Prasówka e-commerce #58 Które produkty spożywcze sprzedają się najlepiej w Amazonie?

23.01.2018 AUTOR: Radek Borzym

Które produkty spożywcze najlepiej sprzedają się w Amazonie?

W Stanach Zjednoczonych Amazonowi udało się przegonić konkurencję w walce o rynek artykułów spożywczych sprzedawanych online. Korporacja posiada obecnie 18% rynku, dwukrotnie wyprzedza pozostającego na drugim miejscu Walmarta. Osiągnęła 2 miliardy dolarów zysków, co stanowi wzrost o prawie 60% w stosunku do roku poprzedniego. Na rynku europejskim korporacji udało się zarobić 200 milionów euro w Niemczech i 150 milionów funtów na terenie Wielkiej Brytanii.

Amazon walcząc o zmienienie przekonań konsumentów, którzy w większości nie są przychylni kupowaniu artykułów spożywczych drogą online, wprowadził możliwość dostawy tego samego dnia. W 2018 roku zwiększy się dostępność tej usługi na terenie kraju, co doprowadzić może do jeszcze szybszych wzrostów.
Do zwiększenia przychodów przyczynił się także zakup Whole Foods. Jest to sieć sklepów stacjonarnych, które sprzedają żywność ekologiczną dla osób, które uwierzyły w niepotwierdzone w badaniach naukowych obietnice przeróżnych guru „zdrowego żywienia”.

Najlepiej sprzedającymi się produktami spożywczymi w sieci są zimne napoje (głównie butelkowana woda i napoje sportowe) oraz kawa. Obie te kategorie przyniosły łącznie niemalże 700 milionów dolarów zysku. Za nimi znajdują się przekąski, przekąski śniadaniowe oraz słodycze. Jak widać największą popularnością cieszą się produkty o długiej przydatności do spożycia.
Jeżeli chodzi o świeże produkty, to największą popularnością cieszy się przynoszący 85 milionów dolarów dochodu nabiał. Za nim znajduje się mięso (50 milionów) oraz mrożonki(45 milionów). Klienci kupowali także świeże warzywa i owoce.

Sklep stacjonarny bez produktów

E-obuwie nie posiadało dotąd żadnego sklepu stacjonarnego. Marka funkcjonowała tylko w sieci. Pod koniec stycznia zostanie otworzony jej pierwszy sklep w Magnolia Park we Wrocławiu. Jednak w lokalu nie będzie możliwości dokonania zakupu produktów na miejscu, placówka służyć będzie tylko jako punkt, gdzie kliencie składać będą zamówienia drogą elektroniczną. W zaproszeniu firma tak opisuje funkcjonowanie sklepu:

„Odwiedź salon e-obuwie.pl w galerii Magnolia Park we Wrocławiu i korzystając z jednego z dziesiątek urządzeń dotykowych wypełniających komfortową przestrzeń dla gości, wybieraj spośród tysięcy modeli butów, torebek i dodatków. Przetestuj przełomowe doświadczenie zakupowe, zacierające granicę między światami online i offline. Kupuj jak w internecie, przymierzaj jak w sklepie! ”

Czy sklep uzbrojony będzie w technologię wirtualnego lustra? Czy pomysł okaże się być czymś więcej niż tylko sprytnym wybiegiem marketingowym? O tym przekonamy się już za dwa tygodnie.

e-commerce

DPD rośnie

Firma kurierska DPD zakończyła rok z największymi przychodami jakie miała od czasu wejścia do Polski. Obsłużono 126 milionów paczek, co stanowi 23% wzrost w porównaniu do roku 2016. Osiągnięte przez firmę wpływ przekroczyły 1,6 miliarda złotych, co daje wzrost na poziomie 19%.

Rekord ilości doręczonych paczek padł 19 grudnia, kiedy to kurierzy rozwieźli 900 tysięcy świątecznych przesyłek. DPD w 2017 roku wdrożyła system płatności na miejscu za przesyłki pobraniowe oraz rozbudowała sieć swoich punktów na terenie kraju do dwóch tysięcy. Prezes firmy, Rafał Nawłoka uważa, że DPD wzrosty zawdzięcza dobrej koniunkturze w e-commerce:

„2017 r. przyniósł istotne wzrosty przy zachowaniu wysokiej jakości usług.Tak dobre wyniki to rezultat świetnej koniunktury w e-commerce i wysokiego poziomu konsumpcji w gospodarce, ale także odpowiedniej wydajności naszej sieci i właściwych procedur w okresie grudniowego szczytu

e-commerce

23% niemieckich firm aktywnych jest na rynku e-commerce

Destatis, czyli zajmująca się statystyką rządowa agencja w Niemczech opublikowała wyniki badań dotyczące e-handlu wśród niemieckich firm. Okazało się, że 23% z nich jest aktywna na rynku e-commerce. Nim firma mniejsza, tym większą część swoich zysków generuje z kanału sprzedaży internetowej.

Firmy posiadające do dziesięciu pracowników generowały 26% zysków za pomocą e-commerce. Małe firmy, w których pracowało do pięćdziesięciu osób generowały 23% dochodów dzięki sprzedaży online. Zaś średnie i duże firmy otrzymywały w ten sposób 18% zysków.

82% zysków powstawało dzięki własnym stronom internetowym i aplikacjom, zaś 18% pochodziło z wystawiania swoich produktów w usługach takich jak Amazon, czy eBay. 81% klientów pochodziło z Niemiec, 14% z innych krajów Unii Europejskiej.

e-commerce

E-commerce w Holandii zarobił 22 miliardy euro w 2017 roku

Według stowarzyszenia branżowego Thuisiwnkel.org. najwięcej pieniędzy sklepy internetowe zarobiły w czwartym kwartale 2017 roku. E-commerce w Holandii dzięki prawie 50 milionom transakcji zyskał wtedy 7 miliardów euro. Jedna piąta z tych transakcji dotyczyła usług, a nie sprzedaży produktów. 22 miliardy rocznego dochodu to wzrost na poziomie 14% w stosunku do roku ubiegłego.

Coraz bardziej zwiększa się rola Dnia Singla oraz Czarnego Piątku w wolumenie sprzedanych towarów.

e-commerce

Prędzej, czy później Amazon otworzy sklepy w Niemczech

Ralf Kleber, wiceprezydent niemieckiego Amazonu uważa, że jest tylko kwestią czasu kiedy Amazon otworzy fizyczne sklepy na terenie Niemiec jak miało to miejsce w Stanach Zjednoczonych. Od 90% do 95% zakupów nadal robionych jest w sklepach stacjonarnych, dlatego też Amazon widzi przyszłość w stworzeniu swojej własnej sieci.

Korporacja rozważa także wybudowanie systemu miejskich punktów dostaw, dzięki czemu kurierzy nie będą musieli przedzierać się do klientów przez korki.

e-commerce

Prasówka powstaje dzięki:

Rzetelny Regulamin

Firma świadcząca kompleksowe usługi doradcze w zakresie prawa gospodarczego, prawa spółek handlowych, prawa konsumenckiego, praw autorskich oraz ochrony danych osobowych. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów z branży e-commerce, nowoczesnych technologii IT oraz prowadzących szeroko rozumianą działalność w internecie.

Rzetelną Grupę tworzą doświadczeni eksperci, radcy prawni, prawnicy oraz menedżerowie, którzy wspierają przedsiębiorców w prowadzeniu bezpiecznego e-biznesu, zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa i najlepszymi praktykami.

Rzetelna Grupa posiada w swoim portfolio sześć marek – produktów, które precyzyjnie definiują świadczone przez firmę usługi.

FreshMail

Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
pomoc@freshmail.pl

FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.

Agencja Marketing i Biznes

mail: michal@marketingibiznes.pl
telefon: 695 069 430
strona www: https://marketingibiznes.pl/agencja/

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

GetResponse

Oferty biznesowe: sales@getresponse.com

Kontakt dla mediów: marketing@getresponse.com

Do tej pory zaufało nam ponad 350 000 klientów ze 182 krajów, a platforma GetResponse dostępna jest w 21 językach. Ponad 300 naszych profesjonalistów pracuje w biurach w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Malezji, Indiach i Rosji.

Nieprzerwanie od 15 lat dostarczamy najwyższej jakości rozwiązania dla online marketerów, które umacniają pozycję przedsiębiorców i pomagają w rozwoju biznesu.

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail