Marketing i Biznes E-commerce Francuskie sklepy: ”Amazon nie jest naszym przyjacielem”

Francuskie sklepy: ”Amazon nie jest naszym przyjacielem”

Francuskie sklepy: ”Amazon nie jest naszym przyjacielem”

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Rynek logistyki dla e-commerce rośnie w zawrotnym tempie

Zgodnie z szacunkami PMR infrastruktura wspierająca realizację zamówień e-commerce ma być łącznie warta ponad 800 miliardów dolarów do 2024 roku. Ta szybko rosnąca branża zrzeszająca sklepy internetowe jest od kilku ostatnich lat głównym motorem napędowym dla rozwoju logistyki. Sprzedawcy liczą na to, że zwiększenie szybkości dostawy oraz niższe ceny przekonają klientów, aby w przyszłości ponownie robili zakupy w danym sklepie. Niektórzy planują przyciągnięcie kupujących za pomocą estetyki paczek.

Wykorzystują to firmy logistyczne, które tworzą oferty dopasowane do potrzeb e-commerce. Coraz większa część funkcjonalności sklepów internetowych jest outsourcingowana. Przykładem niezwiązanym z transportem mogą być tutaj platformy sprzedaży.

W przeciągu najbliższych 3 lat e-commerce może odpowiadać za 10% wszystkich zakupów.

amazon

Francuskie sklepy: ”Amazon nie jest naszym przyjacielem”

Amazon od pewnego czasu chce mocniej wgryźć się w rynek europejski. Amerykański gigant jest zainteresowany zwłaszcza rynkami francuskimi i brytyjskimi. Mówi się, że poszukuje piętnastu lokacji we Francji, z których większość znajdować ma się w Paryżu. W przeciągu dwóch najbliższych lat mają być otwarte sklepy wzorowane na Amazon Go, czyli takie, w których nie ma kas, a transakcje są dokonywane automatyczne przez aplikację.

Poszukiwania partnerów lub firm gotowych na przejęcie zakończyło się jednak dla amerykańskiej korporacji niepowodzeniem. Próbowała ona nakłonić do współpracy kilka francuskich firm takich jak Monoprix, Intermarche lub system U, ale wszystkie odmówiły przyjęcia tej propozycji. Jeden z dystrybutorów powiedział, że „Amazon nie jest naszym przyjacielem. Ich końcowym celem jest pożarcie nas, a my nie zamierzamy odtworzyć przed nimi drzwi i zaoferować menu.” 

Podobnie było w Zjednoczonym Królestwie, gdzie korporacja próbowała nakłonić do kooperacji sieć supermarketów Morrisons, która także odmówiła. Dlatego Amazon zamierza samemu otworzyć własne sklepy. Czy solidarna odmowa współpracy lokalnych sieci będzie w stanie ochronić je przed konkurencją korporacji? Tego dowiemy się za kilka lat.

Chiński e-commerce wchodzi na rynek rosyjski

Alibaba jest największym sklepem e-commerce w Chinach. Szacuje się, że za kilka lat przerośnie Amazon. Żeby zwiększyć prędkość tego procesu, właściciele postanowili dokonać ekspansji na rynek rosyjski. Za miesiąc oficjalnie otwarta zostanie platforma Tmall, która w partnerstwie z AliExpress, sprzedawać będzie na terenie Federacji Rosyjskiej.

15 milionów Rosjan co miesiąc korzysta z oferty AliExpress, chińskie produkty są jednymi z najczęściej importowanych dóbr w kraju. Tmall będzie osobnym sklepem, niezależnym od swojego partnera. Ma oferować produkty lepszej jakości, które dostarczane będą przez bardziej efektywny system logistyczny.

amazon

Walmart planuje 40% wzrost e-commerce

Walmart jest największą korporacją na świecie. Ta amerykańska sieć hipermarketów posiada niemalże 5 tysięcy sklepów na terenie całego kraju.  Widząc wzrost znaczenia sprzedaży w Internecie, Walmart postanowił powalczyć o część udziałów w rynku. CEO firmy uważa, że „Znajdujemy się w transformacyjnym okresie historycznym. Biznes się zmienia, Walmart zmienia się wraz z nim”.  

Klienci, którzy zaczęli korzystać z oferty online korporacji z czasem zaczęli kupować częściej także w sklepach stacjonarnych. Sklepy online sieci urosły w tempie 14% w 2017 roku, zaś placówki stacjonarne urosły zaledwie o 2%. Walmart liczy na podbój rynku poprzez wprowadzenie szybkich dostaw zakupów spożywczych do domów. Ostatnio testuje w San Francisco usługi dostawcze posiadające lodówkę, dzięki czemu produkty nie zepsują się w drodze do mieszkania.

Korporacja dokonała ostatnio przejęcia kilku popularnych marek e-commerce, takich jak Jet.com, Bonobos, Madcloth. Pozwoliło jej to na zwiększenie tempa wzrostu w branży handlu internetowego. Już na samym początku roku fiskalnego 2018 firma zanotowała 62% wzrost w e-commerce.

Zdaniem komentatorów Walmart liczy na zdobycie lojalności millenialsów, dzięki czemu pozycja korporacji na rynku zostanie umocniona jeszcze bardziej.

amazon

Prasówka powstaje dzięki:

Rzetelny Regulamin

Firma świadcząca kompleksowe usługi doradcze w zakresie prawa gospodarczego, prawa spółek handlowych, prawa konsumenckiego, praw autorskich oraz ochrony danych osobowych. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów z branży e-commerce, nowoczesnych technologii IT oraz prowadzących szeroko rozumianą działalność w internecie.

Rzetelną Grupę tworzą doświadczeni eksperci, radcy prawni, prawnicy oraz menedżerowie, którzy wspierają przedsiębiorców w prowadzeniu bezpiecznego e-biznesu, zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa i najlepszymi praktykami.

Rzetelna Grupa posiada w swoim portfolio sześć marek – produktów, które precyzyjnie definiują świadczone przez firmę usługi.

FreshMail

Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
pomoc@freshmail.pl

FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.

Agencja Marketing i Biznes

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

GetResponse

Oferty biznesowe: sales@getresponse.com

Kontakt dla mediów: marketing@getresponse.com

Do tej pory zaufało nam ponad 350 000 klientów ze 182 krajów, a platforma GetResponse dostępna jest w 21 językach. Ponad 300 naszych profesjonalistów pracuje w biurach w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Malezji, Indiach i Rosji.

Nieprzerwanie od 15 lat dostarczamy najwyższej jakości rozwiązania dla online marketerów, które umacniają pozycję przedsiębiorców i pomagają w rozwoju biznesu.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl