się do dalszych wzrostów firmy. Przejście z miliarda dolarów zysku rocznie do dziesięciu zajęło Amazon Biznes dwa lata. Aż siedem lat potrzeba było, żeby osiągnąć ten sam wynik w sprzedaży konsumenckiej. Niektórzy analitycy uważają, że w dłuższej perspektywie B2B przewyższy B2C pod względem sprzedaży. Mniejsze firmy odpowiadają za ponad połowę z dziesięciu miliardów dolarów rocznych zysków globalnej korporacji.

Wielu sprzedawców jest niezadowolonych z ostatnich zmian w systemie płatności poczynionych przez Amazon. Kupujący są w stanie odroczyć zapłatę za zakupiony towar o cały miesiąc. Ruch ten ze strony Amazonu ma na celu przyciągnięcie większej liczby kupujących i działa de facto jak krótkoterminowy kredyt.

Frisco korzysta z nowych rozwiązań ostatniej mili

Przedsiębiorstwo wybudowało w Warszawie nowoczesny, zautomatyzowany magazyn. Celem Frisco jest poprawienie jakości usług ostatniej mili, dzięki czemu więcej osób będzie zainteresowanych kupowaniem produktów spożywczych oferowanych przez firmę online. Nowoczesne rozwiązania sprawią, że możliwe stanie się ekspresowe dostarczanie zamówień, co ma zachęcić klientów impulsywnych do robienia zakupów. Także zasięg dostaw przedsiębiorstwa zostanie zwiększony, ponieważ polepszona została technologia pozwalająca na konserwację żywności. Niedługo także osoby mieszkające poza Warszawą będą mogły skorzystać z usług Frisco. Z uwagi na braki miejsca w magazynie ekspresowa dostawa nie będzie działała w okresach o zwiększonym ruchu, takich jak Gwiazdka.

Przedsiębiorstwo rozważa także wprowadzenie chłodzonych paczkomatów, co ułatwić ma dystrybucję oraz spełnić oczekiwania części klientów. Dzięki temu rozwiązaniu zmniejszy się ilość pracy kurierów w najbardziej ruchliwych godzinach. Pierwsze testy przebiegły pomyślne i możliwe jest, że niebawem cała Warszawa pokryje się siecią tego rodzaju automatów.

Amazon

Rynki sąsiadów szansą dla polskich e-firm?

Zgodnie z badaniami rynkowymi przeprowadzonymi przez PayU zaledwie 7% sprzedaży zagranicznej polskich e-sklepów trafia do naszych sąsiadów z Europy Wschodniej. 35% sprzedaży transgranicznej trafia na zachód do Zjednoczonego Królestwa oraz Niemiec. Nasycenie e-sklepami jest jeszcze niskie u naszych wschodnich sąsiadów, co stanowi wyjątkową okazję dla rodzimych przedsiębiorców.

Jednocześnie przybywa potencjalnych klientów gotowych do robienia zakupów online. Według niektórych przewidywań takich osób może być nawet czterdzieści milionów. Rynek e-commerce ma w tych krajach znacznie się powiększyć. W Rumunii wzrost nastąpi aż o 96%, na Węgrzech ma być równy 70%, na Słowacji ma to być 58%, zaś w Czechach 42%. Polskie przedsiębiorstwa mają mieć wszystkie potrzebny zasobne do przejęcia e-rynków w reszcie państw Europy Wschodniej. Osoby dopiero co zaczynające kupować online nie mają jeszcze przyzwyczajeń zakupowych i polskim sklepom potencjalnie będzie łatwiej podbić serca lokalnych konsumentów.

Amazon

76% do 16%. O tyle szybciej rośnie e-commerce od sprzedaży detalicznej

Boston Consulting Group przeprowadził szacunki dotyczące szybkości wzrostu handlu internetowego i detalicznego. Do 2022 roku ten pierwszy w Europie i Stanach Zjednoczonych wzrośnie aż o 76%, a ten drugi tylko o 16%. Przewaga pod względem wielkości handlu detalicznego nad handlem online stopnieje z ośmiu razy do zaledwie pięciu. Zmniejszeniu ulega średnia powierzchnia sklepu stacjonarnego. Za dwa lata wynosić będzie mniej niż dziewięćset metrów kwadratowych, a jeszcze w 2010 roku wynosiła ponad tysiąc metrów kwadratowych.

Za jeden z powodów dominacji e-commerce podawana jest możliwość zbierania danych o użytkownikach, które pozywają na większe dopasowanie oferty do potrzeb konsumentów. W sklepach stacjonarnych brakuje na półkach średnio około 7-8% produktów, a w niektórych kategoriach współczynnik ten przekracza 20%.

Amazon

Jakie firmy są liderami segmentu e-commerce software?

Zgodnie z danymi Forrester, Intershop, SAP oraz Insite Software są na pierwszym miejscu jeżeli chodzi o software stworzony specjalnie dla przedsiębiorstw działających w e-commerce. To właśnie ich oprogramowanie wykorzystywane jest najczęściej przez e-sklepy. Do dwunastki najlepszych firm weszły Apttus, Episerver, Handshake, IBM, Insite Software, Intershop, Magento, Oracle, Salesforce, Sana Commerce, SAP, oraz Unilog.

Zdaniem pracowni Forrester kluczem do stworzenia dobrego software dla e-commerce jest zapewnienie odpowiednio rozbudowanych rodzajów użytkowników systemu, oferowanie licznych opcji służących do personalizacji, a także ułatwienie wyszukiwania danych potrzebnych korzystającej z software firmie. Normą stało się także zapewnienie rozwiązań wykorzystywanych w handlu B2C w software kierowanym dla firm B2B. Dzięki temu posunięciu sprzedawcy działający w obu segmentach nie przeniosą się do konkurencji, która zaoferuje im rozwiązanie w stylu dwa w jednym.Amazon

Prasówka powstaje dzięki:

Rzetelny Regulamin

Firma świadcząca kompleksowe usługi doradcze w zakresie prawa gospodarczego, prawa spółek handlowych, prawa konsumenckiego, praw autorskich oraz ochrony danych osobowych. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów z branży e-commerce, nowoczesnych technologii IT oraz prowadzących szeroko rozumianą działalność w internecie.

Rzetelną Grupę tworzą doświadczeni eksperci, radcy prawni, prawnicy oraz menedżerowie, którzy wspierają przedsiębiorców w prowadzeniu bezpiecznego e-biznesu, zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa i najlepszymi praktykami.

Rzetelna Grupa posiada w swoim portfolio sześć marek – produktów, które precyzyjnie definiują świadczone przez firmę usługi.

Agencja Marketing i Biznes

mail: michal@marketingibiznes.pl
telefon: 695 069 430
strona www: https://marketingibiznes.pl/agencja/

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

GetResponse

Oferty biznesowe: sales@getresponse.com

Kontakt dla mediów: marketing@getresponse.com

Do tej pory zaufało nam ponad 350 000 klientów ze 182 krajów, a platforma GetResponse dostępna jest w 21 językach. Ponad 300 naszych profesjonalistów pracuje w biurach w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Malezji, Indiach i Rosji.

Nieprzerwanie od 15 lat dostarczamy najwyższej jakości rozwiązania dla online marketerów, które umacniają pozycję przedsiębiorców i pomagają w rozwoju biznesu.

INIS

INIS to kompleksowa obsługa kampanii reklamowych online nastawionych na efekt. Nie jesteśmy jednym z wielu pośredników. Posiadamy własne zasoby bazodanowe, system mailingowy oraz autorskie narzędzie, pozwalające na automatyczną emisję, analizę i optymalizację kampanii w czasie rzeczywistym.

Codziennie realizujemy ponad 30 mln wysyłek do osób o określonych cechach demograficznych i zainteresowaniach.

W naszej ofercie znajdziesz:

• kampanie emailingowe i display

• email retargeting, video mailing, responsive email design

• display remarketing w RTB, hiperpersonalizację, tagowanie, tracking

• geotargetowanie i targetowanie: demograficzne, behawioralne, na urządzenia mobilne

REDLINK - E-MAIL & SMS AUTOMATION PLATFORM

sales@redlink.pl

61 6222 400

Roosevelta 22
60-829 Poznań

 

REDLINK to profesjonalny system do realizacji kompleksowych kampanii E-MAIL i SMS. Dzięki nowoczesnym funkcjonalnościom, dostępnym w panelu użytkownika, realizacja wysyłek do dowolnej grupy odbiorców jest niezwykle prosta, a także wyjątkowo efektywna.

 

Współpraca firmy REDLINK ze wszystkimi największymi providerami pocztowymi oraz polskimi operatorami telekomunikacyjnymi gwarantuje klientom najwyższą na polskim rynku dostarczalność, a także szybką realizację kampanii E-MAIL i SMS w korzystnej cenie.

 

Przez ponad 10 lat w branży, REDLINK stał się gwarantem wysokiej jakości obsługi klienta i rozwiązań dostosowanych do rozmaitych potrzeb klientów.

GS1

Helpdesk:

+48 61 852 37 94

Napisz do nas:

biuro@gs1pl.org

 

GS1 – międzynarodowa organizacja non-profit, działająca na terenie 150 krajów, która od początku istnienia wspiera handel. W tym celu wdrożyła standardowy kod kreskowy znany i używany dziś na całym świecie. Przez wiele lat koncentrowała się na działalności w sprzedaży offline, pomagając firmom usprawniać ich procesy logistyczne. Dziś, gdy każda firma przenosi część swojej działalności do sieci, naszymi działaniami wspieramy również handel online za sprawą współpracy z firmą Google. Kod kreskowy to wg BBC jedna z 50 rzeczy (zaraz za iPhonem), które w największym stopniu przyczyniły się do powstania nowoczesnej gospodarki. Nie bez powodu, ponieważ aktualnie na świecie skanowanych jest 6 miliardów produktów dziennie.

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail