Marketing i Biznes AI Osiągasz wysokie wyniki w pracy? ChatGPT może Cię jej pozbawić

Osiągasz wysokie wyniki w pracy? ChatGPT może Cię jej pozbawić

Okazuje się, że nie tylko pracownicy niższego szczebla powinni mieć powody do obaw związanych z rozwojem sztucznej inteligencji. Najnowsze wyniki badań naukowców ze Stanforda i Massachusetts Institute of Technology wykazały, że juniorzy są w stanie pracować wydajniej przy wykorzystaniu ChatGPT, niż ich doświadczeni koledzy z pracy.

Osiągasz wysokie wyniki w pracy? ChatGPT może Cię jej pozbawić
Wyniki badania wykazały, że najmniej doświadczeni oraz najsłabiej wykwalifikowani pracownicy firmy odnotowali największe korzyści z wykorzystania narzędzi AI, kończąc swoją pracę o 35% szybciej przy ich pomocy. Osoby o niższych kwalifikacjach lub całkiem nowi pracownicy mogą wykorzystać narzędzia napędzane technologią sztucznej inteligencji, aby przeskoczyć kilka etapów na zawodowej ścieżce. Niezależnie od stanowiska, zarówno osoby dopiero wchodzące na ścieżkę zawodową, jak i doświadczeni specjaliści powinni wdrażać wykorzystanie narzędzi AI do codziennej pracy, aby dotrzymać kroku współczesnym wyzwaniom rynkowym.

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Obecnie obserwujemy rewolucję na rynku pracy związaną z wykorzystaniem AI. Powody do obaw mają szczególnie copywriterzy, graficy czy też nawet programiści. Coraz częściej słyszymy o tym, że sztuczna inteligencja w niedalekiej przyszłości będzie w stanie wyprzeć te zawody. Okazuje się jednak, że nie tylko juniorzy powinni obawiać się o swoją pracę. Najnowsze wyniki badań naukowców ze Stanforda i Massachusetts Institute of Technology wykazały, że ta rewolucyjna zmiana może dotknąć również pracowników wyższego szczebla.

Badanie polegało na przeprowadzeniu ankiety wśród ponad 5000 pracowników, działających w sektorze działu obsługi klienta. Część osób uzyskała dostęp do najnowszej wersji jednego z narzędzi językowych autorstwa OpenAI, wykorzystującego technologię ChatGPT. Produktywność tych pracowników została określona na podstawie tego, jak szybko byli w stanie rozwiązać problemy klientów oraz ogólną liczbę spraw w ciągu godziny.

Dowiedz się więcej, o AI writingu z GPT4 i zmasteruj content growth! Weź udział w Founders Beer

Wyniki badania wykazały, że najmniej doświadczeni oraz najsłabiej wykwalifikowani pracownicy firmy odnotowali największe korzyści z wykorzystania narzędzi AI, kończąc swoją pracę o 35% szybciej przy ich pomocy. Pracownicy z działu obsługi klienta, mający na koncie zaledwie dwumiesięczne doświadczenie dzięki wykorzystaniu technologii sztucznej inteligencji, byli w stanie działać równie wydajnie, jak pracownicy z sześciomiesięcznym stażem, którzy nie korzystali z narzędzia AI.

 

Badanie dowodzi, że wysoko wykwalifikowani pracownicy mogą początkowo mniej zyskać na korzystaniu z narzędzi AI, ponieważ korzyści z nich płynące to w głównej mierze wskazówki, których sami nauczyli się już na przestrzeni minionych miesięcy/lat pracy. Z drugiej strony osoby o niższych kwalifikacjach lub całkiem nowi pracownicy mogą wykorzystać narzędzia napędzane technologią sztucznej inteligencji, aby przeskoczyć kilka etapów na zawodowej ścieżce i dogonić w krótkim czasie swoich bardziej doświadczonych współpracowników.

„Nasze ogólne odkrycia pokazują, że generatywna sztuczna inteligencja, współpracująca z ludźmi, może mieć znaczący pozytywny wpływ na produktywność czy też zatrzymywanie w miejscu poszczególnych pracowników” – oznajmiają naukowcy ze Stanforda i Massachusetts Institute of Technology w wydanym oświadczeniu.

Czy zatem pracownicy posiadający wieloletnie doświadczenie rynkowe powinni się niebawem obawiać wzrostu konkurencji na skutek szybkiego rozwoju stanowisk juniorskich w oparciu o wykorzystanie narzędzi AI? Być może. Jedno jest pewne, niezależnie od stanowiska, zarówno osoby dopiero wchodzące na ścieżkę zawodową, jak i doświadczeni specjaliści powinni wdrażać wykorzystanie narzędzi AI do codziennej pracy, aby dotrzymać kroku rosnącym trendom oraz wyzwaniom rynkowym, kształtującym się na naszych oczach.

Dowiedz się więcej, o AI writingu z GPT4 i zmasteruj content growth! Weź udział w Founders Beer

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl