Prasówka e-commerce #66 Francuska poczta testuje model subskrypcji za darmową dostawę

03.04.2018 AUTOR: Radek Borzym

E-commerce napędza Europę Środkową

Deloitte wraz z PayPalem opracowały raport zatytułowany “Nowe Tygrysy Europy”. Przeanalizowanych zostało trzynaście krajów: Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Estonia, Finlandia, Grecja, Litwa, Łotwa, Polska, Rumunia, Słowacja, Słowenia oraz Węgry. Szybko postępującą cyfryzacja oraz potencjał gospodarczy są motorem wzrostu gospodarczego tego rejonu Europy. Przez dziesięć lat wzrósł odsetek gospodarstw domowych posiadających dostęp do Internetu z 50% do 80%.

Od roku 2007 udział e-commerce w obrotach firm powiększył się trzykrotnie, zaś odsetek przedsiębiorstw przyjmujących zamówienia online zwiększył się w tym czasie aż o 81%. Jeszcze dziesięć lat temu tylko co piąty mieszkaniec regionu zamawiał towary przez Internet, teraz już 40% stało się e-konsumentami. Już 25% wszystkich zamawiających online w Europie to mieszkańcy Europy Środkowej.

Wiele środkowo-europejskich przedsiębiorstw dobrze prosperuje dzięki eksportowi swoich towarów za granicę. Dzięki niższym kosztom są w stanie konkurować z graczami rynkowymi pochodzącymi z krajów zachodnich. Przykładami takiego sukcesu mogą być węgierska firma szyjąca suknie ślubne MakanyMarta oraz Kinguin, za pośrednictwem której sprzedawane są klucze pozwalające odblokowywać gry na Steamie.

Alibaba

Pod Warszawą powstanie centrum dystrybucji GLS

GLS, czyli General Logistics Systems jest jedną z największych firm kurierskich na świecie. Właśnie uruchomiła ona swoje centrum w Wypadach leżących w powiecie pruszkowskim pod Warszawą. Powierzchnia nowego centrum liczy niemalże osiem tysięcy metrów kwadratowych, jest to największe centrum GLS na terenie naszego kraju. Firma posiada w Polsce trzydzieści trzy centra dystrybucji, ale do 2020 roku ma ich powstać prawie pięćdziesiąt.

W Wypadach wysyłanych ma być osiemdziesiąt tysięcy paczek dziennie, ale obiekt został wybudowany tak, że istnieje możliwość jego modernizacji dwukrotnie zwiększającej moc przerobową.

Alibaba

Polska znajduje się w początkowej fazie wzrostu w e-commerce

Firma badawcza Nielsen opublikowała raport zawierający informacje o handlu internetowym w naszym kraju. Zdaniem organizacji Polska jest dopiero w początkowej fazie rozwoju e-commerce.

Całkowita sprzedaż online w Polsce stanowi około 6%, a sprzedaż online kategorii produktów szybko zbywalnych to zaledwie około 1%.

Alibaba

Alibaba inwestuje w branżę gastronomiczną

Chiński rywal Amazonu był do niedawna w posiadaniu części udziałów firmy służącej do zamawiania posiłków przez Internet Ele.me. Korporacja postanowiła jednak odkupić resztę udziałów w spółce i stała się jej jedynym właścicielem.

Alibaba zakupił niemalże 60% udziałów w wycenianej na blisko dziesięć miliardów dolarów firmie. Nie wiadomo jaka była cena, za którą dokonano przejęcia. Coraz więcej młodych Chińczyków dokonuje zakupów online korzystając ze swoich smartfonów, dlatego też Alibaba widzi szansę w usłudze polegającej na dostarczaniu posiłków przez sieć. Korporacja posiada także firmę Koubei, za pomocą której możliwe jest skorzystanie ze specjalnych rabatów w wybranych restauracjach.

Założyciel Ele.me zostanie oddelegowany do roli doradcy w zakresie opracowywania nowych strategii sprzedaży detalicznej.

Alibaba

Francuska poczta testuje model subskrypcji w zamian za darmową dostawę

Francuska firma pocztowa La Poste ruszyła z usługą, w ramach której osoby, które wykupiły specjalny abonament będą mogły liczyć na darmową dostawę produktów do domu. Za rok korzystania z tej możliwości Francuzi będą musieli zapłacić trzydzieści dziewięć euro. Do końca kwietnia jest jednak promocja, osoby które do tego czasu staną się klientami usługi zaoszczędzą aż trzydzieści euro.

Subskrybenci będą mogli korzystać także z darmowych zwrotów oraz specjalnej, wyższej jakościowo obsługi klienta. Nie ma minimalnej wielkości zamówienia, od której obowiązuje darmowa dostawa. Promocja obejmuje także jedenaście serwisów należących do partnerów poczty, przy czym ich liczba ma powiększyć się do pięćdziesięciu przed świętami.

Czy pomysł Francuzów się przyjmie? Tego dowiemy się dopiero za kilka miesięcy.

Amazon dowiezie produkty spożywcze we Francji

Do końca roku osoby mieszkające we Francji i korzystające z Amazon Prime Now będą mogły zamówić do domu produkty spożywcze. Korporacja w partnerstwie ze znaną z posiadania dobrze rozwiniętego omnichannel siecią spożywczą Monoprix zamierza zawalczyć o rynek spożywczy w e-commerce.

Początkowo usługa dostępna ma być jedynie w Paryżu.

Alibaba

Prasówka powstaje dzięki:

Rzetelny Regulamin

Firma świadcząca kompleksowe usługi doradcze w zakresie prawa gospodarczego, prawa spółek handlowych, prawa konsumenckiego, praw autorskich oraz ochrony danych osobowych. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów z branży e-commerce, nowoczesnych technologii IT oraz prowadzących szeroko rozumianą działalność w internecie.

Rzetelną Grupę tworzą doświadczeni eksperci, radcy prawni, prawnicy oraz menedżerowie, którzy wspierają przedsiębiorców w prowadzeniu bezpiecznego e-biznesu, zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa i najlepszymi praktykami.

Rzetelna Grupa posiada w swoim portfolio sześć marek – produktów, które precyzyjnie definiują świadczone przez firmę usługi.

FreshMail

Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
pomoc@freshmail.pl

FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.

Agencja Marketing i Biznes

mail: michal@marketingibiznes.pl
telefon: 695 069 430
strona www: https://marketingibiznes.pl/agencja/

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

GetResponse

Oferty biznesowe: sales@getresponse.com

Kontakt dla mediów: marketing@getresponse.com

Do tej pory zaufało nam ponad 350 000 klientów ze 182 krajów, a platforma GetResponse dostępna jest w 21 językach. Ponad 300 naszych profesjonalistów pracuje w biurach w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Malezji, Indiach i Rosji.

Nieprzerwanie od 15 lat dostarczamy najwyższej jakości rozwiązania dla online marketerów, które umacniają pozycję przedsiębiorców i pomagają w rozwoju biznesu.

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail