BLOG FIRMOWY – FORTECA DZIAŁAŃ SEO

27.05.2016 AUTOR: Anna Pigula

Przemyślany i rzeczowy blog firmowy to istna skarbnica marketingowych korzyści. Pozytywny wizerunek firmy, budowanie świadomości marki czy kreowanie pozycji eksperta – by wymienić najważniejsze zdeponowane tam skarby. Blog biznesowy jest również prawdziwą fortecą działań SEO. Dzięki niemu zyskujesz arsenał w postaci nowych linków, świeżego contentu i zwiększonego potencjału fraz. Z takim uzbrojeniem znacznie łatwiej toczyć bój o wysokie pozycje w wyszukiwarce Google.

Linki

Tworząc artykuły atrakcyjne dla użytkowników, czyli takie, które stanowią odpowiedzi na ich pytania, dają im wskazówki, pomagają rozwiązać problemy – zyskujesz odnośniki. Użytkownicy chętnie dzielą się interesującą ich treścią na innych stronach, udostępniają ją w social media i komentują na forach. Kolejną szansą na pozyskanie linków jest dodanie bloga do branżowych katalogów. Zdobywając nowe odnośniki zewnętrzne, nie zapominaj jednak o linkowaniu wewnątrz serwisu, ponieważ jest ono fundamentem optymalizacji witryny. Jeśli Twój blog znajduje się na innej domenie niż strona, nie przeocz także linkowania pomiędzy nimi.

Z blogiem posiadającym naturalne odnośniki zewnętrzne, które są solidne linkowanie wewnętrzne, dużo łatwiej będzie Ci pokonać branżowych konkurentów w wyszukiwarce. Szczególnie, że wiele firm wciąż stroni od zakładania bloga firmowego, opierając swoje działania w Internecie jedynie na wizytówkowej stronie internetowej i profilach w social media.

Długi ogon

Przemyślana optymalizacja artykułów pozwoli Ci na stworzenie dużego zasobu fraz z tzw. długiego ogona, np. „jak dobrać rozmiar dywanu” czy „jak dobrać wielkość dywanu do pokoju”. Dzięki temu na Twój blog trafią użytkownicy zainteresowani konkretną tematyką. Bardziej rozbudowane i precyzyjne hasła zazwyczaj szybko trafiają do małej, ale za to ściśle określonej grupy docelowej. Tworzenie treści promujących takie wyrażenia, wraz z pozycjonowaniem na standardowe słowa kluczowe, to najlepsze z możliwych rozwiązań.

blog firmowy

Źródło: google.pl

Niszowe frazy

Niszowe frazy mogą, ale nie muszą, zaliczać się do słów z długiego ogona. Często nie są one rozbudowane, np. nazwy modeli produktów, specjalistyczne usługi. Wysoce wyspecjalizowane hasła generują ruch na stronie, a co ważne – łatwo je wypromować, ponieważ są mniej konkurencyjne niż oblegane w danej branży wyrażenia. Jak wykorzystać ten potencjał? Zbuduj obszerną bazę szczegółowych słów kluczowych i publikuj treści traktujące o tych zagadnieniach, np. poradniki, instrukcje czy samouczki.

Nowy content

Google docenia świeże i często aktualizowane treści. Pamiętaj o systematyczności. Nie oznacza to, że musisz publikować kilka wpisów tygodniowo. Wystarczy, że nowe artykuły będą pojawiać się dwa, trzy razy w miesiącu. Ważna jest jednak cykliczność. Dzięki niej przyzwyczaisz swoich odbiorców do regularności, a oni z chęcią będą powracać do Twojego serwisu.

Nie tylko teksty

Oprócz klasycznych tekstów, na blogu firmowym możesz zamieszczać infografiki, videocase study. Taki content jest niebywale atrakcyjny dla odbiorców, jednocześnie więc chętnie przez nich udostępniany. Nietuzinkowe treści odpowiadają na potrzeby czytelników, a Ty wzmacniasz wiarygodność swojego serwisu w oczach wyszukiwarki.

Zwiększony ruch na stronie

Istnieje kilka możliwości lokalizacji bloga firmowego. Pierwszą z nich jest blog w strukturze Twojego serwisu. Takie rozwiązanie spowoduje, że strona firmowa będzie widoczna w wyszukiwarce na wiele słów kluczowych powiązanych z contentem zamieszczanym na blogu. Najczęściej są to rozbudowane frazy ze wspomnianego już długiego ogona. Wejścia z takich zapytań przełożą się na zwiększony ruch na stronie.

Kolejną opcją jest blog na subdomenie. Jeśli będą do niej prowadzić wartościowe odnośniki, przełoży się to na dobrą pozycję strony firmowej, a co za tym idzie, prawdopodobnie także na ruch na niej.

Ostatnim rozwiązaniem jest założenie bloga na osobnej domenie. W takim wypadku, bez dodatkowych działań, ruch i odnośniki nie przełożą się na pozycje serwisu firmowego.

Budowanie autorytetu serwisu  

Kilkanaście lat temu autorytet strony oceniany był na podstawie odnośników prowadzących do danego serwisu. Z czasem algorytmy Google uległy przekształceniu i obecnie wartość danego serwisu określana jest w oparciu o paręset czynników. W zajęciu czołowego miejsca w wynikach wyszukiwania niebywale pomocny jest autorytet strony. Jednym ze sposobów na jego zbudowanie jest stworzenie firmowego bloga. Ten, bogaty w wartościowe treści, komentowany i linkowany przez czytelników będzie świetnym narzędziem wspierającym działania SEO, a co za tym idzie również Twój biznes.

Blog firmowy to bardzo ważny przyczółek w marketingowym boju. Ułatwia zdobywanie naturalnych linków, zwiększa ruch w serwisie, pozwala na pozycjonowanie rozbudowanych i niszowych fraz. Publikując systematycznie treści, tworząc wartościowe dla użytkownika wpisy, tutoriale i video, podnosisz wiarygodność serwisu nie tylko w oczach internautów, ale także wyszukiwarki. Blog sprawdzi się niemal w każdej branży, a te dziedziny biznesu, gdzie nie da się go użyć jako narzędzia marketingu można policzyć na palcach jednej ręki. W boju o dobre pozycje w wyszukiwarce, wykorzystaj możliwości, jakie daje blog firmowy – prawdziwa forteca działań SEO.

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/content-marketing/prowadzenie-bloga-firmowego

Pozyskiwanie leadów za sprawą content marketingu

W Internecie sprzedasz wszystko – Barbara Stawarz (Content King)

 

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail