Marketing i Biznes E-commerce Czy Chińczykom uda się podbić indonezyjski rynek e-commerce? Prasówka e-commerce świat 3

Czy Chińczykom uda się podbić indonezyjski rynek e-commerce? Prasówka e-commerce świat 3

Czy Chińczykom uda się podbić indonezyjski rynek e-commerce? Prasówka e-commerce świat 3

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Czy Chińczykom uda się podbić indonezyjski rynek e-commerce?

Indonezyjski rynek e-commerce jest obecnie warty około siedmiu miliardów dolarów. Według prognoz do 2027 roku jego wartość może przekroczyć sześćdziesiąt trzy miliardy dolarów. Obecnie około 3% sprzedaży odbywa się za pośrednictwem handlu internetowego, ale według prognoz odsetek ten ma wzrosnąć do 19% przed 2027 rokiem. Młodsza generacja Indonezyjczyków oraz poprawa transportu będą głównym motorem wzrostu.

Największa chińska firma zajmująca się handlem internetowym Alibaba funkcjonuje na indonezyjskim rynku za pośrednictwem zależnej od siebie spółki Lazada. Korporacja wybudowała pięć magazynów rozsianych na terenie tego wyspiarskiego kraju, z czego największy zatrudnia niemalże trzy tysiące robotników. Korporacja cieszy się sporym sukcesem, jej indonezyjską stronę notuje miesięcznie ponad sto siedemnaście milionów wejść.

Obecnie Lazada generuje straty. Alibaba zainwestowała w przedsiębiorstwo około siedmiu miliardów dolarów. Koncern liczy, że wraz z niechybnym wzrostem indonezyjskiego rynku e-commerce jej inwestycje zwrócą się z nawiązką. Może zając to jednak trochę czasu, ponieważ kraj położony jest na wielu wyspach co sprawia, że zapewnienie odpowiedniej logistyki jest wyjątkowo trudnym zdaniem. Podróżujący po kraju towar musi przeczekać dużo czasu w zapchanych portach, które nie radzą sobie z nadmiarem paczek. Dzięki wybudowaniu magazynów w strategicznych punktach Lazda była w stanie zredukować ponoszone przez siebie koszty dostawy o 90%.

W ostatnich latach czas dostawy w Indonezji spadł z dziesięciu dni do trzech, zaś w wielkich miastach przesyłkę można otrzymać w przeciągu dwudziestu czterech godzin.

Alibaba nie jest jedyną korporacją czyhającą na indonezyjski rynek handlu internetowego. Jej główny chiński konkurent JD.com zaczął stawiać pierwsze kroki w tym kraju w 2016 roku. Także Amazon wydaje się być potencjalnie zainteresowany przejęciem indonezyjskiego e-commerce. Przed wpływem międzynarodowych korporacji bronią się rodzime firmy takie jak Blibli. Posiadana ona sieć magazynów na terenie kraju, siedem kolejnych jest planowanych.

E-commerce plajtują w Wietnamie

Wiele przedsiębiorstw zajmujących się handlem internetowym w Wietnamie popada w kłopoty finansowe. Tiki.vn, która jest jedną wiodących firm e-commerce na terenie tego kraju zanotowała ostatnio straty wynoszące czternaście milionów dolarów. W 2016 roku przedsiębiorstwo straciło zaledwie dwa miliony dolarów. Wiele lokalnych firm takich jak Lingo.vn, Deca.vn, czy Beyeu.com zostało zmuszonych do ogłoszenia upadłości.

Co powoduje trudności, z którymi borykają się wietnamskie przedsiębiorstwa inwestujące w e-commerce? Jednym z nich są problemy logistyczne. Transport towarów na terenie Wietnamu jest drogi i zjada niemalże trzy czwarte pieniędzy tamtejszych firm. Okazuje się też, że wydają one zbyt wiele na reklamy w telewizji oraz w mediach społecznościowych. Wietnamczycy lubią dotknąć dany przedmiot zanim dokonają jego zakupu, co jest poważną barierą dla tamtejszego e-commerce. Inwestorzy żądają szybkiego wzrostu, dlatego przedsiębiorstwa często sprzedają towary po cenie o 20% niższej od tej obecnie obowiązującej na rynku.

W ostatnich kilku latach liczba osób w Wietnamie kupujących za pośrednictwem e-commerce wzrosła z 0.9% do 2.7%. Co roku branża rośnie o 35%. Według jednego raportu do 2020 roku liczba kupujących za pośrednictwem sieci ma zwiększyć się do 30%.

e-commerce

Marokańska platforma e-commerce rozwija własną aplikację słuzącą do płatności

Hmizate założona została w 2011 roku i jest pierwszą firmą zajmującą się e-commerce w tym północno-afrykańskim kraju. Początkowo sprzedawała podróże, ale z czasem jej działalność rozszerzyła się i napisana we flashu witryna zaczęła oferować także możliwość zakupienia różnorodnych przedmiotów. Obecnie korzysta z jej usług ponad sześćset tysięcy konsumentów, a za jej pośrednictwem dokonano ponad milion siedemset tysięcy transakcji. 70% klientów jest stałych.

Afrykańska firma niedawno zainwestowała we własną aplikację służąca do realizowania płatności. Działa ona na zasadzie e-portfela za pomocą którego można dokonywać zakupu potrzebnych przedmiotów, bądź dokonać rezerwacji biletów. Przedsiębiorstwo liczy na zdobycie miliona użytkowników do końca roku. Aplikacja zarabia na siebie poprzez pobieranie prowizji od transakcji oraz wyświetlanie reklam. e-commerce

Eurosport inwestuje w e-commerce

Należąca do Discovery stacja specjalizująca się w prowadzeniu transmisji sportowych wystartowała z własną platformą e-commerce za pośrednictwem której fani sportu będą mogli nabyć ubrania, buty oraz przeróżne akcesoria związane ze swoimi zainteresowaniami. Dzięki wejściu w partnerstwo ze sprzedawcą SportPursuit Eurosport mógł uruchomić swoją platformę na terenie Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii.

Marki, których produkty znalazły się na platformie to między innymi Endura, GoPro, Cube oraz Columbia. Eurosport uruchomił także swoją własną markę odzieży przeznaczonej dla cyklistów. Usługa ma skupiać się szczególnie na potrzebach fanów tej dyscypliny oraz sportów zimowych.

e-commerce

Prasówka powstaje dzięki:

Rzetelny Regulamin

Firma świadcząca kompleksowe usługi doradcze w zakresie prawa gospodarczego, prawa spółek handlowych, prawa konsumenckiego, praw autorskich oraz ochrony danych osobowych. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów z branży e-commerce, nowoczesnych technologii IT oraz prowadzących szeroko rozumianą działalność w internecie.

Rzetelną Grupę tworzą doświadczeni eksperci, radcy prawni, prawnicy oraz menedżerowie, którzy wspierają przedsiębiorców w prowadzeniu bezpiecznego e-biznesu, zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa i najlepszymi praktykami.

Rzetelna Grupa posiada w swoim portfolio sześć marek – produktów, które precyzyjnie definiują świadczone przez firmę usługi.

FreshMail

Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
pomoc@freshmail.pl

FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.

Agencja Marketing i Biznes

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

GetResponse

Oferty biznesowe: sales@getresponse.com

Kontakt dla mediów: marketing@getresponse.com

Do tej pory zaufało nam ponad 350 000 klientów ze 182 krajów, a platforma GetResponse dostępna jest w 21 językach. Ponad 300 naszych profesjonalistów pracuje w biurach w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Malezji, Indiach i Rosji.

Nieprzerwanie od 15 lat dostarczamy najwyższej jakości rozwiązania dla online marketerów, które umacniają pozycję przedsiębiorców i pomagają w rozwoju biznesu.

INIS

INIS to kompleksowa obsługa kampanii reklamowych online nastawionych na efekt. Nie jesteśmy jednym z wielu pośredników. Posiadamy własne zasoby bazodanowe, system mailingowy oraz autorskie narzędzie, pozwalające na automatyczną emisję, analizę i optymalizację kampanii w czasie rzeczywistym.

Codziennie realizujemy ponad 30 mln wysyłek do osób o określonych cechach demograficznych i zainteresowaniach.

W naszej ofercie znajdziesz:

• kampanie emailingowe i display

• email retargeting, video mailing, responsive email design

• display remarketing w RTB, hiperpersonalizację, tagowanie, tracking

• geotargetowanie i targetowanie: demograficzne, behawioralne, na urządzenia mobilne

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl