Przemyślany i rzeczowy blog firmowy to istna skarbnica marketingowych korzyści. Pozytywny wizerunek firmy, budowanie świadomości marki czy kreowanie pozycji eksperta – by wymienić najważniejsze zdeponowane tam skarby. Blog biznesowy jest również prawdziwą fortecą działań SEO. Dzięki niemu zyskujesz arsenał w postaci nowych linków, świeżego contentu i zwiększonego potencjału fraz. Z takim uzbrojeniem znacznie łatwiej toczyć bój o wysokie pozycje w wyszukiwarce Google.
Linki
Tworząc artykuły atrakcyjne dla użytkowników, czyli takie, które stanowią odpowiedzi na ich pytania, dają im wskazówki, pomagają rozwiązać problemy – zyskujesz odnośniki. Użytkownicy chętnie dzielą się interesującą ich treścią na innych stronach, udostępniają ją w social media i komentują na forach. Kolejną szansą na pozyskanie linków jest dodanie bloga do branżowych katalogów. Zdobywając nowe odnośniki zewnętrzne, nie zapominaj jednak o linkowaniu wewnątrz serwisu, ponieważ jest ono fundamentem optymalizacji witryny. Jeśli Twój blog znajduje się na innej domenie niż strona, nie przeocz także linkowania pomiędzy nimi.
Z blogiem posiadającym naturalne odnośniki zewnętrzne, które są solidne linkowanie wewnętrzne, dużo łatwiej będzie Ci pokonać branżowych konkurentów w wyszukiwarce. Szczególnie, że wiele firm wciąż stroni od zakładania bloga firmowego, opierając swoje działania w Internecie jedynie na wizytówkowej stronie internetowej i profilach w social media.
Długi ogon
Przemyślana optymalizacja artykułów pozwoli Ci na stworzenie dużego zasobu fraz z tzw. długiego ogona, np. „jak dobrać rozmiar dywanu” czy „jak dobrać wielkość dywanu do pokoju”. Dzięki temu na Twój blog trafią użytkownicy zainteresowani konkretną tematyką. Bardziej rozbudowane i precyzyjne hasła zazwyczaj szybko trafiają do małej, ale za to ściśle określonej grupy docelowej. Tworzenie treści promujących takie wyrażenia, wraz z pozycjonowaniem na standardowe słowa kluczowe, to najlepsze z możliwych rozwiązań.
Źródło: google.pl
Niszowe frazy
Niszowe frazy mogą, ale nie muszą, zaliczać się do słów z długiego ogona. Często nie są one rozbudowane, np. nazwy modeli produktów, specjalistyczne usługi. Wysoce wyspecjalizowane hasła generują ruch na stronie, a co ważne – łatwo je wypromować, ponieważ są mniej konkurencyjne niż oblegane w danej branży wyrażenia. Jak wykorzystać ten potencjał? Zbuduj obszerną bazę szczegółowych słów kluczowych i publikuj treści traktujące o tych zagadnieniach, np. poradniki, instrukcje czy samouczki.
Nowy content
Google docenia świeże i często aktualizowane treści. Pamiętaj o systematyczności. Nie oznacza to, że musisz publikować kilka wpisów tygodniowo. Wystarczy, że nowe artykuły będą pojawiać się dwa, trzy razy w miesiącu. Ważna jest jednak cykliczność. Dzięki niej przyzwyczaisz swoich odbiorców do regularności, a oni z chęcią będą powracać do Twojego serwisu.
Nie tylko teksty
Oprócz klasycznych tekstów, na blogu firmowym możesz zamieszczać infografiki, video i case study. Taki content jest niebywale atrakcyjny dla odbiorców, jednocześnie więc chętnie przez nich udostępniany. Nietuzinkowe treści odpowiadają na potrzeby czytelników, a Ty wzmacniasz wiarygodność swojego serwisu w oczach wyszukiwarki.
Zwiększony ruch na stronie
Istnieje kilka możliwości lokalizacji bloga firmowego. Pierwszą z nich jest blog w strukturze Twojego serwisu. Takie rozwiązanie spowoduje, że strona firmowa będzie widoczna w wyszukiwarce na wiele słów kluczowych powiązanych z contentem zamieszczanym na blogu. Najczęściej są to rozbudowane frazy ze wspomnianego już długiego ogona. Wejścia z takich zapytań przełożą się na zwiększony ruch na stronie.
Kolejną opcją jest blog na subdomenie. Jeśli będą do niej prowadzić wartościowe odnośniki, przełoży się to na dobrą pozycję strony firmowej, a co za tym idzie, prawdopodobnie także na ruch na niej.
Ostatnim rozwiązaniem jest założenie bloga na osobnej domenie. W takim wypadku, bez dodatkowych działań, ruch i odnośniki nie przełożą się na pozycje serwisu firmowego.
Budowanie autorytetu serwisu
Kilkanaście lat temu autorytet strony oceniany był na podstawie odnośników prowadzących do danego serwisu. Z czasem algorytmy Google uległy przekształceniu i obecnie wartość danego serwisu określana jest w oparciu o paręset czynników. W zajęciu czołowego miejsca w wynikach wyszukiwania niebywale pomocny jest autorytet strony. Jednym ze sposobów na jego zbudowanie jest stworzenie firmowego bloga. Ten, bogaty w wartościowe treści, komentowany i linkowany przez czytelników będzie świetnym narzędziem wspierającym działania SEO, a co za tym idzie również Twój biznes.
Blog firmowy to bardzo ważny przyczółek w marketingowym boju. Ułatwia zdobywanie naturalnych linków, zwiększa ruch w serwisie, pozwala na pozycjonowanie rozbudowanych i niszowych fraz. Publikując systematycznie treści, tworząc wartościowe dla użytkownika wpisy, tutoriale i video, podnosisz wiarygodność serwisu nie tylko w oczach internautów, ale także wyszukiwarki. Blog sprawdzi się niemal w każdej branży, a te dziedziny biznesu, gdzie nie da się go użyć jako narzędzia marketingu można policzyć na palcach jednej ręki. W boju o dobre pozycje w wyszukiwarce, wykorzystaj możliwości, jakie daje blog firmowy – prawdziwa forteca działań SEO.
Zostaw komentarz