Prasówka e-commerce #53 E-commerce w Polsce na tle reszty Europy.

05.12.2017 AUTOR: Radek Borzym

E-commerce w Polsce na tle reszty Europy

Firma DPD przeprowadziła sondaż Barometr E-shopper 2017 na próbie niemalże 25 tysięcy respondentów z 21 krajów (w tym 1509 z Polski), którzy w przeciągu roku dokonali przynajmniej jednego zakupu w sieci. Prawie 90% z zapytanych to mieszkańcy miast.

58% Polaków co najmniej raz na miesiąc dokonuje zakupów za pośrednictwem Internetu. Najczęściej kupują w sieci obywatele Wielkiej Brytanii. 66% z nich zamawia do domu towary przynajmniej raz w miesiącu. Najrzadziej kupują Estończycy: 33% z zapytanych mieszkańców Estonii robi e-zakupy raz w miesiącu. Co najciekawsze UK i Estonia należą do krajów, w których największa część społeczeństwa jest podłączona do sieci.

Polska uplasowała się na drugim miejscu jeżeli chodzi o medianę częstotliwości zakupów online. Przeciętny Polak kupuje za pośrednictwem Internetu 7 razy rocznie. Najczęściej korzystają z usług e-commerce obywatele Zjednoczonego Królestwa, którzy robią zakupy w sieci 11 razy w roku. Moda, książki, buty, środki do pielęgnacji oraz elektronika. Artykuły należące do tych kategorii są najczęściej kupowane przez e-konsumentów. Z kolei meble, sprzęt samochodowy oraz pożywienie są najrzadziej zamawianymi kategoriami produktów. W Polsce 12% kupujących przynajmniej raz w przeciągu ostatniego roku dokonało zakupu produktów spożywczych online.

80% wszystkich kupujących określiło swoje doświadczenie jako świetne lub bardzo dobre, przy czym trzeba zauważyć, że na skali z pięcioma dostępnymi odpowiedziami, tylko jedno było negatywne, a reszta pozytywna, więc metodologia tego pytania nie jest najwyższych lotów, a uzyskane wyniki niemiarodajne.

53% Europejczyków już ma na swoim koncie zakup w sklepie usytuowanym w innym kraju. Litwa, Portugalia, Chorwacja oraz Szwajcaria należą do krajów, gdzie handel transgraniczny jest najpopularniejszy. Ponad 80% obywateli tych państw kupowało już produkty online za granicą. W Polsce tylko 45% respondentów zamówiło przedmioty w ten sposób. Za nami są tylko Niemcy i Wielka Brytania. Coraz więcej kupujących zainteresowanych jest chińskimi stronami e-commerce. 44% Europejczyków, którzy kupują za granicą zamówiło już chociaż raz coś z Państwa Środka.

60% zwolenników handlu transgranicznego decyduje się na niego ponieważ za granicą jest w stanie znaleźć lepsze oferty. 45% kupuje produkty niedostępne w swoim ojczystym kraju. 12% zapytanych uważa, że zasady dostawy/zwrotu są bardziej przejrzyste na zagranicznych witrynach, a 11% korzysta z okazji, żeby poćwiczyć posługiwanie się obcym językiem. Polska i Rumunia należą do krajów, w których potencjał na rozpowszechnienie się zakupów transgranicznych jest największy. 25% Polaków rozważa rozpoczęcie regularnego zamawiania towarów z zagranicy.

Jak zakupy robią millenialsi?

Sondaż DPD przepytał także millenialsów celem opisania ich profilu w zakupach e-commerce. 61% z nich już przynajmniej raz zamówiła towar z zagranicy. 55% uważa, że witryny e-commerce powinny obsługiwać urządzenia mobilne. Większość z nich kupuje produkty z kategorii moda (54%), obuwie (42%), książki (40%), artykuły służące do pielęgnacji ciała (38%). 17% millenialsów kupuje produkty spożywcze przez Internet.

67% robi zakupy za pomocą laptopów, 55% używa w tym celu smartfonów, 27% korzysta z tabletów. Większość z nich decyduje się na zakupy w sklepach, które darzy zaufaniem (53%), 42% wybiera je bazując na rekomendacjach najbliższych, a 36% korzysta z opinii znajomych.

80% millenialsów chętniej kupuje online, jeżeli otrzyma produkt tego samego dnia, w którym zamówienie zostało złożone, jeżeli istnieje wiele opcji dostawy do wyboru lub jest możliwość otrzymana wieczornej dostawy.

e-commerce w Polsce

Zwycięzcy Ekomersów 2017

29 listopada odbyło się wręczenie nagród dla zwycięzców VI edycji konkursu Ekomersy. Statuetki otrzymują produkty, bądź firmy które pomagają właścicielom sklepów internetowych na zwiększenie sprzedaży. Zobaczmy laureatów tegorocznych nagród:

Rozwiązanie wspierające obsługę klientów: Unified Factory
Rozwiązanie wspierające zarządzanie e-biznesem: Idea 07
Rozwiązanie wspierające generowanie leadów i sprzedaży: Conversion Labs
Rozwiązanie wspierające logistykę (z wyłączeniem firm kurierskich): GS1
Firma kurierska:PickPack
Innowacja płatnicza roku:PayU
Debiut roku 2017: Unified Factory
Produkt, usługa wspierająca ekspansję międzynarodową:Goglobal24
Rozwiązanie infrastrukturalne i IT:EmailLabs 
Produkty, usługi wspierające międzynarodową ekspansję e-sklepów:Goglobal24
Najlepsza agencja wspomagająca generowanie sprzedaży:Sempai
Najlepsza agencja wdrożeniowa:I-systems
Najlepsze wykorzystanie serwisów społecznościowych – mały sklep:3mk
Najlepsze wykorzystanie serwisów społecznościowych – duży sklep:CoffeDesk
Spójność doświadczenia zakupowego w różnych kanałach sprzedaży:R-Gol.com
Strategia budowania lojalności klientów:Dr Tusz
Ekspansja zagraniczna:eSky
Konsekwencja w budowaniu marki i wizerunku – mały sklep:BodyBoom
Konsekwencja w budowaniu marki i wizerunku – duży sklep:Chocolissimo
Osobowość roku: Piotr Kiełcz

e-commerce w Polsce

AICEL dołącza do EMOTA

EMOTA ma ambicję stania się paneuropejską organizacją zrzeszającą e-commerce. Udało jej się właśnie namówić włoskie stowarzyszenie e-commerce AICEL do wejścia w jej szeregi. Dzięki tej decyzji włoskie e-sklepy zdobędą większy wpływ na działania polityków w Brukseli.

W skład EMOTA wchodzi obecnie 8 europejskich krajów, w tym Polska.

e-commerce w Polsce

Prasówka powstaje dzięki:

Rzetelny Regulamin

Firma świadcząca kompleksowe usługi doradcze w zakresie prawa gospodarczego, prawa spółek handlowych, prawa konsumenckiego, praw autorskich oraz ochrony danych osobowych. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów z branży e-commerce, nowoczesnych technologii IT oraz prowadzących szeroko rozumianą działalność w internecie.

Rzetelną Grupę tworzą doświadczeni eksperci, radcy prawni, prawnicy oraz menedżerowie, którzy wspierają przedsiębiorców w prowadzeniu bezpiecznego e-biznesu, zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa i najlepszymi praktykami.

Rzetelna Grupa posiada w swoim portfolio sześć marek – produktów, które precyzyjnie definiują świadczone przez firmę usługi.

FreshMail

Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
[email protected]

FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.

Agencja Marketing i Biznes

mail: [email protected]
telefon: 695 069 430
strona www: https://marketingibiznes.pl/agencja/

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

GetResponse

Oferty biznesowe: [email protected]

Kontakt dla mediów: [email protected]

Do tej pory zaufało nam ponad 350 000 klientów ze 182 krajów, a platforma GetResponse dostępna jest w 21 językach. Ponad 300 naszych profesjonalistów pracuje w biurach w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Malezji, Indiach i Rosji.

Nieprzerwanie od 15 lat dostarczamy najwyższej jakości rozwiązania dla online marketerów, które umacniają pozycję przedsiębiorców i pomagają w rozwoju biznesu.

Do góry!

Polecane artykuły

09.10.2019

Grupa SARE zmienia nazwę na Digitree Group i przedstawia nowy ...

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam