Marketing i Biznes E-commerce Giełda transportowa – jak ją wykorzystać w e-commerce?

Giełda transportowa – jak ją wykorzystać w e-commerce?

Giełda transportowa – jak ją wykorzystać w e-commerce?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Każdy z nas ma czasami potrzebę przewiezienia jakiejś niestandardowej rzeczy – dużych mebli, sprzętu AGD, motocykli i innych maszyn, czy nawet zwierząt. Zwykłe firmy kurierskie nie transportują takich przedmiotów z różnych przyczyn: ponieważ przekraczają maksymalne wymiary lub wagę, bądź są zabronione (np. fajerwerki i inne niebezpieczne materiały.). W odpowiedzi na takie nietypowe potrzeby powstały giełdy transportowe. Są one przeznaczone głównie dla użytkowników indywidualnych, ale jeśli prowadzisz biznes w e-commerce, to też warto wiedzieć jak je wykorzystać, ponieważ jest kilka sytuacji, kiedy  mogą Ci się przydać.

Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.

Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:

Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę

Zawsze na kluczowych pozycjach

Zawsze opłacalna biznesowo

    Czym są giełdy i w jaki sposób działają?

    Są to serwisy internetowe, które łączą wyżej wspomniane nietypowe przesyłki z przewoźnikami gotowymi do ich transportu. Działa to tak, że zainteresowany transportem wystawia zlecenie i czeka na oferty przewoźników. Po obustronnej akceptacji warunków dochodzi do transakcji. Może brzmieć to trochę analogicznie do zasad działania aukcji, jednak w tym przypadku, przy wyborze oferty liczą się także inne, poza ceną, wartości np. dobra opinia o przewoźniku.

    Beneficjentami portalu są dwie grupy – pierwsza to klienci indywidualni bądź firmy, którzy chcą przewieźć coś nietypowego. Drugą grupą są różnorodni przewoźnicy, między innymi małe firmy transportowe, które dzięki temu wypełniają wolne miejsce w swoich samochodach, co zwiększa ich rentowność.

    Jak to wykorzystać w e-commerce?

    Internet jest miejscem, gdzie możemy kupić i sprzedać w zasadzie wszystko. Począwszy od produktów standardowych, które można kupić w każdym sklepie, po przedmioty unikalne, którymi są zainteresowane nieliczne osoby. W ostatnich latach popularne stały się portale z ręcznie wykonywanymi ubraniami, meblami i innymi artykułami przydatnymi w życiu. O ile problemu z wysłaniem ręcznie szytej torebki czy sukienki nie ma, o tyle może pojawić się pewna trudność z ręcznie robionym meblem, który jest duży i nieporęczny, a trzeba go wysłać do klienta na przysłowiowy “koniec świata”.

    Źródło: http://wroclawfantastyczny.blogspot.com/2012/02/obcy-ukryty-pod-stoem.html

    Należy też pamiętać, że zwykły kurier często niestety niektórych rzeczy nie przewiezie, np. z powodu zbyt dużych rozmiarów lub tego, że produkty są problematyczne pod kątem wyceny, jak np. biżuteria czy antyki. Spedytorzy nie transportują także materiałów żrących,  wybuchowych oraz płynów, które mogą zalać i zniszczyć inne paczki. Nawet jeśli uda nam się zapakować produkt tak, że kurier zdecyduje się go od nas zabrać, to zwykle okazuje się, że cena takiej przesyłki jest bardzo wysoka. I to jest dobry moment na zainteresowanie się możliwościami giełdy transportowej.

    W ogłoszeniu, które jako sklep zamieszczamy w tego typu serwisie, należy zawrzeć wszelkie szczegóły i wymagania wobec przewoźnika, na które wraz z przyjęciem zlecenia się zgadza. Można też zweryfikować wiarygodność oferty poprzez sprawdzenie komentarzy osób, które już skorzystały z usług tej firmy. To wszystko daje nam pewność, że nasze produkty zostaną dowiezione w idealnym stanie. Z góry znamy też cenę oferowaną za taką usługę, bez żadnych niespodziewanych dopłat doliczanych czasem przez firmy kurierskie za przesyłki niestandardowe.

    Są jeszcze inne sytuacje, w której e-sklep może potrzebować giełdy transportowej. Są to na przykład nagłe, jednorazowe transporty np. od dostawców czy hurtowni. Gdy potrzebujemy dostawy w krótkim czasie, jest szansa, że znajdzie się przewoźnik, który wykona taką usługę. Innym przykładem może być przewożenie mebli lub innego wyposażenia do naszego sklepu czy magazynu z różnych lokalizacji, a nawet z innych krajów, ponieważ usługodawcy zarejestrowani na giełdach wykonują także transporty międzynarodowe.

    Podsumowując

    Giełda transportowa to dobry pomysł na szybką, choć nietypową logistykę, którą można w 100% dopasować do naszych potrzeb. Rejestracja dla usługodawców na serwisach tego typu jest bezpłatna, można korzystać z nich jak się chce i kiedy się chce, bez deklarowania stałych wolumenów. Do tego warto pamiętać, że giełdy obsługują także przesyłki międzynarodowe, które są atrakcyjną cenowo konkurencją dla usług oferowanych przez znane firmy kurierskie.

    Podziel się

    Zostaw komentarz

    Najnowsze

    Powered by: unstudio.pl