Marketing i Biznes Biznes Autentyczność komunikacji marki w social media pozwoliła nam wzrosnąć od 0 do blisko 100 pracowników – Klaudia Duszyńska [Hollywood Hair]

Autentyczność komunikacji marki w social media pozwoliła nam wzrosnąć od 0 do blisko 100 pracowników – Klaudia Duszyńska [Hollywood Hair]

Transparentność narracji marki jest współczesnym wyznacznikiem drogi sukcesu dla biznesu, niezależnie od wybranej branży. Klaudia Duszyńska, CEO & Founderka Hollywood Hair, sieci salonów beauty, w ciągu 7 lat zbudowała swój zespół od 0 do blisko 100 pracowników. W jaki sposób pomogła jej w tym marka osobista? Jakie kroki poleca podjąć młodym przedsiębiorcom? Co stanowi największe wyzwanie dla marki na ten moment? Na te oraz inne pytania odpowiedziała nam Klaudia w rozmowie poniżej.

Autentyczność komunikacji marki w social media pozwoliła nam wzrosnąć od 0 do blisko 100 pracowników – Klaudia Duszyńska [Hollywood Hair]

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Marketing i Biznes: Co stanowiło inspirację do powstania Twojego biznesu? Czy od zawsze chciałaś związać swoją przyszłość z rynkiem beauty?

Klaudia Duszyńska: Moja osobista potrzeba posiadania długich i gęstych włosów stała się inspiracją do stworzenia miejsca, wyspecjalizowanego w przedłużaniu i zagęszczeniu włosów, jakiego w Polsce nigdy nie było. Strasznie ubolewałam nad brakiem profesjonalnych miejsc z przedłużaniem włosów, testowałam wiele salonów i zawsze efekt był niezadowalający. Zanim ruszyłam z włosowym biznesem, zrobiłam duży reaserch na rynku zagranicznym, zaczęłam się szkolić pod okiem mistrzów na Białorusi i Ukrainie, gdzie kult piękna oraz włosów był na bardzo wysokim poziomie. Metody, jakie poznałam, przekształciłam na jedną własną, która do tej pory jest wiodącą metodą przedłużania włosów w sieci salonów Hollywood Hair, która powstała 7 lat temu.

Przed otwarciem Hollywood Hair prowadziłam firmę odzieżową, więc można powiedzieć, że poniekąd od zawsze działałam na rynku beauty. W końcu ubrania też potrafią nas upiększać i dodawać pewności siebie.

Prowadzisz biznes? Dołącz do nieformalnych spotkań dla przedsiębiorców Founders Beer

W ciągu siedmiu lat Wasz zespół z dwóch osób rozrósł się do blisko 100 pracowników. To imponująca skala! Co dla Ciebie jako CEO było największym wyzwaniem w tak radykalnym wzroście Twojej firmy?

Współpracujemy z ponad stoma specjalistami w Polsce i Hiszpanii. Ta skala jest ogromna, mając też na uwadze rotacje i zmiany w kadrach, co jest nieodłącznym elementem prowadzenia biznesu. Największym wyzwaniem jak dotąd jest ciągła rekrutacja, a przy tym zachowanie najwyższej jakości wykonywanych usług. Dzięki profesjonalnemu systemowi szkoleń, jakie prowadzimy w Hollywood Hair, każdy nowy pracownik przed podjęciem pracy, zdobywa u nas wiedzę, jakiej nie nauczy się w żadnej szkole czy na innych szkoleniach. Stworzyliśmy nowy zawód specjalisty przedłużania włosów, który rozwija się na rynku, a nasza marka jest jego pionierem.

Hollywood Hair stało się wiodącym salonem przedłużania włosów w Polsce. Niedawno otwarliście dziesiąty salon działający pod szyldem marki. Czy możesz powiedzieć coś więcej o nowej destynacji?

Jesteśmy marką posiadającą sieć salonów, staramy się pozytywnie zaskakiwać nasze klientki. Otwieramy kolejne lokalizacje, aby dać możliwość korzystania z naszych usług na jak najszerszym obszarze w Polsce. Dziesiąta lokalizacja, czyli Szczecin była wyjątkowym jubileuszowym salonem, najdalej oddalonym od naszej głównej siedziby w Warszawie, ale też kierunkiem dającym nam nowe możliwości pozyskiwania klientów na rynku niemieckim.

Salon Hollywood Hair w Szczecinie

 

Samo otwarcie spotkało się z ogromnym entuzjazmem Szczecinianek, które od teraz nie muszą dojeżdżać do naszych salonów w innych miastach, a nowe klientki, które zawsze chciały skorzystać z naszych usług, nareszcie mają taką możliwość. Dodatkowo wraz z jubileuszową lokalizacją, daliśmy klientkom nową możliwość w postaci płatności ratalnej we wszystkich salonach Hollywood Hair. Potrzeby i sugestie klientek są dla nas priorytetem, reagujemy na nie i staramy się je spełniać. Im więcej marzeń naszych klientek spełnimy, tym większa nasza radość.

Jak wygląda Wasza kadra managerska? Za co odpowiadają w firmie poszczególne obszary?

Nasze centrum dowodzenia i główne biuro sieci znajduje się w Warszawie. To stąd zarządzamy wszystkimi salonami Hollywood Hair. W samym biurze mamy kilku managerów, którzy trzymają piecze nad prawidłowym i sprawnym działaniem firmy. Każdy salon Hollywood Hair ma również dedykowanego managera, który zarządza określoną placówką.

W naszym biurze mamy działy HR, kontaktu z klientem, rekrutacji, Social-Media, e-commerce oraz finansowy.

Warto wspomnieć, że Hollywood Hair to nie tylko sieć salonów, ale także jedyna marka przedłużania włosów z własnymi produktami do nich i do skóry głowy. Posiadamy w swojej ofercie szeroką gamę produktów do włosów, ale również akcesoria, takie jak: lokówki, prostownice, suszarki. Wprowadziliśmy również wysokiej jakości suplementy, a nasz e-commerce cały czas prężnie się rozwija pod okiem kadry managerskiej.

Klaudia Duszyńska z własną linią kosmetyków Hollywood Hair

W jaki sposób planujecie swoją promocję i marketing? Często nawiązujecie współprace z influencerami oraz gwiazdami showbiznesu. Czy uważasz, że promocja marki w świecie digital jest wciąż wyzwaniem?

Marka od samego początku rozwijała się w sposób organiczny. Pokazywaliśmy naszą pracę w social mediach od a do z – bardzo transparentnie, co dla wielu naszych klientek było zupełną nowością. To właśnie tym wyróżniliśmy się na rynku. Klientki doceniły nie tylko naszą metodę przedłużania włosów, ale również szczery i jasny przekaz.

Jeśli chodzi o influencerów i gwiazdy, warto podkreślić, że sami się do nas zgłaszają. Nie są to nigdy płatne czy reklamowe współprace. Takie akcje nie są z reguły zaplanowane. Po prostu osoby związane ze światem show-biznesu same wyrażają chęć skorzystania z naszych usług.

Staramy się podążać za trendami na rynku, lecz również wyznaczamy swoje. Nasz dział Social Media ze starannością planuje kampanie oraz przekaz do naszych odbiorców. W mojej ocenie promocja biznesu z wykorzystaniem mediów społecznościowych jest dziś bardzo ważna. Technologia zdominowała cały współczesny świat, ale przy okazji dała nam sporo możliwości, jak wspomniane social media, które dobrze wykorzystane są w stanie wspierać nasz biznes w rozwoju i pozyskiwaniu nowych klientów.

Twój profil na Instagramie obserwuje blisko 400 tysięcy followersów – to bardzo dużo. Czy można zatem powiedzieć, że personal branding to jeden z fundamentów dobrej promocji biznesu w sieci?

Zdecydowanie tak. Uważam, że poprzez własny przekaz i autentyczność można również promować swój biznes. Wraz z popularnością marki rosła również moja na Instagramie. Staram się uświadamiać kobiety, że przedłużanie włosów to coś naturalnego i może wyleczyć wiele kompleksów. Przedłużanie włosów, przestało się kojarzyć z czymś sztucznym i również kobiety biznesu nie boją się tym chwalić. Pokazuje również, że zadbany wygląd może iść w parze z życiem rodzinnym i biznesowym.

Bycie mamą i jednocześnie prezeską tak dużej firmy to nie lada wyzwanie. W jaki sposób udaje Ci się na co dzień pogodzić te dwie role?

Nie ukrywam, że w pierwszych latach działalności nie było łatwo. Często pracowałam do późna, wszystko chciałam robić sama. Po latach udało mi się zbudować prężny zespół, w którym każdy odpowiada za dany dział, a ja nie jestem od wszystkiego. Rodzina jest dla mnie najważniejsza i cieszę się, że mogę jej poświęcać coraz więcej mojego czasu.

Prowadzisz biznes? Dołącz do nieformalnych spotkań dla przedsiębiorców Founders Beer

Gdybyś miała podzielić się 5 wskazówkami z młodymi przedsiębiorcami, w jaki sposób należy budować własną markę, to jak one by brzmiały?

Myślę, że podstawą sukcesu w biznesie jest jasno i konkretnie wyznaczony cel. Jeśli go mamy, systematyczność i upór w dążeniu do niego, wkrótce przyniesie efekty. Autentyczność, również jest kluczem do sukcesu, dlatego uważam, że dobrze jest pokazywać i mówić o swoim biznesie od strony podwórka, dać się ludziom poznać przez kanały social media, których posiadanie jest obecnie koniecznością. Komunikacja z klientami musi być transparentna i szczera. Na koniec dodałabym rozwój, aby cały czas podnosić swoje kompetencje, uczyć się, poznawać nowe, a także nie stać w miejscu w rozwoju swojego biznesu.

  1. Wyznaczony Cel

  2. Systematyczność

  3. Autentyczność

  4. Social Media

  5. Rozwój

Jak Twoim zdaniem wygląda obecna sytuacja na rynku przedłużania włosów w Polsce? Czy nasycenie konkurencji jest duże?

Kiedy otwierałam pierwszy salon Hollywood Hair, rynek przedłużania włosów w Polsce nie istniał. Dzięki temu, że zaczęliśmy propagować tę dziedzinę, przedłużanie włosów stało się popularne i zaczęło być dostępne w coraz większej liczbie miejsc. Na ten moment istnieje wiele salonów, gdzie można wykonać zabieg, lecz są to pojedyncze jednostki, których nie mogłabym nazwać konkurencją. Zatem nasycenie konkurencji w Polsce jest na niskim poziomie.

Jakie są Twoje przyszłościowe plany związane z rozwojem Hollywood Hair?

Przyszłość to dalsza ekspansja, zarówno w Polsce, jak i za granicą. W bliższej przyszłości planujemy otworzyć jeszcze cztery kolejne lokalizacje. Już we wrześniu zaprosimy klientki do nowych salonów w Lublinie i w Łodzi. Pracujemy też nad poszerzeniem naszej oferty e-commerce i wprowadzeniem nowych produktów dla naszych klientów. Kolejny rok zapowiada się bardzo produktywnie pod względem powiększania naszej sieci. Przygotowujemy również aplikację dla naszych klientek, która będzie nowością na rynku.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl