Marketing i Biznes E-commerce Klienci wybierają elastyczne rozwiązania i mobilne zakupy w e-commerce

Klienci wybierają elastyczne rozwiązania i mobilne zakupy w e-commerce

Z raportu “Polacy na e-zakupach 2021” zaprezentowanego przez Santander Bank wynika, że niemal 41% Polaków najczęściej wybiera zakupy przez Internet za pomocą smartfona. Jakie metody płatności oraz formę dostawy preferują obecnie klienci e-sklepów?

Klienci wybierają elastyczne rozwiązania i mobilne zakupy w e-commerce

Źródło: Unsplash/Firmbee.com

Jak zmieniły się zachowania konsumentów, którzy wybierają zakupy online? Którą formę płatności w e-sklepach najchętniej wybierają Polacy? Czy dostawa kurierska to już przeżytek?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Polacy pokochali zakupy online przez urządzenia mobilne

Z badania przeprowadzonego przez Santander Consumer Bank wynika, że pandemia zachęciła konsumentów do częstszych zakupów w Internecie. Obecnie tę formę zakupów preferuje już ponad 80% Polaków. Z raportu „Polacy na e-zakupach 2021” wynika również, że najczęściej używamy do tego smartfona. Już czterech z dziesięciu Polaków deklaruje, że zazwyczaj robi zakupy mobilnie. Spośród wszystkich ankietowanych kobiet niemal co druga najchętniej zaopatruje się w internecie przy pomocy urządzenia mobilnego. Rzadziej jako główne narzędzie zakupów online telefon wskazują mężczyźni (32% respondentów).

Chcesz być na bieżąco z trendami w e-commerce? Zapisz się do naszego newslettera!

Smartfony zdominowały handel elektroniczny

Warto zauważyć, że mniejszą popularnością niż smartfony cieszą się wśród e-klientów urządzenia pełnowymiarowe. Laptop najczęściej wybiera 34% wszystkich ankietowanych, a komputer – 22% osób. Najrzadziej pierwszym wyborem konsumentów jest natomiast tablet – wskazało na niego zaledwie 3% respondentów.

– Wyniki badania Santander Consumer Banku pokazują rosnącą siłę handlu online. Konsumenci stają się coraz bardziej mobilni. Przesunięcie ich preferencji w kierunku zakupów smartfonem wynika m.in. z wygody jego użytkowania. Polacy oczekują jej jednak nie tylko w procesie zakupu, ale również od dostawców usług finansowych. Dlatego uważnie obserwujemy rynek e-commerce oraz zmieniające się potrzeby naszych klientów. W odpowiedzi na nie tworzymy produkty, które odpowiadają ich oczekiwaniom – mówi Patryk Perliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży i Relacji z Klientami Biznesowymi z Santander Consumer Banku.

Jakie formy płatności wybierają klienci e-sklepów?

Polacy kupujący w e-commerce chętnie korzystają z cyfrowych płatności. Mają jednak konkretne oczekiwania wobec dostawców usług finansowych – chcą płacić szybko, bezpiecznie i w wygodny sposób. Dlatego najpopularniejszymi metodami płatności w e-commerce są szybkie przelewy i BLIK. To ulubione formy zapłaty aż 2/3 Polaków. Klienci e-sklepów bardzo chętnie sięgają po BLIK-a, który zawdzięcza rosnącą popularność w e-commerce właśnie wygodzie przeprowadzania transakcji.

Przesyłki kurierskie odchodzą do lamusa?

Przywiązanie do mobilności znajduje swoje odbicie również w preferowanym sposobie dostawy. Według badania Santander Consumer Banku obecnie najczęściej wybieraną formą odbioru przesyłek z e-sklepów są automaty paczkowe. Chęć odbioru przesyłek w takich automatach preferuje 57% Polaków. Popularność odbioru paczek w wolnostojących urządzeniach jest większa niż w przypadku standardowej dostawy kurierskiej, której wybór deklaruje 39% respondentów. Elastyczna forma odbioru przesyłek wyprzedza także mniej wygodny odbiór paczek w sklepach lub na stacjach paliw – korzysta z niego tylko 1% klientów e-commerce. Z czego wynika tak duża popularność automatów paczkowych? Polacy doceniają m.in. możliwość odbioru przesyłek o każdej porze oraz opcję zdalnego otworzenia skrytki przy użyciu smartfona. Rosnąca popularność automatów paczkowych nie jest wprawdzie nowym trendem, lecz pandemia COVID-19 przyspieszyła jego rozwój.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl