Marketing i Biznes Biznes Najsłynniejsze jabłko świata, czyli historia sukcesu firmy Apple

Najsłynniejsze jabłko świata, czyli historia sukcesu firmy Apple

Najsłynniejsze jabłko świata, czyli historia sukcesu firmy Apple

Prowadzisz firmę? Ucz się od najlepszych w branży i weź udział w najbardziej przedsiębiorczej konferencji w Polsce, Founders Mind 🧠

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Firma Apple zmieniła oblicze sprzętów elektronicznych

Firmy Apple nie trzeba nikomu przedstawiać – słynne jabłko cieszy się renomą na całym świecie. Produkty takie jak Mac, iPad czy iPhone całkowicie odmieniły oblicze sprzętów elektronicznych, łącząc w sobie zarówno wysoką jakość, jak i niepowtarzalny, estetyczny design. Dzisiaj Apple wyznacza standardy dla czołowych producentów sprzętu, zaś wartość samej korporacji w maju tego roku przekroczyła 800 miliardów dolarów. Marka Apple to historia, która pisze się tak naprawdę cały czas.

źródło: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Wartosc-Apple-a-przekroczyla-800-mld-dolarow-7516157.html

Kto jest założycielem firmy Apple? 

Historia firmy Apple’a zaczęła się w latach 70. ubiegłego wieku, kiedy Steven WozniakSteve Jobs zaczęli pracować w jednej firmie. Dwoje entuzjastów nowych technologii szybko znalazło nić porozumienia – tak narodził się projekt pierwszego komputera o nazwie Apple I. Warto zaznaczyć, że komputery były wówczas dostępne jedynie dla naukowców oraz urzędników. Wspólnicy szybko dostrzegli potencjał branży i postanowili go wykorzystać, zajmując się sprzedażą komputerów dla każdego. Pierwszy produkt Apple’a niczym nie przypominał obecnych urządzeń, jednak w odróżnieniu do ówcześnie sprzedawanych sprzętów, był gotową całością. Początki Applew branży nie były jednak proste – aby uzbierać pieniądze na rozwój biznesu, Jobs i Wozniak musieli wyprzedawać swoje gadżety. W międzyczasie do biznesmenów dołączył Ronald Wayne, odpowiedzialny za stworzenie najsłynniejszego jabłka na świecie – znaku firmowego Apple. Niestety, po dwóch tygodniach współpracy sprzedał swoje 10% udziałów za niespełna 800 dolarów. Zaledwie sześć lat później wartość jego akcji wzrosła do 1,5 miliarda dolarów.

Inwestor

Gdy pierwsze komputery znalazły swoich właścicieli, spółka zaczęła szukać inwestora, który byłby w stanie zapewnić im fundusze na rozwój kolejnego projektu. Poznali wówczas Mike’a Markkulę, który wsparł ich kwotą 250 tys. dolarów, stając się przy tym trzecim udziałowcem w firmie. Produkty oferowane przez Apple stawały się coraz bardziej zaawansowane. W 1977 roku zaprezentowano innowacyjny komputer w plastikowej obudowie, wyświetlający kolorową grafikę. Rozpoznawalność firma Apple zyskała dopiero w 1984 roku, gdy do sprzedaży trafił Macintosh. Niestety, mimo dużych nakładów finansowych przeznaczonych na reklamę, produkt nie sprzedawał się dobrze. Prawdziwy sukces Apple odnotowało dopiero w 1998 roku, wprowadzając na rynek iMaca – komputer osobisty bez stacji dyskietek, za to z estetycznym designem. Od tej pory firma notuje coraz wyższe zyski. Powstaje iBook, iPod oraz dedykowane oprogramowanie iTunes – innowacyjne produkty, które nie tylko świetnie się sprzedają, lecz także powoli monopolizują rynek. Ukoronowaniem sukcesu stały się projekty iPhone’a, iPada oraz MacBooka, flagowych urządzeń Apple’a. Obecnie w ofercie firmy znajdują się także produkty takie jak iWatch oraz dedykowane systemy i platformy, spośród których wyróżnić można m. in. iOS, tvOS czy iCloud. Kluczem do sukcesu firmy była bez wątpienia polityka Jobsa, zakładająca tworzenie innowacyjnych, funkcyjnych, prostych w obsłudze i niezwykle estetycznych produktów.

Sukces firmy

Sukces firmy potwierdzają również jej wyniki finansowe. Jak podaje  pierwszym kwartale 2017 roku przychód firmy wyniósł 52,9 mld dolarów, zaś zysk – 11 mld dolarów, co daje po 4% więcej w stosunku do tego samego okresu w zeszłym roku. Na świecie działa obecnie 495 punktów Apple, zaś w samych Stanach Zjednoczonych spółka utrzymuje 2 miliony etatów. Co więcej, Apple posiada obecnie 256 miliardów dolarów w gotówce i papierach wartościowych, natomiast liczba osób subskrybujących usługi firmy przekracza 160 milionów. Nie należy jednak zapominać, że sukces giganta to także wielkie kwoty przeznaczone na reklamę i product placement. Nieustanna obecność Apple’a w mediach sprawiła, że w oczach wielu produkty tej marki stały się nie tylko wyznacznikiem jakości i luksusu, lecz także sprzętem must-have.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl