Prasówka e-commerce #55 Czy mleko Łaciate podbije chiński rynek e-commerce?

19.12.2017 AUTOR: Radek Borzym

Wirtualna Polska bierze pożyczkę na pół miliarda złotych. Będzie przejmować w e-commerce

Wirtualna Polska wzięła od mBanku, Pekao SA i ING Banku Śląskiego pożyczkę o wartości do pół miliarda złotych, którą musi spłacić w przeciągu najbliższych siedmiu lat. Pieniądze zostaną wydane na refinansowanie zadłużenia, finansowanie działalności bieżącej oraz inwestycje w e-commerce.

Zabezpieczyliśmy finansowanie na dalszy, dynamiczny rozwój Wirtualnej Polski. Będziemy kontynuować inwestycje w e-commerce w Polsce i za granicąmówi Jacek Świderski prezes holdingu, do którego należy WP.  Od 2014 roku holding przejął kilka związanych z e-commerce podmiotów, takich jak agregatory odzieżowe i finansowe(Domodi.pl, Allani, Finansowysupermarket.pl, Totalmoney.pl), czy serwisy oferujące wakacje (Wypoczynek.pl, Wakacje.pl). Szybszy od reklamy internetowej rozwój e-commerce jest głównym powodem, dla którego firma inwestuje w tę branżę. Działalność mediowa ma w przyszłości być zaledwie kołem zamachowym dla e-handlu.

handlu internetowego pochodzi obecnie ponad połowa zysków firmy. Na inwestycje przeznaczone ma być niemalże 266 milionów złotych. Z 15 zakupionych w ostatnich latach przez WP spółek e-commerce 13 osiągnęło wyznaczone im cele wzrostowe. Część pozyskanych środków przeznaczonych ma być na ich zagraniczną ekspansję.

e-commerce

Czy mleko Łaciate podbije chiński rynek e-commerce?

JD.com jest największą chińską platformą e-commerce zajmującą się dystrybucją produktów spożywczych. Sprzedawane za jej pośrednictwem jest polskie mleko Łaciate. Produkująca Łaciate Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol podpisała z gwiazdą chińskiej gimnastyki, Panem Chenem Yibingiem, umowę o promowaniu polskiej marki w Kraju Środka.

W tym daleko-wschodnim kraju sprzedawane jest pięć wersji mleka Łaciate, wszystkie oznaczone są chińskimi znakami. Przez ostatni rok podwoiła się ilość kupowanego przez Chińczyków polskiego mleka.

Na 18 urodziny Allegro chwali się statystykami

13 grudnia 1999 roku w Poznaniu powstał serwis Allegro. Korzysta z niego 71% Polaków. Dziennie za jego pośrednictwem zakupy robi blisko 300 tysięcy osób, a 20 milionów Polaków posiada założone na serwisie konto. Przez cały okres istnienia Allegro za pośrednictwem platformy sprzedano aż 2,4 miliarda towarów. W rok bieżącym co minutę dokonywano na niej zakupu 740 przedmiotów.

Miesięcznie wpisuje się w wyszukiwarkę serwisu 1,2 miliarda zapytań, co otwiera dostęp do 70 milionów wystawianych co miesiąc produktów. 90% z nich pochodzi od profesjonalnych sprzedawców oferujących nieużywane wcześniej przedmioty.

Z Allegro korzysta podobna liczba kobiet i mężczyzn. Przeciętny Allegrowicz częściej pochodzi z małego lub średniego miasta. Produktem cieszącym się w serwisie największym zainteresowaniem jest kołdra alergiczna.

chiński rynek e-commerce

Luksemburg rusza z własną platformą e-commerce

Ministerstwo Gospodarki tego małego kraju postanowiło wspomóc rozwój rodzinnego e-handlu i założyło własną platformę e-commerce Letz’shop. Celem jej powstania jest umożliwienie małym sklepom, które nie mogły sobie wcześniej pozwolić na wdrożenie odpowiednich rozwiązań możliwości rozpoczęcia sprzedaży swoich produktów online.

Handlarze, którzy skorzystają z Letz’shop nie będą musieli uiszczać prowizji od sprzedaży. Roczna subskrypcja w wysokości 500 euro będzie jedynym kosztem, który poniosą luksemburscy sprzedawcy za możliwość skorzystania z platformy. Tylko 9% nich sprzedaje za pośrednictwem Internetu, co jest wyjątkowo słabym wynikiem jeżeli weźmie się pod uwagę, że Luksemburczycy wyjątkowo chętnie robią zakupy online.

Podobne inicjatywy w Niemczech i Szwajcarii doprowadziły do ożywienia w centrach miast. Platforma jest na razie w fazie testowej i ruszy w pierwszym kwartale 2018 roku.

chiński rynek e-commerce

Milion sprzedawców dołączyło do Amazon Marketplace w 2017 roku

Pośród miliona nowych e-sprzedawców 363 tysiące pochodzi z Europy, głównie z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Włoch, Hiszpanii i Francji. Około 400 tysięcy nowych handlarzy pochodzi ze Stanów Zjednoczonych, ponad 100 tysięcy z Indii, a niemalże 50 tysięcy z Japonii. Na platformie obecnie znajduje się ponad 5 milionów sprzedawców, przy czym duża część kont jest nieaktywnych. Tylko 31% z osób, które dołączyły do Marketplace w tym roku otrzymało przynajmniej jedną ocenę sprzedanego produktu.

rynek e-commerce

Prasówka powstaje dzięki:

Rzetelny Regulamin

Firma świadcząca kompleksowe usługi doradcze w zakresie prawa gospodarczego, prawa spółek handlowych, prawa konsumenckiego, praw autorskich oraz ochrony danych osobowych. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów z branży e-commerce, nowoczesnych technologii IT oraz prowadzących szeroko rozumianą działalność w internecie.

Rzetelną Grupę tworzą doświadczeni eksperci, radcy prawni, prawnicy oraz menedżerowie, którzy wspierają przedsiębiorców w prowadzeniu bezpiecznego e-biznesu, zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa i najlepszymi praktykami.

Rzetelna Grupa posiada w swoim portfolio sześć marek – produktów, które precyzyjnie definiują świadczone przez firmę usługi.

FreshMail

Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
pomoc@freshmail.pl

FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.

Agencja Marketing i Biznes

mail: michal@marketingibiznes.pl
telefon: 695 069 430
strona www: https://marketingibiznes.pl/agencja/

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

GetResponse

Oferty biznesowe: sales@getresponse.com

Kontakt dla mediów: marketing@getresponse.com

Do tej pory zaufało nam ponad 350 000 klientów ze 182 krajów, a platforma GetResponse dostępna jest w 21 językach. Ponad 300 naszych profesjonalistów pracuje w biurach w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Malezji, Indiach i Rosji.

Nieprzerwanie od 15 lat dostarczamy najwyższej jakości rozwiązania dla online marketerów, które umacniają pozycję przedsiębiorców i pomagają w rozwoju biznesu.

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail
 

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam