Marketing i Biznes: Co stanowiło inspirację do powstania Twojego biznesu? Czy od zawsze chciałaś związać swoją przyszłość z rynkiem beauty?
Klaudia Duszyńska: Moja osobista potrzeba posiadania długich i gęstych włosów stała się inspiracją do stworzenia miejsca, wyspecjalizowanego w przedłużaniu i zagęszczeniu włosów, jakiego w Polsce nigdy nie było. Strasznie ubolewałam nad brakiem profesjonalnych miejsc z przedłużaniem włosów, testowałam wiele salonów i zawsze efekt był niezadowalający. Zanim ruszyłam z włosowym biznesem, zrobiłam duży reaserch na rynku zagranicznym, zaczęłam się szkolić pod okiem mistrzów na Białorusi i Ukrainie, gdzie kult piękna oraz włosów był na bardzo wysokim poziomie. Metody, jakie poznałam, przekształciłam na jedną własną, która do tej pory jest wiodącą metodą przedłużania włosów w sieci salonów Hollywood Hair, która powstała 7 lat temu.
Przed otwarciem Hollywood Hair prowadziłam firmę odzieżową, więc można powiedzieć, że poniekąd od zawsze działałam na rynku beauty. W końcu ubrania też potrafią nas upiększać i dodawać pewności siebie.
Prowadzisz biznes? Dołącz do nieformalnych spotkań dla przedsiębiorców Founders Beer
W ciągu siedmiu lat Wasz zespół z dwóch osób rozrósł się do blisko 100 pracowników. To imponująca skala! Co dla Ciebie jako CEO było największym wyzwaniem w tak radykalnym wzroście Twojej firmy?
Współpracujemy z ponad stoma specjalistami w Polsce i Hiszpanii. Ta skala jest ogromna, mając też na uwadze rotacje i zmiany w kadrach, co jest nieodłącznym elementem prowadzenia biznesu. Największym wyzwaniem jak dotąd jest ciągła rekrutacja, a przy tym zachowanie najwyższej jakości wykonywanych usług. Dzięki profesjonalnemu systemowi szkoleń, jakie prowadzimy w Hollywood Hair, każdy nowy pracownik przed podjęciem pracy, zdobywa u nas wiedzę, jakiej nie nauczy się w żadnej szkole czy na innych szkoleniach. Stworzyliśmy nowy zawód specjalisty przedłużania włosów, który rozwija się na rynku, a nasza marka jest jego pionierem.
Hollywood Hair stało się wiodącym salonem przedłużania włosów w Polsce. Niedawno otwarliście dziesiąty salon działający pod szyldem marki. Czy możesz powiedzieć coś więcej o nowej destynacji?
Jesteśmy marką posiadającą sieć salonów, staramy się pozytywnie zaskakiwać nasze klientki. Otwieramy kolejne lokalizacje, aby dać możliwość korzystania z naszych usług na jak najszerszym obszarze w Polsce. Dziesiąta lokalizacja, czyli Szczecin była wyjątkowym jubileuszowym salonem, najdalej oddalonym od naszej głównej siedziby w Warszawie, ale też kierunkiem dającym nam nowe możliwości pozyskiwania klientów na rynku niemieckim.
Salon Hollywood Hair w Szczecinie
Samo otwarcie spotkało się z ogromnym entuzjazmem Szczecinianek, które od teraz nie muszą dojeżdżać do naszych salonów w innych miastach, a nowe klientki, które zawsze chciały skorzystać z naszych usług, nareszcie mają taką możliwość. Dodatkowo wraz z jubileuszową lokalizacją, daliśmy klientkom nową możliwość w postaci płatności ratalnej we wszystkich salonach Hollywood Hair. Potrzeby i sugestie klientek są dla nas priorytetem, reagujemy na nie i staramy się je spełniać. Im więcej marzeń naszych klientek spełnimy, tym większa nasza radość.
Jak wygląda Wasza kadra managerska? Za co odpowiadają w firmie poszczególne obszary?
Nasze centrum dowodzenia i główne biuro sieci znajduje się w Warszawie. To stąd zarządzamy wszystkimi salonami Hollywood Hair. W samym biurze mamy kilku managerów, którzy trzymają piecze nad prawidłowym i sprawnym działaniem firmy. Każdy salon Hollywood Hair ma również dedykowanego managera, który zarządza określoną placówką.
W naszym biurze mamy działy HR, kontaktu z klientem, rekrutacji, Social-Media, e-commerce oraz finansowy.
Warto wspomnieć, że Hollywood Hair to nie tylko sieć salonów, ale także jedyna marka przedłużania włosów z własnymi produktami do nich i do skóry głowy. Posiadamy w swojej ofercie szeroką gamę produktów do włosów, ale również akcesoria, takie jak: lokówki, prostownice, suszarki. Wprowadziliśmy również wysokiej jakości suplementy, a nasz e-commerce cały czas prężnie się rozwija pod okiem kadry managerskiej.
Klaudia Duszyńska z własną linią kosmetyków Hollywood Hair
W jaki sposób planujecie swoją promocję i marketing? Często nawiązujecie współprace z influencerami oraz gwiazdami showbiznesu. Czy uważasz, że promocja marki w świecie digital jest wciąż wyzwaniem?
Marka od samego początku rozwijała się w sposób organiczny. Pokazywaliśmy naszą pracę w social mediach od a do z – bardzo transparentnie, co dla wielu naszych klientek było zupełną nowością. To właśnie tym wyróżniliśmy się na rynku. Klientki doceniły nie tylko naszą metodę przedłużania włosów, ale również szczery i jasny przekaz.
Jeśli chodzi o influencerów i gwiazdy, warto podkreślić, że sami się do nas zgłaszają. Nie są to nigdy płatne czy reklamowe współprace. Takie akcje nie są z reguły zaplanowane. Po prostu osoby związane ze światem show-biznesu same wyrażają chęć skorzystania z naszych usług.
Staramy się podążać za trendami na rynku, lecz również wyznaczamy swoje. Nasz dział Social Media ze starannością planuje kampanie oraz przekaz do naszych odbiorców. W mojej ocenie promocja biznesu z wykorzystaniem mediów społecznościowych jest dziś bardzo ważna. Technologia zdominowała cały współczesny świat, ale przy okazji dała nam sporo możliwości, jak wspomniane social media, które dobrze wykorzystane są w stanie wspierać nasz biznes w rozwoju i pozyskiwaniu nowych klientów.
Twój profil na Instagramie obserwuje blisko 400 tysięcy followersów – to bardzo dużo. Czy można zatem powiedzieć, że personal branding to jeden z fundamentów dobrej promocji biznesu w sieci?
Zdecydowanie tak. Uważam, że poprzez własny przekaz i autentyczność można również promować swój biznes. Wraz z popularnością marki rosła również moja na Instagramie. Staram się uświadamiać kobiety, że przedłużanie włosów to coś naturalnego i może wyleczyć wiele kompleksów. Przedłużanie włosów, przestało się kojarzyć z czymś sztucznym i również kobiety biznesu nie boją się tym chwalić. Pokazuje również, że zadbany wygląd może iść w parze z życiem rodzinnym i biznesowym.
Bycie mamą i jednocześnie prezeską tak dużej firmy to nie lada wyzwanie. W jaki sposób udaje Ci się na co dzień pogodzić te dwie role?
Nie ukrywam, że w pierwszych latach działalności nie było łatwo. Często pracowałam do późna, wszystko chciałam robić sama. Po latach udało mi się zbudować prężny zespół, w którym każdy odpowiada za dany dział, a ja nie jestem od wszystkiego. Rodzina jest dla mnie najważniejsza i cieszę się, że mogę jej poświęcać coraz więcej mojego czasu.
Prowadzisz biznes? Dołącz do nieformalnych spotkań dla przedsiębiorców Founders Beer
Gdybyś miała podzielić się 5 wskazówkami z młodymi przedsiębiorcami, w jaki sposób należy budować własną markę, to jak one by brzmiały?
Myślę, że podstawą sukcesu w biznesie jest jasno i konkretnie wyznaczony cel. Jeśli go mamy, systematyczność i upór w dążeniu do niego, wkrótce przyniesie efekty. Autentyczność, również jest kluczem do sukcesu, dlatego uważam, że dobrze jest pokazywać i mówić o swoim biznesie od strony podwórka, dać się ludziom poznać przez kanały social media, których posiadanie jest obecnie koniecznością. Komunikacja z klientami musi być transparentna i szczera. Na koniec dodałabym rozwój, aby cały czas podnosić swoje kompetencje, uczyć się, poznawać nowe, a także nie stać w miejscu w rozwoju swojego biznesu.
-
Wyznaczony Cel
-
Systematyczność
-
Autentyczność
-
Social Media
-
Rozwój
Jak Twoim zdaniem wygląda obecna sytuacja na rynku przedłużania włosów w Polsce? Czy nasycenie konkurencji jest duże?
Kiedy otwierałam pierwszy salon Hollywood Hair, rynek przedłużania włosów w Polsce nie istniał. Dzięki temu, że zaczęliśmy propagować tę dziedzinę, przedłużanie włosów stało się popularne i zaczęło być dostępne w coraz większej liczbie miejsc. Na ten moment istnieje wiele salonów, gdzie można wykonać zabieg, lecz są to pojedyncze jednostki, których nie mogłabym nazwać konkurencją. Zatem nasycenie konkurencji w Polsce jest na niskim poziomie.
Jakie są Twoje przyszłościowe plany związane z rozwojem Hollywood Hair?
Przyszłość to dalsza ekspansja, zarówno w Polsce, jak i za granicą. W bliższej przyszłości planujemy otworzyć jeszcze cztery kolejne lokalizacje. Już we wrześniu zaprosimy klientki do nowych salonów w Lublinie i w Łodzi. Pracujemy też nad poszerzeniem naszej oferty e-commerce i wprowadzeniem nowych produktów dla naszych klientów. Kolejny rok zapowiada się bardzo produktywnie pod względem powiększania naszej sieci. Przygotowujemy również aplikację dla naszych klientek, która będzie nowością na rynku.
Zostaw komentarz