Marketing i Biznes Biznes Spotbrowser: automatyzujemy wirtualne spacery i zmieniamy je w narzędzia komunikacji

Spotbrowser: automatyzujemy wirtualne spacery i zmieniamy je w narzędzia komunikacji

Na przestrzeni 2 lat spółka Spotbrowser odnotowała rekordowe wzrosty przychodów, dzięki udostępnieniu nowych narzędzi do prezentacji nieruchomości online. Rok 2022 zapowiada się równie obiecująco! Firma właśnie otrzymała 1 mln zł na rozwój i stworzenie innowacyjnego narzędzia, które wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji. Czy jego wdrożenie ma szansę zmienić oblicze rynku nieruchomości?

Spotbrowser: automatyzujemy wirtualne spacery i zmieniamy je w narzędzia komunikacji

Źródło: Unsplash/Nicolas Solerieu

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Kiedy Spotbrowser pojawił się na rynku i co oferuje klientom?

Mirosław Chudy, CEO w Spotbrowser: Oficjalnie na rynek weszliśmy w kwietniu 2019 roku. Produkt jest przeznaczony dla branży nieruchomości, w szczególności dla pośredników nieruchomości, osób oraz firm zajmujących się najmem, a także dla deweloperów. Umożliwia on użytkownikowi stworzenie i opublikowanie wirtualnego spaceru połączonego z opcją chatu online oraz prezentacją.  Dodatkowe możliwości przedstawienia nieruchomości oraz komunikacji sprawiają, że jest to jedyne tego typu narzędzie na świecie. Dzięki narzędziu, jakim jest chat na stronie, wirtualny spacer to nie tylko rozwiązanie do prezentacji nieruchomości, ale przede wszystkim kanał komunikacji do obsługi klientów online.

Jakie były najważniejsze wyzwania, z którymi spółka Spotbrowser mierzyła się w 2021 r.?

Arkadiusz Stencel, CTO w Spotbrowser: 2021 był dla nas kolejnym rokiem intensywnego wzrostu. Aby utrzymać ten trend, wyznaczyliśmy kilka celów. Po pierwsze, postawiliśmy na budowanie partnerstw strategicznych. Zostaliśmy Partnerem Portalu Otodom – wspólnymi siłami staramy się kompleksowo obsługiwać agentów, aby w jak najłatwiejszy sposób mogli oni korzystać z wirtualnych spacerów. Staliśmy się też partnerami kolejnych stowarzyszeń pośredników w obrocie nieruchomościami. Po drugie, staraliśmy się znaleźć Inwestora, ponieważ planowaliśmy w 2022 r. znacząco rozwinąć nasz produkt oraz wejść na rynki zagraniczne.

Czy pojawienie się pandemii przełożyło się na wzrost zainteresowania wirtualnymi spacerami po nieruchomościach?

MC: Pandemia przyspieszyła to, co obserwowaliśmy od dłuższego czasu w branży. Branża nieruchomości jest jedną z niewielu, które nie przeszły jeszcze transformacji technologicznej. Pojawienie się COVID-19 wymusiło więc na pośrednikach i klientach poszukiwanie nowych rozwiązań oraz zmianę swoich przyzwyczajeń przy obsłudze klientów. W 2020 r. zanotowaliśmy wzrost przychodów na poziomie 700% względem 2019, a w 2021 ok. 100% względem 2020.

Niedawno Spotbrowser otrzymał od funduszu Czysta3.VC milion zł na rozwój i wdrożenie narzędzia ułatwiającego tworzenie wirtualnych spacerów. Czym w praktyce wyróżni się to narzędzie i dlaczego jego stworzenie jest takie kosztowne?

AS: Dzięki wsparciu Funduszu zbudowaliśmy zespół składający się z ekspertów od sztucznej inteligencji, specjalistów od machine learning oraz doświadczonych programistów. Naszym celem jest zaprezentowanie aplikacji, która zautomatyzuje proces tworzenia wirtualnych spacerów. To pozwoli zminimalizować zaangażowanie człowieka w przebieg całego procesu, ponieważ algorytmy sztucznej inteligencji go w tym wyręczą.

MC: Dzięki bardzo bliskiej współpracy z pośrednikami rozumiemy, na czym polega ich codzienność i wiemy, że czas jest dla nich najważniejszą wartością. Dlatego jakiekolwiek rozwiązanie musi być intuicyjne i powinno angażować jak najmniej ich cennego czasu.

Co przekonało inwestorów do przeznaczenia środków na rozwój nowego narzędzia?

Szymon Janiak, Co-founder funduszu Czysta3.VC: Pomimo trudności spowodowanych pandemią, rynek nieruchomości ma się dobrze i stale się rozwija. Chętnych na lokale mieszkalne nie brakuje, a popyt rodzi rozwiązania, które umożliwiają efektywne zaspokojenie oczekiwań klientów. Uważamy, że projekt, nad którym pracuje Spotbrowser, docenią deweloperzy oraz pośrednicy w handlu nieruchomościami. To przekonało nas do wsparcia dalszego rozwoju spółki.

Czy przewidujecie wykorzystanie nowego narzędzia tylko w branży nieruchomości, czy również w innych obszarach działalności?

MC: Koncentrujemy się wyłącznie na branży nieruchomości.

Jakie są dalsze plany rozwoju spółki i cele na rok 2022?

MC: Chcemy dopracować nasz produkt oraz stworzyć aplikację, o której już wcześniej wspomniałem. Natomiast naszym celem biznesowym jest pojawianie się na kolejnych rynkach zagranicznych. Najprawdopodobniej w połowie roku 2022 będziemy już dostępni w kilku krajach, co pójdzie w parze ze stworzeniem nowych wersji językowych.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl