Marketing i Biznes E-commerce Prasówka e-commerce świat: Książki sprzedawane przez Amazon służą do prania brudnych pieniędzy?

Prasówka e-commerce świat: Książki sprzedawane przez Amazon służą do prania brudnych pieniędzy?

Prasówka e-commerce świat: Książki sprzedawane przez Amazon służą do prania brudnych pieniędzy?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Książki sprzedawane przez Amazon służą do prania brudnych pieniędzy?

Na najsłynniejszej witrynie e-commerce na świecie ostatnimi czasy zaczęły pojawiać się ogłoszenia sprzedaży wygenerowanych przez sztuczną inteligencję książek. Zawierają one bełkotliwe treści, często składające się z przypadkowych słów. Do tego ich ceny oscylują zwykle wokół kilku setek dolarów. Dlaczego ktoś wystawia takie oferty sprzedaży? Okazuje się, że prawdopodobnie książki wykorzystywane są w celu prania brudnych pieniędzy.

Korporacja Jeffa Bezosa jest właścicielką firmy wydawniczej CreateSpace za pomocą której możliwe jest wydanie jakiejkolwiek książki pod warunkiem, że nie zawiera ona placeholderowego tekstu. Co więcej, usługa pozwala na ustawienie dowolnej ceny za wydaną pozycję, a autor może liczyć na zagarnięcie 70% przychodów uzyskanych ze sprzedaży danego tytułu. Potrzeba jednak do tego danych służących do identyfikacji podatkowej. Autor Patrick Reames stał się ofiarą kradzieży tożsamości, kiedy cyberprzestępcy opublikowali za pośrednictwem Amazonu fikcyjną książkę pod jego imieniem.

Patrick Reames zdziwił się, kiedy otrzymał informację od amerykańskiego urzędu skarbowego, że zarobił dwadzieścia cztery tysiące dolarów na wydawanych za pośrednictwem Amazonu książkach. Jego dzieła przynoszą mu zwykle kilkaset dolarów zysku rocznie. Autor odkrył, że przez platformę e-commerce w jego imieniu sprzedawana jest książka, której nie jest twórcą. Co więcej jej cena wynosi ponad pięćset dolarów, a tekst sprawia wrażenie wygenerowanego przez sztuczną inteligencję. Żeby zarobić sumę, którą ustalił urząd skarbowy musiało zostać sprzedanych kilkadziesiąt sztuk danej książki.

Najprawdopodobniej ktoś korzystając ze skradzionych kart kredytowych kupował egzemplarze fałszywej książki, dzięki czemu mógł liczyć na otrzymanie gazy przynależnej autorowi. W ten sposób następował proceder prania brudnych pieniędzy. Cena książki została specjalnie zawyżona, żeby zniechęcić przypadkowe osoby do dokonania zakupu i narobienia szumu wokół sprawy.

Amazon nie był zainteresowany współpracą z Patrickiem Reamesem. Korporacja powiedziała, że nie jest w stanie określić czy Reames w rzeczywistości nigdy nie otrzymał pieniędzy przynależnych autorowi oraz odmówiła podania informacji o tożsamości osób sprzedających fałszywą książkę za pośrednictwem jej usługi. Co prawda konto fałszerza zostało zamknięte, ale pisarz i tak będzie miał problemy z podatkami w najbliższym roku fiskalnym.

Na Amazonie nadal znajdują się tytuły prawdopodobnie wykorzystywane do prania brudnych pieniędzy. Sprzedawane są w cenie setek dolarów oraz mają przypadkowe, wygenerowane przez algorytm tytuły. Niektóre z nich mogły powstać w charakterze żartu, ale część z pewnością służy przestępcom chcącym wyprać pieniądze skradzione z kont bankowych swoich ofiar.

Klienci z Litwy i Łowy najbardziej kochają w e-commerce niskie ceny

Głównym powodem, dla którego mieszkańcy Lity i Łotwy decydują się na zakupy e-commerce jest niższa cena w porównaniu z tradycyjnymi sklepami. Na drugim miejscu rankingu znajdują się fakt, że klienci nie są ograniczeni godzinami otwarcia sklepów oraz możliwość porównywania produktów. Litwiny w przeciwieństwie do Łotyszów częściej wskazują na dostawę do domu, jako główną zaletę kupowania, oraz bardziej opierają się na opinii znajomych i rodziny przy podejmowaniu decyzji zakupowych.

Z kolei głównym problemem e-commerce w tych krajach jest długi czas oczekiwania na dostawę, brak wszystkich potrzebnych informacji o zakupywanych produktach oraz niemożność odnalezienia niektórych przedmiotów online. Większość osób korzysta z porównywarek cenowych przed dokonaniem wyboru.

dhl

DHL otwiera nowe centra dostaw na terenie Europy

Nie tylko w Polsce otwierane są nowe centra dostawcze DHL. Niedawno firma logistyczna otworzyła nowe centrum w Wielkiej Brytanii o powierzchni sześciu i pół tysiąca metrów kwadratowych. Nowy budynek położony w mieście Radlett pozwoli na jednodniową obsługę obszaru Wielkiego Londynu.

DHL obecnie posiada centrum dostawcze na terenie Niemiec, ale zamierza otworzyć podobne w Polsce, Holandii oraz Szwajcarii. Poza Europą firma kurierska wybudowała obsługujące e-commerce centra także w Indiach, Hong Kongu, Stanach Zjednoczonych, Meksyku, Kolumbii oraz Australii.

dhl

Połowa ludzkości podłączona jest już do Internetu

Jak wynika z raportu 2018 Global Digital opublikowanego przez We Are Social oraz Hootsuite już cztery miliardy osób jest podłączonych do globalnej sieci. To ponad połowa ludzkości. Najszybsze wzrosty mają miejsce w Afryce, tamtejsza populacja internautów rośnie w tempie 20% rocznie. Duża część wzrostu odbywa się dzięki urządzaniom mobilnym.

Ponad trzy miliardy ludzi korzysta z mediów społecznościowych. Przeciętny człowiek spędza w Internecie około sześciu godzin. Światowa wartość e-commerce urosła w przeciągu ostatniego roku o 16%. 23% światowej populacji, czyli ponad miliard siedemset tysięcy osób, kupuje online. Liczba ta urosła w zeszłym roku o 8%. Rynek e-commerce wart jest już półtora tryliona dolarów.

Przeciętny człowiek wydaje w Internecie w przeciągu roku na dobra konsumenckie ponad osiemset dolarów, liczba ta zwiększyła się w ostatnim roku o 7%. Najwięcej pieniędzy w sieci wydają Anglicy. Obywatele Zjednoczonego Królestwa kupują za pośrednictwem e-commerce towar o średniej wartości ponad dwóch tysięcy dolarów rocznie. Najmniej wydają Filipińczycy, bo tylko trzydzieści siedem dolarów. Polacy co roku zostawiają w internetowych sklepach średnio niemalże czterysta dolarów. Najbliżej średniej światowej są Chińczycy i Belgowie którzy wydają osiemset pięćdziesiąt osiem oraz siedemset osiemdziesiąt trzy dolary.

dhl

Prasówka powstaje dzięki:

Rzetelny Regulamin

Firma świadcząca kompleksowe usługi doradcze w zakresie prawa gospodarczego, prawa spółek handlowych, prawa konsumenckiego, praw autorskich oraz ochrony danych osobowych. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów z branży e-commerce, nowoczesnych technologii IT oraz prowadzących szeroko rozumianą działalność w internecie.

Rzetelną Grupę tworzą doświadczeni eksperci, radcy prawni, prawnicy oraz menedżerowie, którzy wspierają przedsiębiorców w prowadzeniu bezpiecznego e-biznesu, zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa i najlepszymi praktykami.

Rzetelna Grupa posiada w swoim portfolio sześć marek – produktów, które precyzyjnie definiują świadczone przez firmę usługi.

FreshMail

Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
pomoc@freshmail.pl

FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.

Agencja Marketing i Biznes

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

GetResponse

Oferty biznesowe: sales@getresponse.com

Kontakt dla mediów: marketing@getresponse.com

Do tej pory zaufało nam ponad 350 000 klientów ze 182 krajów, a platforma GetResponse dostępna jest w 21 językach. Ponad 300 naszych profesjonalistów pracuje w biurach w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Malezji, Indiach i Rosji.

Nieprzerwanie od 15 lat dostarczamy najwyższej jakości rozwiązania dla online marketerów, które umacniają pozycję przedsiębiorców i pomagają w rozwoju biznesu.

INIS

INIS to kompleksowa obsługa kampanii reklamowych online nastawionych na efekt. Nie jesteśmy jednym z wielu pośredników. Posiadamy własne zasoby bazodanowe, system mailingowy oraz autorskie narzędzie, pozwalające na automatyczną emisję, analizę i optymalizację kampanii w czasie rzeczywistym.

Codziennie realizujemy ponad 30 mln wysyłek do osób o określonych cechach demograficznych i zainteresowaniach.

W naszej ofercie znajdziesz:

• kampanie emailingowe i display

• email retargeting, video mailing, responsive email design

• display remarketing w RTB, hiperpersonalizację, tagowanie, tracking

• geotargetowanie i targetowanie: demograficzne, behawioralne, na urządzenia mobilne

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl