Rozwój nowych technologii i rosnąca popularność e-commerce sprawiły, że branża retail stoi przed dużym wyzwaniem. Tradycyjny kanał sprzedaży nie jest jednak zagrożony. Zdaniem ekspertów Forbis Group odpowiednio zaprojektowany salon ma znaczący wpływ na decyzje zakupowe klientów, nawet te podejmowane podczas odwiedzin e-sklepu.
Polacy przekonują się do sklepów internetowych. Według danych CBOS zakupy w Internecie robi już połowa społeczeństwa. Są wygodne, szybkie, i co ważne, często tańsze od zakupów w stacjonarnych sklepach. Tyle z punktu widzenia konsumenta. E-commerce staje się także jednym z kluczowych kanałów sprzedaży dla producentów. W przypadku marek odzieżowych e-sklepy są odpowiedzią na rosnące oczekiwania konsumentów.
– Rośnie świadomość klientów, a tym samym ich wymagania wobec sprzedawców. Chcą wybierać i zamawiać zakupy przez Internet i odbierać je w butiku. Podczas wizyty w sklepie często weryfikują w sieci opinie o danym produkcie i marce. – mówi Marcin Powierza, Dyrektor Zarządzający Forbis Group.
Z tego powodu coraz więcej firm uruchamia kolejne kanały komunikacji z klientem i usprawnia procesy zakupowe przez wykorzystanie urządzeń mobilnych i Internetu w tradycyjnych punktach sprzedaży. Klienci mogą już korzystać w butikach z darmowego Wi-Fi, czy wyszukiwać produkty na specjalnie do tego przeznaczonych tabletach, przymierzać stroje przed wirtualnym lustrem.
Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.
Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:
Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę
Zawsze na kluczowych pozycjach
Zawsze opłacalna biznesowo
Dynamiczny rozwój sprzedaży internetowej ma także znaczący wpływ na strategię sprzedaży w kanale tradycyjnym. Marki chcąc „wyciągnąć” konsumentów sprzed komputera, uatrakcyjniają otoczenie zakupów, a to z kolei napędza rozwój powierzchni handlowych.
– Nie należy zapominać, że obecność marki w centrum handlowym silnie wpływa na budowę wizerunku wśród potencjalnych klientów. W Polsce blisko 80 proc. sprzedaży detalicznej jest generowane właśnie w galeriach handlowych. Centrum handlowe można porównać do portalu społecznościowego. Jeśli cię w nim nie ma, nie istniejesz w świadomości konsumenta – wyjaśnia Mateusz Laskowski, Dyrektor Operacyjny Forbis Group.
W sytuacji, gdy kanał online staje się coraz ważniejszym elementem całej struktury sprzedaży, rola tradycyjnego salonu ewoluuje. Jego znaczenie tkwi w sile przekazu, jaki niesie potencjalnym klientom jako wizytówka marki. W przeciwieństwie do zakupów internetowych, te tradycyjne charakteryzuje aspekt emocjonalny. Ludzie kupują pod wpływem impulsu. Często właśnie to pierwsze spotkanie z marką, do którego dochodzi po wejściu do sklepu, decyduje o tym, czy klient jeszcze do niego wróci. We wnętrzu salonu sprzedaży marka tworzy własny świat, który obrazuje filozofię firmy i reprezentowane przez nią wartości. Można wręcz pokusić się o tezę, że o przywiązaniu klienta do marki przesądza wizyta w sklepie stacjonarnym, a zakupy w sklepie internetowym są kolejnym etapem budowania relacji z już poznaną marką.
Marcin Powierza – Absolwent ekonomii i stosunków międzynarodowych w SGH oraz absolwent studiów podyplomowych Executive MBA Academy. Ukończył program Management w kanadyjskim ICAN Institute. Pasjonat architektury XXI wieku oraz zastosowania w niej najnowszych technologii IT.
Zostaw komentarz